Gjest Elastica Skrevet 8. november 2008 #101 Del Skrevet 8. november 2008 (endret) Nææææh - det skal legges sammen OG forflyttes! Det må jo puttes inn i sine respektive skap etter at det er lagt sammen også! Jeg pleier forøvrig å ta med meg det rene tøyet - i en kurv - opp i hovedetasjen slik at jeg kan legge sammen tøyet der. Synes det er litt stusslig å sitte alene på vaskerommet og legge sammen som en annen husmor . Det er mulig du legger dem sammen med en gang, men det gjør ikke mine støttespillere her i huset og klærne kan gjerne bli liggende sammenbrettet i både to og tre uker før de forflyttes videre... Jeg føler litt behov for å ta den detaljerte versjonen. Ok, here we go: Vanligvis er ikke tøyet engang i nærheten av skittentøyskurven før det puttes i vaskemaskinen. Rett fra ungene og inn i maskinen, håndklærne rett fra håndkleholderne og inn i maskinen, sengetøy på samme måte, osv. Derfra bærer det videre fra maskin til tørketrommel, og det som ikke går i trommelen forflyttes ca halvannen meter til et lite tørkestativ som alltid står på badet. La meg bare nevne at både vaskemaskin og tørketrommel står på hovedbadet hos oss, siden vi har et gammelt hus ble det ikke mulig å få til et eget vaskerom. Egentlig er det ganske praktisk har jeg funnet ut. (Vaskemaskin og tørketrommel med en benkeplate over har i mange år fungert som stellebord her i huset.) Når det er tørt, legges det rett opp på maskinene, hvor jeg legger det sammen. Derfra går ferden (uten at jeg trenger balje eller kurv) til skapene som er rett utenfor baderomsdøra. Jeg innser at husets form er avgjørende for antall forflytningsmetre her. Dessuten er det fremdeles slik at det er jeg som bretter tøy i familien, og hvis jeg skal gå detaljert inn på det, bør jeg heller opprette egen klagetråd på samlivsforumet. Men til gjest over: Arkitekt hørtes smart ut! Jeg var muggen fordi vi ikke fikk eget vaskerom her i huset, men jeg er faktisk strålende fornøyd nå. Jeg legger sammen tøy mens ungene legger seg, for eksempel, og er aldri forvist til et stusselig og avsidesliggende vaskerom. Også blablabla. Endring/tillegg: Jeg ser at det ser ut som jeg mener at arkitekt er smart, og det er det jo vanligvis. Men jeg ville bare presisere at jeg mente det ironisk denne gangen. Det fremgikk ikke så klart, og jeg vil ikke ha på meg at jeg driver og engasjerer arkitekter for å optimalisere forflytningsmetrene med skittentøyet her i huset. Ærlig talt. Men arkitekter er generelt sett smart. Sånn. Enda mer blablabla. Endret 8. november 2008 av Elastica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 8. november 2008 #102 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg føler litt behov for å ta den detaljerte versjonen. Ok, here we go: Vanligvis er ikke tøyet engang i nærheten av skittentøyskurven før det puttes i vaskemaskinen. Rett fra ungene og inn i maskinen, håndklærne rett fra håndkleholderne og inn i maskinen, sengetøy på samme måte, osv. Derfra bærer det videre fra maskin til tørketrommel, og det som ikke går i trommelen forflyttes ca halvannen meter til et lite tørkestativ som alltid står på badet. La meg bare nevne at både vaskemaskin og tørketrommel står på hovedbadet hos oss, siden vi har et gammelt hus ble det ikke mulig å få til et eget vaskerom. Egentlig er det ganske praktisk har jeg funnet ut. (Vaskemaskin og tørketrommel med en benkeplate over har i mange år fungert som stellebord her i huset.) Når det er tørt, legges det rett opp på maskinene, hvor jeg legger det sammen. Derfra går ferden (uten at jeg trenger balje eller kurv) til skapene som er rett utenfor baderomsdøra. Jeg innser at husets form er avgjørende for antall forflytningsmetre her. Dessuten er det fremdeles slik at det er jeg som bretter tøy i familien, og hvis jeg skal gå detaljert inn på det, bør jeg heller opprette egen klagetråd på samlivsforumet. Men til gjest over: Arkitekt hørtes smart ut! Jeg var muggen fordi vi ikke fikk eget vaskerom her i huset, men jeg er faktisk strålende fornøyd nå. Jeg legger sammen tøy mens ungene legger seg, for eksempel, og er aldri forvist til et stusselig og avsidesliggende vaskerom. Også blablabla. Endring/tillegg: Jeg ser at det ser ut som jeg mener at arkitekt er smart, og det er det jo vanligvis. Men jeg ville bare presisere at jeg mente det ironisk denne gangen. Det fremgikk ikke så klart, og jeg vil ikke ha på meg at jeg driver og engasjerer arkitekter for å optimalisere forflytningsmetrene med skittentøyet her i huset. Ærlig talt. Men arkitekter er generelt sett smart. Sånn. Enda mer blablabla. Men tenk på alle narkobakteriene du gnir på det rene tøyet mens du forflytter det fra vaskemaskin til tørketrommel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 8. november 2008 #103 Del Skrevet 8. november 2008 Men tenk på alle narkobakteriene du gnir på det rene