SkumGummi Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Jeg skal til London imorra sammen med ei venninne, og plutselig kom jeg til å tenke på om det er lurt for meg å fly??? :S Er 6+4 uker på vei
ToveM Skrevet 5. november 2008 #2 Skrevet 5. november 2008 Har aldri hørt at det skal være farlig å fly tidlig i svangerskapet, det er vel helst de siste ukene en bør holde seg på landjorda. Så reis du og kos deg masse.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. november 2008 #3 Skrevet 5. november 2008 Kjøp deg "flystrømper" på apoteket ig fly i vei
sanne85 Skrevet 5. november 2008 #4 Skrevet 5. november 2008 Kos deg masse:) Det som kan lønne seg er å bevege på beina, slik at blodsirklasjonen holder seg bra:)Ellers skulle det ike være noe problem å fly så tidlig i svangerskapet, var selv ute å flydde i ca uke 26, og gikk helt fint:) GOD TUR:)
Harlekin Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Jeg fikk beskjed om at det gikk helt fint, og det gjorde det også. Jeg fløy da jeg var nesten 6 uker, og alt har gått fint.
Gjest Boboli Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Jeg er 19+5, og var ute på flyrtur forrige uke. Men jeg merker det i leggene nå! De verker og er vonde så vær lurerer enn meg og bruk støttestrømper;) Og gå mye fram og tilbake. Tror det er ganske ufarlig, det eneste er hvis du har abortert før, da skal du være forsiktig... Står masse om det ute på nettet:) Det som var moro var at det er første gangen noen så at jeg var gravid. Flydama ser på meg et øyeblikk og spør: "Are you pregnant?" Jeg ble overrasket! Sliter fortsatt endel med kvalme/oppkast så det synes ikke at jeg har bolle i ovnen - ENDA;) Lykke til, og kos deg masse:)
Millie_82 Skrevet 5. november 2008 #7 Skrevet 5. november 2008 Jeg fløy til New York da jeg var 6-7 uker på vei og legen min sa ikke noe til det, selv om jeg har hatt en SA tidligere.
Gjest Revenka Skrevet 5. november 2008 #8 Skrevet 5. november 2008 Jeg har flydd litt i svangerskapet ( til trondheim i uke 7, dublin i uke 16, tromsø uke 23, hellas uke 25 og Roma uke 29) og det gikk helt utmerket. Jeg hadde på meg støttestrømper fra uke 16. Fikk tips av legen om å bevege bena hver time. Så forresten flere gravide på flyet til hellas. God tur!
SkumGummi Skrevet 5. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2008 Takk for gode tips jenter Da flyr jeg uten å være redd Trenger jeg støttestrømper alt nå? For da kjøper jg det i morra før flyet går.
SummerJoy Skrevet 5. november 2008 #10 Skrevet 5. november 2008 Ja, ville absolutt kjøpt støttestrømper selvom du ikke er så langt på vei. Tror faren for blodpropp øker generelt i hele svangerskapet, også i begynnelsen, pga økt blodmengde. God tur
Timar Skrevet 6. november 2008 #11 Skrevet 6. november 2008 Ja, ville absolutt kjøpt støttestrømper selvom du ikke er så langt på vei. Tror faren for blodpropp øker generelt i hele svangerskapet, også i begynnelsen, pga økt blodmengde. God tur Jeg ville ikke brydd meg med støttestrømper for en flytur til London. Brukte de selv nå når jeg er 23 uker på vei, på turer på kanariøyene og usa, men 2 timer på flyet med en spasertur underveis burde være helt ufarlig Husk å sitte å vippe litt med føttene når du sitter i stolen og. God tur!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 6. november 2008 #12 Skrevet 6. november 2008 Jeg ville absolutt hatt støttestrømper til tross for at du bare er 6 uker på vei. Det koster ikke mye, og er utrolig behaglig å ha på, og er nok ikke så dumt å ha når man skal traske rundt i london heller
SkumGummi Skrevet 6. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 6. november 2008 Jeg ville absolutt hatt støttestrømper til tross for at du bare er 6 uker på vei. Det koster ikke mye, og er utrolig behaglig å ha på, og er nok ikke så dumt å ha når man skal traske rundt i london heller Da drar jeg å kjøper støttestrømper i dag :D Sant som du sier at det er lurt å ha det i London også
Gjest AnneShirley Skrevet 6. november 2008 #14 Skrevet 6. november 2008 Jeg tatt til sammen 8 flyturer hittil i svangerskapet (dersom man teller alle take off og landinger). Og har ikke merket det minste forskjell. Tenkte ikke en gang på det med støttestrømper.
Mamma1 Skrevet 6. november 2008 #15 Skrevet 6. november 2008 Jeg har heller ikke brukt støttestrømper på flyturer når jeg var gravid, men jeg savnet det i sommer da jeg trasket rundt i Budapest i 30 varme...
SummerJoy Skrevet 6. november 2008 #16 Skrevet 6. november 2008 (endret) Jeg ville ikke brydd meg med støttestrømper for en flytur til London. Brukte de selv nå når jeg er 23 uker på vei, på turer på kanariøyene og usa, men 2 timer på flyet med en spasertur underveis burde være helt ufarlig Husk å sitte å vippe litt med føttene når du sitter i stolen og. God tur! Vel, trykket i kabinen er like høyt uansett om man flyr til Afrika eller Sverige, så best å være på den sikre siden. Endret 6. november 2008 av SummerJoy
Gjest ¤bella¤ Skrevet 6. november 2008 #17 Skrevet 6. november 2008 Jeg tatt til sammen 8 flyturer hittil i svangerskapet (dersom man teller alle take off og landinger). Og har ikke merket det minste forskjell. Tenkte ikke en gang på det med støttestrømper. Ikke det at man merker forskjell, men pga trykk har man som gravid økt fare for blodpropp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå