Gå til innhold

Hvorfor er dere ikke utro?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Kamilla_*
Skrevet

Enkelt spørsmål.. Når dere er i et forhold og blir fristet av en annen, sier dere nei fordi dere ikke har lyst eller fordi det er galt?

Jeg har etpar ganger blitt fristet av utrolig flotte menn, som jeg har skikkelig lyst på, men jeg sier nei fordi det er galt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ennå tilgode å bli fristet av noen annen, men hadde jeg blitt det hadde jeg sagt nei fordi det strider med den felles enigheten jeg og samboeren har om hva forholdet vårt går ut på.

Gjest Tigress
Skrevet

Ugh, har ikkje tid, ligg allereie bak med både trening og jobb.

Skrevet

Jeg vet det er galt og umoralsk (og grunnen til at det er galt er fordi det bryter den uskrevne regelen om trofasthet i forholdet, pluss at det selvsagt vil såre kjæresten min om han fikk vite om mitt utroskap), og dermed får jeg automatisk mindre lyst også. Så en blanding, vil jeg si.

Skrevet

Er singel nå, men når jeg har vært i et forhold har jeg blitt fristet noen ganger, men alltid gjort det rette :)

Av respekt for den jeg har vært sammen med. Er man i et forhold så er man i et forhold! :)

Skrevet

Jeg sier nei fordi det jeg kan få av en "tilfeldig" mann ikke kan måle seg med det jeg kan få av en kjæreste.

Skrevet

jeg sier nei fordi jeg kunne aldri være respektløs mot min mann. Og bare tanken får meg til å få så dårlig skyldfølelse. Jeg har det så bra, hvorfor ødelegge det.

Skrevet

Jeg har aldri blitt fristet av noen andre. Snakket bare om min kjæreste og hvor flott han var. Han gjorde det slutt fordi jeg hadde snakket med andre menn!

Huff......

Skrevet

Sier nei for det er galt. Men har ikke vært fristet heller. Nå som singel sier jeg nei til opptatte menn av samme grunn, det føles galt.

Skrevet

Har absolutt ikke kapasitet. Nok mas med èn mann.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Fordi jeg elsker mannen min, og viktigere; han elsker meg.

Skrevet

Det er mange grunner til at jeg ikke er utro.

Først og fremst fordi jeg mener utroskap er et løftebrudd og et svik, og løftet jeg ga til mannen min da vi giftet oss, samt min egen selvrespekt, betyr mer for meg enn noen få seksuelt tilfredsstillende minutter.

Men det er også en annen underordnet grunn, jeg tenner ikke på menn jeg ikke er forelsket i!

Og siden jeg er en person som ikke har så lett for å forelske meg, sier det seg selv at jeg ikke blir fristet så alt for ofte. ;)

Skrevet

Jeg ble aldri fristet, rett og slett. Det var kjæresten jeg hadde lyst på, det var ham jeg var sammen med. Og hadde jeg blitt fristet, så hadde jeg sagt nei fordi det strider mot alt jeg mener et forhold bør bygges på.

Skrevet

Jeg har ikke funnet noen som jeg har mer lyst på enn mannen min. Det har hendt jeg har vært fristet, men jeg liker å være tro mot mannen min, føler at det er riktig å holde meg til han. Jeg håper han føler det på samme måte. :)

Gjest Gjest_fish_*
Skrevet

1. Utroskap byr meg i mot, slik er min holdning og min moral - gjør det heller slutt før forfølge "fristelsen"

2. Jeg blir rett og slett ikke fristet..Har kanskje mye med nr 1 å gjøre?

Skrevet

Har ikke lyst på noen andre en mannen min. Han er det deiligste og flotteste jeg vet om!

Skrevet

Det er uaktuellt å såre min kjære. Ellers så føger jeg også punkt 1. til *mim*

1. Utroskap byr meg i mot, slik er min holdning og min moral - gjør det heller slutt før forfølge "fristelsen"
Skrevet

Jeg er enig i det meste folk har skrivet her, jeg ikke bare elsker mannen min, men jeg respekterer ham også og ville aldri ønsket å gjøre ham noe så vondt. Vi har det helt fantastisk sammen og å ødelegge det ville vært utilgivelig dumt..

Dessuten - og det tror jeg kanskje er et viktig punkt - så har jeg simpelthen ikke behov for bekreftelse på at jeg er hot og deilig fra noen andre menn enn ham! :danse:

Skrevet

Jeg spurte en mannlig venn hvorfor han var utro. Han pendlet over mange år og det viste seg at han var veldig opptatt av fasade. Han sov ikke med konen, de hadde separate soverom, det var krangler og ikke hyggelgi hjemme hos de - så han ukependlet i mange år. Under de årene var han utro og hadde /har stadig vekk forhold til yngre kvinner han finner gjennom jobben der han er mellomleder. Han svarte at han ikke fikk nærhet hjemme, at konen og han ikke hadde kommunisertbra på over ti år og at han ikke torte ta ut skilsmisse på grunn av barna (som er voksne)..men en fjortis hjemme, det har de. Han svarte og at han overhode ikke hadde dårlig samvittighet mog han følte ikke at han gjorde noe galt.

Skrevet

DEt ville være respektlsøt overfor henne jeg er sammen med, og det ville være å gamble med et godt forhold. Gode partnere er vanskelig å finne, og har man funnet et menneske som man passer godt sammen med, så er det best å ta vare på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...