Gjest Máire Skrevet 14. juni 2003 #1 Del Skrevet 14. juni 2003 Er dette rettferdig ? Det sies i artikkelen at det er urettferdig, mens en annen mener det ikke har noe med rettferdighet å gjøre, kun logikk. http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/06/.../14/371113.html Min første reaksjon er at jeg blir forbannet. Det sies også at, blir toppene i næringslivet pålagt skatt, så vil de bli "sinte" og flagge ut alt som er. Da sitter vi igjen med null personer som vil investere og null bedrifter igjen - store bedrifter i allefall. Da raser jo samfunnet sammen! Men hva godt gjør egentlig de store gutta (og noen jenter) for oss per i dag når de er såkalte nullskatteytere ? Ikke så mye mer, enn om de flagget ut tror jeg. Jeg tror jeg selv vil bli styrtrik og eie mange bedrifter, slik at jeg kan slippe skatt og kose meg i strandboligen på Bermuda. Uten å tenke på hvordan å få råd regningene denne måneden. Så enkelt og så greit :-) Jeg vil også skatte til et annet land, selv om jeg er i Norge 95 % av tiden og sko meg med mange smarte økonomer og jurister, slik at jeg kan finne og utnytte smutthullene i systemet. Jeg vil bli en nullskatteyter, og sånn skal det fortsette fordi norsk økonomi blir avhengig av meg og min økonomi og mine investeringer. Så det så! For å være en vanlig simpel arbeider per i dag, føles faktisk litt trist. Man ser at de som ikke tjener så bra, gjerne får skatt på 36 % eller ofte også 50 %. Mens toppene bare gir blanke. Og koser seg med milliardene sine. Det vil jeg og! Så nå er det strake veien til gode idèer og forskning, og jeg skal bli en self-made utrolig vellykket businesskvinne med en ganske fet bankkonto på Cayman Islands. God kveld *Synger -"Røkke, Gjelsten og I" * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 15. juni 2003 #2 Del Skrevet 15. juni 2003 Men slik har det jo alltid vært... Det koster å være fattig. Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Máire Skrevet 15. juni 2003 #3 Del Skrevet 15. juni 2003 At det alltid har vært slik, er vel ikke noe argument for at jeg ikke kan få blåst ut litt ? Tror de fleste som har lest dette her skjønner hva jeg mener i allefall.... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 15. juni 2003 #4 Del Skrevet 15. juni 2003 Jada - skjønte godt hva du mente. Men det er jo "vi" som er selvforskyldt og velger inn politikerne som bestemmer dette... Synes også det er urettferdig. Og noe burde vært gjort... Hmmmm - en rask liten tur innom Cayman Island og opprette konto? Blir du med? Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Máire Skrevet 15. juni 2003 #5 Del Skrevet 15. juni 2003 - Absolutely! Vi må ta igjen det forsømte nå og bli STEINRIKE! Cayman next..... I min private jet....hihi - Tro meg,- jeg velger så langt bort fra de A4-politikerene som er nå, som det går an :D Det er så skjevt som det kan bli og jeg skulle ønske jeg kunne gjøre noe mer. Men jeg synes slikt blir nedprioritert. Og de som har nok av penger og skatter lite, kan jo selvfølgelig ikke sette seg inn i andres situasjon (les: mener her mange politikere) Håper vi kan gjøre noe med det... M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå