Gjest meeg Skrevet 4. november 2008 #1 Skrevet 4. november 2008 Står mellom to studier, vet ikke hva jeg skal velge.. Det ene gir ingen studiepoeng, men er med sentrert på akuratt det jeg vil ha. Det andre studiet gir 30 studiepoeng, og er større enn det første. Hva er egentlig studiepoeng, og hvilke fordeler har det?
Pingting Skrevet 4. november 2008 #2 Skrevet 4. november 2008 Studiepoeng er det som het vekttall før. Det er ikke annet enn en måleenhet, stort sett er det vel universitetene og høyskolene som bruker den. Bortsett fra at det er lettere for utenlandske studiesteder å beregne hvor mye du har studert (men det klarer de ved andre studier også), har ikke studiepoeng noen fordeler. De to studiene du ser på er sikkert omtrent like store, så jeg ville heller valgt ut fra andre kriterier.
Gjest Meeg Skrevet 4. november 2008 #3 Skrevet 4. november 2008 ok, tusen takk for svar. Det har ingenting å si om studiene gir mulighet for stipend osv?
Gjest meeg Skrevet 4. november 2008 #4 Skrevet 4. november 2008 og når jeg skal søke jobb, ser ikke kommende arbeidsgiver på studiepoeng? Slik at dersom jeg velger det uten studiepoeng, blir jeg dårligere kvalifisert?
Kakee Skrevet 4. november 2008 #5 Skrevet 4. november 2008 Står mellom to studier, vet ikke hva jeg skal velge.. Det ene gir ingen studiepoeng, men er med sentrert på akuratt det jeg vil ha. Det andre studiet gir 30 studiepoeng, og er større enn det første. Hva er egentlig studiepoeng, og hvilke fordeler har det? Jeg tror ikke det teller som høyere utdanning (altså er ikke likestilt med høgskole og universitet) dersom det ikke har studiepoeng.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #6 Skrevet 4. november 2008 Du får ikke noen grad uten studiepoeng. Det er også en del andre studier som krever at du har så og så mange poeng fra før, og da vil ikke dette kurset hjelpe deg noe. Studiepoengene er blant annet med for å si noe om arbeidsmengden i faget. Om du tar det uten studiepoeng, så kan ikke arbeidsgiver vite noe om hvor stort kurset har vært, hvor vanskelig det har vært, osv. At et kurs gir deg studiepoeng gir kurset mer tyngde. Et kurs som ikke gir noen studiepoeng kan lett virke som "tøysekurs", særlig i arbeidsgivers øyne.
Pingting Skrevet 4. november 2008 #7 Skrevet 4. november 2008 TS, har du mulighet til å fortelle hva slags skoler eller utdanningsinstitusjoner disse kursene er på? Da hadde det vært litt lettere å sammenligne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå