Gå til innhold

Lifsfarlige "vintersko"


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Mulig trådstarters utsagn stemmer hvis man har for vane å kjøpe sko/støvletter på Økonomisko etc. men personlig synes jeg det er lenge siden det har vært så mye potensielt bra vintersko på markedet!

At de er foret er for min del ikke så viktig siden for som regel er syntetisk og strengt tatt ingenting verdt. Det som imidlertid er viktig er å kjøpe dem så store at man får plass til et par ekstra skikkelige sokker. Når det gjelder vann, så er impregnering alpha og omega. Impregnerer man skoene skikkelig før de tas i bruk og deretter jevnlig er det meste av lærstøvler mer enn vanntette nok for en norsk vinter. For de skikkelig våte dagene finnes det et større utvalg av gummistøvler i butikkene enn det vel noen gang har gjort.

Selv har jeg bl.a. kjøpt disse lærstøvlene fra Timberland. Ferdig impregnert er de vanntette nok til at jeg kan vasse til et godt stykke opp på foten uten å bli våt og kjøpt en størrelse større enn jeg vanligvis bruker og med ullsokker i er de også varme! Sålen er Timberlands tradisjonelle gummisåle med grovt mønster, så noe fottøy som fungererer bedre på glatt føre er vanskelig å finne. I mine øyne er de dessuten mer enn kule nok til at jeg kan gå på byen i dem en hustrig vinterdag. I butikkene ser jeg dessuten mye som er minst like bra!

De var virkelig stygge, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De var virkelig stygge, sorry.

Det er du da også i din fulle rett til å mene! Poenget er imidlertid at det finnes mye å velge i og hvis du ikke liker disse, så finnes det sikkert noe annet som du liker, men som jeg synes er stygt :nigo: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse vinterskoene fra Ecco (kostet rundt 1200 kr) og er veldig fornøyd med dem! http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/damer...00101/detail.do

De er lette på foten, gode å gå i og tåler sørpe og is. Er ikke glatte.

Ellers vet jeg at Eurosko/Falkanger sko har et par vintersko i goretex med snørning som er knallbra på vinterføre. (koster 999 kr og finnes i brunt og svart). Søstra mi har sånne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...