Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #1 Del Skrevet 3. november 2008 er for lengst ferdig med puberteten...og håper det er lenge til overgangsalderen, er 27 år. sliter så med at jeg svetter under armene...men ikke noe annet sted på kroppen. det er litt pinlig å bruke pene kjoler og topper...man prøver å være elegant...men så løfter jeg armen...og...SKRIK. det er STORE svette ringer under armene. det spiller ingen rollen hva jeg har på meg, eller hvordan stoffet er, svetter mye uansett. hva kan jeg gjøre med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Angel# Skrevet 3. november 2008 #2 Del Skrevet 3. november 2008 Du kan bruka noke som heiter aluminiumsklorid, som du får kjøpt på apoteket. Den har du på om natta, og så vasker du den av om morgonen. Den hadde ivertfall god virkning på meg. Står bruksanvisning på flaska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #3 Del Skrevet 3. november 2008 Du kan bruka noke som heiter aluminiumsklorid, som du får kjøpt på apoteket. Den har du på om natta, og så vasker du den av om morgonen. Den hadde ivertfall god virkning på meg. Står bruksanvisning på flaska. åh....tusen takk. det skal jeg virkelig prøve. snilt av deg å svare Angel. du aner ikke hvor stor pris jeg satt på det. håper det fungerer for meg også. er åpne for flere forslag, om det er noen andre som også har litt erfaring her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LisaLou Skrevet 3. november 2008 #4 Del Skrevet 3. november 2008 Har også brukt aluminiumskloriden og den har hjulpet meg sykt mye!! før kunne jeg ikke bruke vanlige bomullsskjorter engang... Brukte den vel et par ganger i uka i begynnelsen(det er noen år siden) og nå går det måneder mellom hver gang jeg må ta på en natt.. Har venninner med samme problem som har brukt denne og er meget fornøyd.. Jeg fant ut at det er ikke spesielt lurt å være nybarbert når man skal ta på alu.klor...det kan svi.... Har prøvd noe som hete stop24 o.l. som de også har på apoteket, men dette har ikke hjulpet meg i like stor grad.... Lykke til og bare vent, du kommer til å få en ny hverdag og du kan kjøpe nye typer klær=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #5 Del Skrevet 3. november 2008 Har også brukt aluminiumskloriden og den har hjulpet meg sykt mye!! før kunne jeg ikke bruke vanlige bomullsskjorter engang... Brukte den vel et par ganger i uka i begynnelsen(det er noen år siden) og nå går det måneder mellom hver gang jeg må ta på en natt.. Har venninner med samme problem som har brukt denne og er meget fornøyd.. Jeg fant ut at det er ikke spesielt lurt å være nybarbert når man skal ta på alu.klor...det kan svi.... Har prøvd noe som hete stop24 o.l. som de også har på apoteket, men dette har ikke hjulpet meg i like stor grad.... Lykke til og bare vent, du kommer til å få en ny hverdag og du kan kjøpe nye typer klær=) tusen hjertelig takk. nå vet jeg hva jeg skal kjøpe i alle fall. har også forsøkt stop 24...uten noe som helst hell...det var bare bortkastet penger for min del. men denne som dere snakker om, er det bare å smøre på før man legger seg? dusjer dere da på morningen igjen for å fjerne det? gleder meg så utrolig til å prøve. tror ingen aner hvor irriterende dette med svetting er før man opplever det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 3. november 2008 #6 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg prøvde også stopp24 uten hell.. Jeg gikk til legen min og ble foreskrevet til sykehus der jeg fikk botoxbehandling i armhulene.. Det fungerer kjempefint for meg Når man blir foreskrevet slik slipper man unna med å bare betale en egenandel, men hvis man skal ha den behandlingen uten foreskriving så koster det fort mellom 4-6000,- ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #7 Del Skrevet 3. november 2008 personlig syns jeg yerka er mye bedre. kjøpes på cubus.. den fra apoteket sved veldig mye.. det er herlig å slippe å tenke på svetteflekker :D ett mindre problem! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
#Angel# Skrevet 4. november 2008 #8 Del Skrevet 4. november 2008 Vasker den av neste morgon, ja. Men den kan svi godt dersom du har nettopp barbert deg. Men du trenger bare eit tynt, tynt lag for å få effekt. Det er 1-2 år sidan eg brukte den sist, og har nesten ikkje problem i det heile meir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2008 #9 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg prøvde også stopp24 uten hell.. Jeg gikk til legen min og ble foreskrevet til sykehus der jeg fikk botoxbehandling i armhulene.. Det fungerer kjempefint for meg Når man blir foreskrevet slik slipper man unna med å bare betale en egenandel, men hvis man skal ha den behandlingen uten foreskriving så koster det fort mellom 4-6000,- ... Hvor mye kostet det sånn cirka for deg? Gjorde det vondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 5. november 2008 #10 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg skal ikke lyve å si at det var smertefritt.. De satt ca 25 injeksjoner i hver armhule og det svidde ganske mye, men det er helt verdt det! Jeg betalte 2-300kr.. Husker ikke akkurat men det er jo vesentlig mindre enn hva det egentlig koster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #11 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg skal ikke lyve å si at det var smertefritt.. De satt ca 25 injeksjoner i hver armhule og det svidde ganske mye, men det er helt verdt det! Jeg betalte 2-300kr.. Husker ikke akkurat men det er jo vesentlig mindre enn hva det egentlig koster Ok Jeg vil tro det var verdt det, ja! Har veldig lyst til å prøve jeg også. Slitsomt å alltid bli veldig svett under armene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 5. november 2008 #12 Del Skrevet 5. november 2008 tell me about it ikke kan man gå i klærne man vil gå i og klær blir stygge etterhvert under armene pga deodoranten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 5. november 2008 #13 Del Skrevet 5. november 2008 Jeg sverger også til YERKA. I tillegg bruker jeg stop 24 hver dag. Prøv å unngå parfymerte produkter i armhulene, parfyme trigger svettekjertlene. Hvis du bruker søkefunksjonen og søker på svette vil du finne en del tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 5. november 2008 #14 Del Skrevet 5. november 2008 Aluminiumklorid!! Ingenting annet virker om man virkelig svetter. Først startet jeg med et par ganger i uka, deretter hver 14 dag. Nå er det et par måneder siden jeg brukte den sist, og svetter fortsatt ikke. Man kan bli litt klam, men det er helt luktfritt. Og er ikke klissvått som når man svetter. Koster mellom 110-130 kr avhengig av hvilket apotek du handler på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lena_* Skrevet 6. november 2008 #15 Del Skrevet 6. november 2008 Hva er Yerka? Aldri hørt om. Hvordan brukes den? Som en vanlig deo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Helle_* Skrevet 6. november 2008 #16 Del Skrevet 6. november 2008 er for lengst ferdig med puberteten...og håper det er lenge til overgangsalderen, er 27 år. sliter så med at jeg svetter under armene...men ikke noe annet sted på kroppen. det er litt pinlig å bruke pene kjoler og topper...man prøver å være elegant...men så løfter jeg armen...og...SKRIK. det er STORE svette ringer under armene. det spiller ingen rollen hva jeg har på meg, eller hvordan stoffet er, svetter mye uansett. hva kan jeg gjøre med dette? Det eneste som virkelig fungerer mot svette som løser problemet er Botox i armhulene. Jeg var også på sykehus. Måtte igjennom aluminiumklorid, iontoferese og annen behandling uten effekt. Har nå brukt botox et par års tid og har ikke noe problem i hele tatt. Hadde jeg gjort det på nytt hadde jeg bare betalt det selv istedenfor å gå igjennom mølla i det offentlige først. 4 mnd ventetid for å bli sett av hudlege, 8 måneder med diverse andre behandlinger før jeg endelig fikk botox behandling. Verdt noen få tusenlappe å bli kvitt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 9. november 2008 #17 Del Skrevet 9. november 2008 Bruker dere deo til vanlig, selv om dere bruker Yerka eller Alu.kl? Jeg skal prøve en av disse hvertfall. Svetter så mye at jeg alltid må gå i sorte/hvite klær.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 9. november 2008 #18 Del Skrevet 9. november 2008 Bruker dere deo til vanlig, selv om dere bruker Yerka eller Alu.kl? Jeg skal prøve en av disse hvertfall. Svetter så mye at jeg alltid må gå i sorte/hvite klær.. Jeg bruker vanlig deodorant til vanlig ja.. er veldig fornøyd med vichy sin for sensitiv hud (apotek) Jeg bruker ikke yerka eller aluminiumsklorid, men bruker cosmica sin (samme virkestoff som i aluminiumsklorid :klø og smører på denne før jeg legger meg for deretter å vaske av på morgenen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 9. november 2008 #19 Del Skrevet 9. november 2008 Hvor mye er MYE svette? Jeg har også problemer med svetteringer, og det er ekstremt irriterende når jeg er ute på byen eller sammen med venner om kvelden etc, det ser så ulekkert ut, men det er jo ikke ringer til ned på magen akkurat. Hvite gensere, t-skjorter, alt hvitt blir så gult og ødelagt etter en stund, gidder nesten ikke kjøpe hvite ting lenger. På jobben varierer det litt, da kan jeg gå en dag uten at det blir svett, men jeg har ikke helt funnet ut hva som trigger det, kanskje dagsform eller noe? Eller typen klær? Jeg bruker mye bomull, men det hjelper sjeldent at klærne puster, bløtt blir det likevel. Kanskje alu.klorid er tingen for meg også? Selv om ikke problemet er ekstremt stort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 9. november 2008 #20 Del Skrevet 9. november 2008 Kan være du kan merke stor forskjell med alu.klorid Lucy, koster ikke akkurat skjorta sånn at du blir skremt fra å prøve heller.. Hadde nok like stort problem som deg før jeg også, så det har hjulpet på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå