*Joyce* Skrevet 27. mai 2009 #261 Del Skrevet 27. mai 2009 Pappaen din tror du blir ei lita jente full av spillopper og med glimt i øyet, sta og utålmodig (etter mammaen kanskje ), og at du nok kommer til å teste grenser og oss i årene fremover. Pappaen din tror også du blir verdens mest sjarmerende lille jente, som vet nøyaktig hvilke knapper du skal trykke på for å få det som du vil, iallefall hos pappaen din Du skulle bare visst hvor mye han gleder seg til å møte deg, han pleier å fortelle deg via magen min alt det morsomme dere skal finne på når du blir litt større; at han skal lære deg å bli glad i friluftsliv og fisketurer, at du skal få prøve hammer og sag, at pappa skal lære deg å seile og bli en vannhund sånn som han er. Men først sier han at dere skal kose masse, at du skal få ligge på brystet hans og merke varmen og hjerteslagene til pappaen din, at dere skal trille turer og bruke masse tid på å bli godt kjent. Pappaen din synes du er et så aktivt og fremmelig lite barn allerede, selvfølgelig allerede nå langt mer intelligent enn de fleste andre barn, så han mener du kommer til å ville ut å se verden før termin, fordi du er så tidlig ute med alt ( ) Han har tippet at du kommer 2. juli, og at du veier ca 3500 og er rundt 50 cm lang. Pappaen din tror du har litt mørkeblondt hår på hodet når du kommer ut, også vet han allerede nå at du er verdens vakreste lille baby. Vi gleder oss sånn til du kommer :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #262 Del Skrevet 28. mai 2009 Ny dag, nye muligheter. Skal jobbe sammen med studiekollega i dag, håper det bringer oppgaven noen skritt videre, for her har jeg stått ganske så bom fast de siste dagene. Krysser fingre og tær for at to hoder tenker bedre enn ett! Nå er sprinkelsenga i hus Det er jammen meg ikke mye som mangler nå. Gleder meg sånn til å få tid til å pusle med de bittesmå søte plaggene, vaske dem og gjøre ting klart. Lite nytt å melde herfra, livet er en smule monotont her for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. mai 2009 #263 Del Skrevet 28. mai 2009 Synes det høres ut som om du er flink jeg. Motivasjon og konsentrasjon er ikke alltid lettest å finne. I alle fall ikke når du nå har verdens beste distraksjon i magen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #264 Del Skrevet 29. mai 2009 Tja... Jeg fikk vel bare bereftet mistanken i går på at en uopprettelig feil er gjort i oppstarten av oppgaven, hvilket gjør at jeg ikke får gjennomført den som planlagt Det vil si, jeg får levert et-eller-annet, men den kunne ha blitt så mye, mye bedre, og jeg er usikker på om oppstarts-generaltabben er såpass grov at jeg ikke består Jeg blir nødt til å skrive og prøve å forklare meg ut av det, jeg ser iallfall feilen, så jeg får fokusere på hva jeg ville gjort dersom jeg fikk gjort oppgaven på ny. Da viser jeg iallfall en form for læring og forståelse for statistikken, selv om jeg ikke får vist så mye statistikk som kriteriene tilsier at man skal. Piss, piss, piss. Jeg blir så :slåss: Nå vil jeg bare bli ferdig, orker ikke dette lengre. Jeg vil ha livet mitt tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #265 Del Skrevet 29. mai 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 30. mai 2009 #266 Del Skrevet 30. mai 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 31. mai 2009 Forfatter #267 Del Skrevet 31. mai 2009 Ny dag foran pc'en. Ute skinner solen, og det er 26 grader pluss i skyggen. Need I say more...?!? Kjempemotivert for å få oppgaven overstått nå, jeg ser lys i enden av tunnelen, håper å få den helt ferdigstilt i løpet av morgendagen. Jeg sitter akkurat nå med en følelse av at jeg har sjans å bestå (*krysser fingre*), fordi jeg forklarer hva jeg egentlig ville gjort hele veien igjennom. Da ser sensoren at jeg iallfall har lært et eller annet, så satser vi på at det holder. Nå: jobbings (mens sambo & co er på stranda...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #268 Del Skrevet 2. juni 2009 JEG-KAN-IKKE-TRO-DET... JEG HAR............. NETTOPP LEVERT BEGGE EKSAMENSOPPGAVENE!!! JEG ER FERDIG!!!!! FERDIG!!! FERDIG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 2. juni 2009 #269 Del Skrevet 2. juni 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #270 Del Skrevet 2. juni 2009 Beina er smekket opp i sofaen, jeg har sett dårlige serier på tv i halvannen time, spist litt is og surfet på nettet Jeg nyter hvert sekund av dette nye, eksamensfrie livet mitt, det er minst like bra som jeg hadde forestilt meg. Inspirasjonen kom over meg i samme øyeblikk som oppgaven var levert, jeg har vasket og ryddet etter å ha hatt helgebesøk, og jeg har for første gang vasket små søte ting til lillegullet i magen :rødme: Både håndklær, sengetøy og gulpekluter får seg et par runder i maskinen. Det er så uvirkelig og utenkelig og vanskelig å forstå at vi snart har ei lita babyjente i armene, vår datter. Bare det å si ordene høyt er så rart og så stort at det er vanskelig å beskrive. Jeg tviler på at jeg kommer til å forstå hva som skal skje før hun faktisk er her. Gleder meg veldig I skrivende stund bølger det frem og tilbake i magen. Har dratt toppen opp over magen (varmt!) så her er det pranoramautsikt til all romsteringen som foregår. Akkurat nå har hun presset seg opp i høyre hjørne av livmoren, det ser helt merkelig ut. Tipper at hun snart glir over mot venstre side, jeg har inntrykk av at det er favorittsiden, det virker som om hun oftest ender opp med å ligge der. Det var så varmt i natt! Sleit skikkelig med å få sove, så i tre-tida ruslet jeg ned og la meg på sofaen, vel å merke etter først å ha inntatt et knekkebrød og et glass melk. Jeg følte meg også kvalm og uvel. Heldigvis var det litt kjøligere i stueetasjen, så jeg sovnet relativt kjapt, men våknet øm & støl i kroppen et par timer senere. Så ble det et par turer på toalettet, frem og tilbake, så det har vært en veldig ustabil natt. Kjenner jeg er trøtt, men altfor gira til å kunne legge meg ned å sove. Det at eksamensoppgavene er levert er bare helt fantastisk, har ventet så lenge på at denne dagen skulle komme Mulig jeg stikker en tur på nærmeste butikk for å kjøpe litt blader og sånt å kose meg med i kveld. Matlysten er lik null, har ikke lyst på noe som helst. Bortsett fra is og isbiter da Håper det kommer seg etterhvert, jeg er jo sulten likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 2. juni 2009 #271 Del Skrevet 2. juni 2009 Gratulerer med overstått eksamenoppgaver! Tenker det er nydelig, nyt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #272 Del Skrevet 3. juni 2009 Det ble jammen meg ti timer med søvn på meg i natt Våknet frisk og uthvilt til fuglesang og lyden av en gressklipper i det fjerne, det må vel nesten bety at sommeren er her Jeg har endel timer avspasering til gode som jeg tenker å ta ut før jeg forsvinner ut i permisjon, så i dag har jeg innvilget meg en hel dag hjemme. Fortsetter vasking av små søte håndklær og kluter til lillefrøkna i dag, aldri har det vel vært så morsomt å vaske tøy før :rødme: Min kjære fortjener verdens største påskjønnelse for å ha holdt ut med meg denne våren. Tror nok ikke det alltid har vært like enkelt for han å ha en gravid samboer med eksamenspress & jobbpress rundt seg, men han har jo (som vanlig) taklet det på en fantastisk måte. Jeg er så utrolig glad for at han er min Jeg skal snart ned til byen og se om jeg finner en teknisk løpetrøye med korte ermer til han, han løper ganske mye, og jeg ser han blir varm av langermede trøyer, så det blir min lille oppmerksomhet til han i dag når han kommer hjem fra jobb. Og selvfølgelig skal jeg skrive noen fine ord til han på et kort og legge ved. Fiiine dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 3. juni 2009 #273 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei hei Gratulerer med ferdige eksamensoppgaver! Og gratulerer så masse med veslejenta i magen! Så søt du er som skal kjøpe gave til kjæresten din, da blir han nok glad når han kommer hjem Kos deg med vaskingen av altfor små og søte klær og ting :'D Gleder meg til det er min tur ^^ Ha en fin dag i sola! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 3. juni 2009 #274 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Gratulerer så mye med levert oppgave, du må nyte de velfortjente dagene uten press og stress til det fulle! Du skriver så fint om jenta deres, det er akkurat slik jeg følte det før vår tulle ble født. Faktisk gikk det ikke hundre prosent opp for meg at hun faktisk kom til å komme før jeg så hodet hennes komme ut. Det er det mest utrolige jeg noen gang har opplevd. Og siden har det bare toppet og toppet seg med lykkelige øyeblikk. Jeg er helt sikker på at dere får det på samme måte. Endret 3. juni 2009 av Mercier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 3. juni 2009 #275 Del Skrevet 3. juni 2009 Koselig lesning her! Håper mannen ble fornøyd med gaven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 3. juni 2009 Forfatter #276 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Så koselig med masse hilsner i boka mi Ida-Kristine: hyggelig med nye lesere, velkommen hit Mercier: Snakk om å ha overskudd (eller er det den rosa skyen?); helt fersk nybakt mamma, også kommentere i andres dagbøker Jeg er imponert! Må forøvrig bare si at det høres ut som om dere har det helt fortreffelig, håper virkelig vi får samme opplevelse om noen uker. Jeg blir sååååå fødeklar av å lese inne hos deg for tida Kos dere masse, og nyt hvert øyeblikk Aricept: Jepp, det ble suksess med gaven Før sambo så at det lå gave til han på kjøkkenbordet, hadde han invitert meg med ut å spise, for å feire at eksamensoppgavene mine er avlevert. Ikke nei i min munn til det, så vi har riktig kost oss i kveld Er jo om å gjøre sånne ting nå, det er nok unektelig litt enklere med slike spontane restaurantbesøk mens det ennå kun er oss to. Stellebordet, som vi har fått, har blitt skrubbet på kryss og tvers i dag. Trekkene er blitt vasket, en runde med klorin, en uten. Det samme gjelder selve badebaljen, så hele stellebordet ble nesten som nytt. Herlig å ha slike ting gjort. Den kommende fetter til vår jente i magen kommer på besøk i helga, så da fant vi ut at han like godt kunne ta i bruk stellebordet. Kontoret er ryddet, papirer systematisert og kastet. Det er så deilig, nå er det lenge til jeg skal studere igjen, så pist borte vekk med alt rot og bøker og papirer, tilbake er et strøkent kontor med oversikt og system Føles meget tilfredsstillende for en systematiker Skal ta en dusj, så bærer det rett i seng. Må opp tidlig i morgen, skal jobbe halv dag før jeg kjører til flyplassen for å hente besøket. Endret 3. juni 2009 av Molo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #277 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har fått tre uavhengige kommentarer i dag om at magen min har sunket Det nærmer seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 4. juni 2009 #278 Del Skrevet 4. juni 2009 Så spennende! Uansett er det jo ikke lenge til tulla deres kommer! Når var termindatoen din igjen? Midten av juli, husker jeg feil da? Ha en strålende dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 6. juni 2009 Forfatter #279 Del Skrevet 6. juni 2009 Terminen er 8. juli Det blir spennende å se hvor lenge hun drøyer før hun kommer, for min del må det gjerne drøye noen uker til. Føler jeg trenger litt tid på å slappe av og få hentet meg inn igjen, så nå begynner jeg å bli veldig klar for å gå ut i permisjon. Bare ei uke igjen på jobb nå! Besøk i helga igjen, det er veldig, veldig hyggelig, men jeg må innrømme at det er litt slitsomt også. I ettermiddag/kveld har jeg meldt meg helt ut, så nå ligger jeg med laptop'en på soverommet og bare slapper av, mens resten av gjengen har handlet og gjør klar til grillings i skrivende stund. Har sovet dårlig i natt, vært veldig urolig i kroppen og ikke funnet noen god sovestilling. Så nå er det veldig godt å slappe av litt, kjenner at øyelokkene er ganske tunge. Jeg har sett to dager gammel baby i dag Noe så lite, perfekt og nydelig Jeg har likevel vanskelig for å forstå at vi om noen uker er i samme situasjon, med et lite nurk i armene våre. Men jeg gleeeeder meg sånn, og er utrolig spent på hvordan det hele blir. Det føles som om vi starter en ny tidsepoke, at ingenting blir som før og at verden snus helt på hodet. Jeg synes det er rart å tenke på at jeg likevel er den samme, at alle de ytre rammene er de samme (stortsett). Jeg prøver å holde litt fast i at mange ting tross alt er, og vil være, de samme etter at hun er kommet til verden, de dagene tingene føles for stort og uendelig og voldsomt. Jeg er jo den jeg er, jeg kommer sikkert til å like den samme musikken og den samme isen også etter at hun er født, det bare føles ikke sånn akkurat nå. Hmm, vanskelig å forklare, egentlig. Utadæsjælopplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #280 Del Skrevet 9. juni 2009 Å komme hjem fra jobb i går til tomt hus, var en fantastisk opplevelse Ikke fordi det ikke er hyggelig med besøk, men fordi jeg nok ikke er helt i modus for de lengerevarende overnattingsbesøkene for tiden. Jeg fikk satt på en maskin med klær og skrubbet badet før sambo insisterte på at vi skulle til et vennepar av oss for å se på noen blomsterkrukker (!) de skulle kaste, og som vi kunne få dersom vi ville ha dem. Jeg burde jo ha luktet lunten, når begynte min kjære å interessere seg overvettes for blomsterkrukker, liksom Da vi omsider ankom venneparet vårt, viste det seg at de hadde stelt i stand overraskelsesselskap for meg!! De hadde til og med invitert et par kjempegode kollegaer av meg som kom kjørende i over en time for å å være med på å overraske meg :rørt: Det var grilling, god drikke, gaver og en liten tale til meg, alt for å markere at jeg om noen dager går ut i permisjon og at de vil savne meg Tåler ikke sånt jeg, nå vil jeg jo nesten ikke ut i permisjon likevel Er så glad og takknemlig over å ha slike flotte og fantastiske mennesker rundt meg :rødme: Herlig dag som ble avsluttet med en lang og god natts søvn; jeg kan ikke huske sist jeg sov så godt som i natt. Aldeles nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå