Gå til innhold

Påbud med bilbelte for drosjesjåfører


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...kerud/1.6290727

På tide. Hvorfor skulle drosjefører være fritatt?

"- Det er kanskje ålreit på langturer, men på bykjøring og korte turer synes jeg ikke det er nødvendig. Man blir lei av det, fordi man går så mye ut og inn, sier en drosjesjåfør NRK snakket med."

Nei, klart det er bedre å risikere å skade seg eller miste livet i en ulykke enn å bruke belte og kanskje redde livet. Hvor dum går det an å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, dette viste jeg ikke engang. Slik som en del taxier kjører så burde man jo virelig være påbudt med belte, de kjører jo som idioter iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forestill deg at en passasjer drar tak i beltet bakfra? Du er mye mer sårbar med beltet når det gjelder den situasjon men ja jeg er for beltebruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilbelte bør være påbud for ALLE som kjører motorkjøretøy, det bør være påbud i buss for passasjerende, i toget og alt som beveger seg fremover i relativ stor hastighet. Tror mange av dødsulykkene kunne ha vært forhindret hvis folk var flinkere å bruke beltet.

Taxisjåfører bør også bruke belte, de er jo like sårbare som alle oss andre.

På tide med et påbud for de også!

Og ja, en slik glassvegg hadde ikke vært dumt. Det har jo skjedd at sjåførene blir angrepet av fulle agressive passasjerer. Så litt beskyttelse hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove

Det er jo fritak for posten, avisa og andre som stoppar ofte. Visste ikkje at taxiane hadde fritaket og. Er vanskeleg å sei om eg er einig eller ei. Eg anar ikkje korleis det er å køyre taxi. Veit ikkje om eg nokon gong har sitte på med taxi ein gong. Men på landet trur eg ikkje dei trenger å vere fritatt i alle fall.

Endret av Infralove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forestill deg at en passasjer drar tak i beltet bakfra? Du er mye mer sårbar med beltet når det gjelder den situasjon men ja jeg er for beltebruk

De er fritatt for beltebruk fordi de er mye inn og ut av bilen og det oppfattes som stressende og en negativ arbeidsmiljøfaktor. Men det finnes jo belter som legger seg på automatisk når man lukker døra, og som løsnes like automatisk når man åpner den. Jeg tror ikke det fantes slike da loven ble innført på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...