Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
begrunelsen til NAV er at vi er for nære. Ikke min begrunnelse. :)

Legen min kommer nok til å gå inn for dette. De kan jo si nei, men de har stoppet attføringen min uten at en legeattest ble lest (og den var attestert til selve møtet jeg var i den dagen - sjefen ringte opp og var rimelig fortvilet over feilen saks.beh gjorde), så dem har liksom "ødelagt" et helt år for meg nå :gjeiper:

jeg skjønner at det skal mye til for at man skal få nære som ansatte, men hvor går grensa for nær/ikke nær? Og de har ikke gitt noen grunn til det heller. bare for nære...

dette er nesten den eneste bedriften jeg ville fungert i.

Jeg synes du, gjerne med hjelp fra legen din, bør argumentere for at det er en av få, eller den eneste muligheten for å få jobb i den situasjonen du er i. Hvis det er det, da, har du prøvd andre steder? Her jeg bor virker NAV flinke til å ta hensyn til hvilke områder folk ønsker/vil/klarer å jobbe innen, men det er klart det kan være tvilsomt å ansette folk på stønad hos kjentfolk osv, da det kan være lett å misbruke for bedriften (hvis jeg velger å rekruttere flinke folk jeg kjenner som har vært ute av arbeidslivet, men som jeg vet egentlig kan gjøre en tilnærmet fullgod jobb for meg, bør jeg ikke la NAV betale. Sier ikke at det er slik i ditt tilfelle, men jeg tror det er et av argumentene for regelen). Jo bedre argumenter du har, jo større sannsynlighet er det for at NAV kan gjøre et unntak. Men om du kan få tilrettelagt arbeid andre steder i pendleravstand vil du nok bli bedt om å velge dét.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...