Gjest Gjest_Bergenser_* Skrevet 5. november 2008 #1 Skrevet 5. november 2008 Noen som vet hvordan utdanning man må ha for å jobbe innen miljøvern eller liknende? Antar at man må/bør gå biologi eller noe slikt? Er det noen av dere som jobber innen miljøvern? Takk for svar! =)
Gjest me Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Hei!Du kan gå på UIB's bachelor i miljø og ressursfag, du kan velge realfagelig eller samfunnsvitenskapelig tilnærming: http://studere.uib.no/?link_id=409&sub...;kode=BATF-MIRE Ellers har http://www.umb.no/ endel miljøfag Høyskolen i Telemark har også en samfunnsvitenskapelig miljø utdanning
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2008 #3 Skrevet 6. november 2008 tre år på meteorologi og oseanologi ved UIB så kan du ta master i klima
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Master i energi og miljø, enten ved uni i tromsø eller tromdheim.
Gjest Gjest_Bergenser_* Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 Takk for svar! Hvilken master kan jeg ta hvis jeg da tar miljø og ressursfag i bergen? Vet dere om en master i oslo jeg kan ta som gjør at jeg kan jobbe innen miljøvern?
Gjest biotekstudent Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Bioteknologi gir deg et godt teoretisk grunnlag for å forstå kjemien og sammenhengene bak miljøutfordringer og løsningene på disse. Alltid lurt å ha et solid grunnlag så du vet hva du snakker om! Høgskolen i Hedmark tilbyr bachelorutdanning i bioteknologi på Hamar, med kanskje Norges nyeste og mest utstyrsoppdaterte laboratorier... Har blant annet tatt fag som heter miljøbioteknologi og miljøkjemi. Anbefaler deg også å søke deg hit hvis du ikke ønsker å drukne i mengden og vil ha mer laboratorieerfaring enn universitetene tilbyr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå