Gå til innhold

Litt ekkelt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei folkens, det her er litt ubehagelig å snakke om, men jeg håper noen kjenner seg igjen og kan fortelle meg hva jeg kan gjøre.

Ifjor begynte det å klø skikkelig nedentil, jeg klødde som en gal, kunne ikke være ute blant folk pga det. Så leste jeg litt om det, tenkte det var sopp (er jomfru), men fikk aldri kjøpt sånn krem mot det. Så leste jeg på et forum at det hjalp å skifte undertøy oftere (et par ganger om dagen) og vaske seg like ofte. Da begynte jeg å gjøre det, og det ble mye bedre!

De siste månedene har jeg merket at jeg , i løpet av dagen, ikke klør i det hele tatt. Jeg vasker meg når jeg våkner og før jeg legger meg, og noen ganger midt på dagen (hvis jeg trener f.eks). Men, i løpet av sovetiden så klør jeg skikkelig! Jeg klør og klør, og noen ganger gjør det så vondt at jeg ikke får sove lenger så jeg må opp og vaske meg. Og da går det som regel greit resten av natta.

Jeg tenkte kanskje det hadde med sengetøyet å gjøre, så jeg vasker det og skifter det oftere, men det gir seg ikke. Dette skjer kun i løpet av natten.

What do I do ? Jeg skal til legen, ja. Men før det, noe jeg kan gjøre selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du kan kjøpe en Canesten-kur på apoteket.

Du må IKKE vaske deg mer enn en gang om dagen nedentil og bruk da kun lunket vann. Og ja, bomullstruser(ikke string) og ikke for stramme bukser.

Gjest Gjest_nina_*
Skrevet

hehe, du kan vel få sopp for det om du er jomfru:D du blir nok ikke kvitt det uten en canesten eller annen soppkur.. helst vagetorie i kombinasjon med krem.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

En sopp som kun er aktiv om natten? :klø:

:hoho:

Skrevet

Dette hører hjemme på kropp og helse-forumet.

Skrevet

Ikke bruk Canesten. Det er faktisk ikke bra for skjeden. Du kan heller gå til legen og få resept på Diflucan! :) Det er piller som skal svelges.

Skrevet

Det kan jo hende du er allergisk mot vaskepulver/skyllemiddelet ditt.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Hallo folkens. Les innlegget skikkelig. Det står at problemet oppstår kun om natten. Da kan det verken være sopp eller vaskemidler (med mindre hun bruker en type til klær og en annen til sengetøy).

Skrevet

Soppen oppstår ikke bare om natten, men kløingen kan bli værre om natten jo.

Har selv hatt sopp, og klødde hele natten, men aldri på dagtid.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Soppen oppstår ikke bare om natten, men kløingen kan bli værre om natten jo.

Har selv hatt sopp, og klødde hele natten, men aldri på dagtid.

Sopp som bare klør om natten? Høres nå rart ut :P

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Mulig det, men det var tillfellet.

Ja for all det, det stemmer vel når du sier det. Høres bare rart ut, that's it.

Skrevet

En er vel kanskje litt varm og klam om natta?

Jeg har vært plaget med soppinfeksjoner, og canesten funker ikke på meg. Men det går over av seg selv -til slutt. Du kan også være oppmerksom på hva du spiser (ikke bra med sukker, gjær m.m) Hvis du søker finner du ut mye om temaet.

Uansett; lykke til!

Gjest *lucky*
Skrevet

Bytt til nautral vask og skyllemiddel, det hjelper. Naturell yoghurt lindrer også visst det er ille før en får tak i medisiner. Bruk kun lactacyd intimvask el. Drikk et glass biola pr dag.

Og ta en tur til legen.

Gjest Sandbekken
Skrevet

cannesten salven skal stoppe kløen for en liten stund når du påfører, kjøp salven reseptfritt på apotek og test ut! kan ikke skade så mye når det er reseptfritt.. og ikke vaske deg så ofte! det ødelogger bakteriebalansen der nede.. og det gror...

Skrevet

Dette har åpenbart pågått så lenge at Canesten mest sannsynlig ikke vil ha noen effekt. Gå til legen din du, han/hun vet mer enn alle her!

Sopp er meget vanlig hos kvinner og man får det enten man er jomfru eller ikke. jeg får det ofte om jeg bruker vanlige bind under mensen f.eks (prøver å bruke Natracare åpenbart). Helt normalt m.a.o. og helt forjævlig!

Skrevet
Det kan jo hende du er allergisk mot vaskepulver/skyllemiddelet ditt.

så enig så enig. Bytt

Gjest Sandbekken
Skrevet
så enig så enig. Bytt

men ikke hvis hun bare klør der nede da? eller?

hvis man er alergisk mot vaskemiddel vises det vel på hele kroppen.. ??

Skrevet

Kjære gud,sjønner godt du holder på å tørne!Jeg tipper på sopp så lenge det lindrer etter du har hatt vann på og det at du klør mest om natten er jo fordi da er du rolig å merker det mere enn på dagen når du er i bevegelse.Hvis jeg sier jeg har hatt det 100 ganger så overdriver jeg ikke!!!!Men fant ut etter 15 år hva grunnen var:Asan!!Sluttet med den og beg med Dr,greves så enkelt var det!Men du må gå til legen å få den tab,som du svelger og smøre deg med Canesten.Jeg hata å smøre meg,grusomt irriterende å gå med den på.Unngå truse i det hele tatt om du kan og gå med joggebukse til det værste er over.Ja,og som de over sier,kun bomull og ikke trange bukser!!!!Soppe koser seg der det er trengt,varmt og klamt.Men du må jo komme deg avgårde å få det gjort, du kan jo ikke gå sånn er jo fryktlig !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...