tøyet mens du forflytter det fra vaskemaskin til tørketrommel Problemet er ikke fra vaskemaskin til tørketrommel, da trenger jeg bare å ta på det med hendene mine. Det er verre når jeg må ta tøyet i favnen og snu meg rundt til stativet bak meg. Men det går greit. Vi har ingen narkomane i denne byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 8. november 2008 #104 Del Skrevet 8. november 2008 Hva i all verden skal dere med en kurv til rent tøy? Jeg legger tøyet tilbake på plass med en gang det er tørt. For meg høres det ut som dere er late. legger tøyet i en kurv når det tas ut fra vaskemaskienen og setter kurven på benken på vaskerommet før henger det opp. Bretter det og legger det i kurven, før det bæres opp i 2 etg for å legges på plass i div skap. lat ja.. Men det går greit. Vi har ingen narkomane i denne byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 8. november 2008 #105 Del Skrevet 8. november 2008 Ja, klart jeg gjør!!!!! Er helt utrolig hvor tankeløs jeg har vært til nå. :dåne: Nå skal jeg omgående engasjere ena rkitekt som kan bygge et vaskehus utenfor inngangsdøra vår. Da kan vi ta av oss klærne og vaske dem i vaskehuset før vi går inn i vårt sterile hjem. TAKK til Gl@m som lufter så viktige spørsmål her på foumet. Kan forresten noen fortelle meg hvorfor jeg lever? Tatt i betraktning at jeg har syndet mot alt Gl@m skriver i denne tråden. Hvor skriver jeg at det er fare for liv og helse? :klø: Takk til deg, som gjør at jeg setter ekstra pris på meg selv for at jeg klarer å lese skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. november 2008 #106 Del Skrevet 8. november 2008 Problemet er ikke fra vaskemaskin til tørketrommel, da trenger jeg bare å ta på det med hendene mine. Det er verre når jeg må ta tøyet i favnen og snu meg rundt til stativet bak meg. Du tar vel ikke på de rene klærne uten å ha steriliset hendene med sprit først? Men det går greit. Vi har ingen narkomane i denne byen. Ikke din by nei, men hvem vet hva som foregår i nabobyen og det kan faktisk forekomme at noen kjører bil eller tar bussen dit og evt. tilbake! Fyttirakkeren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 8. november 2008 #107 Del Skrevet 8. november 2008 Dere som bruker samme kurv til skitne og rene klær er uhygienske. Men for all del, jeg er gjerne skyteskiva hvis det får dere til å føle dere bedre med dere selv Jeg vasker hendene før jeg henger opp/bretter sammen håndklær og undertøy. Andre ting er det ikke SÅ farlig med, men jeg liker å gjøre det likevel. Ja til hygiene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 8. november 2008 #108 Del Skrevet 8. november 2008 gl@mb@by - er bare litt moro å kverulere noen ganger vet du ! Og jeg har og en kurv til skittent og en til rent. Men tenker ikke på baketrier og hygiene på samme nivå som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 8. november 2008 #109 Del Skrevet 8. november 2008 gl@mb@by - er bare litt moro å kverulere noen ganger vet du ! Jada, helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 8. november 2008 #110 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg vasker hendene før jeg henger opp/bretter sammen håndklær og undertøy. Andre ting er det ikke SÅ farlig med, men jeg liker å gjøre det likevel. Ja til hygiene! Og hvilken gevinst har dine anstrengelser i forhold til hygiene gitt? Hvilke sykdommer har du f.eks. unngått du ved å gjøre som du gjør med hensyn til klesvask? Du har sikkert ikke dysenteri, tuberkulose og parasitter av forskjellig slag, men det har vi ikke her i huset heller. Vi har faktisk ikke et snev av gulsott eller HIV en gang og det til tross for at det faktisk har sovet en narkoman på sofaen vår gjentatte ganger! Vi lever dessuten sammen med dyr som både slikker oss i ansiktet og er innom sengene våre fra tid til annen. Det vi imidlertid er svært nøye med er mathygiene og å vaske hendene når vi har vært på toalettet. (Og du gl@m, må være så snill å ta dette med en porsjon humor... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 8. november 2008 #111 Del Skrevet 8. november 2008 Det vi imidlertid er svært nøye med er mathygiene og å vaske hendene når vi har vært på toalettet. (Og du gl@m, må være så snill å ta dette med en porsjon humor... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 9. november 2008 #112 Del Skrevet 9. november 2008 (endret) Du tar vel ikke på de rene klærne uten å ha steriliset hendene med sprit først? Ikke din by nei, men hvem vet hva som foregår i nabobyen og det kan faktisk forekomme at noen kjører bil eller tar bussen dit og evt. tilbake! Fyttirakkeren! Jeg sterliserer hendene mine flere ganger om dagen. Her i byen snakker vi om vanntette skott. Ingen narkomane på mils omkrets. Dere som bruker samme kurv til skitne og rene klær er uhygienske. Men for all del, jeg er gjerne skyteskiva hvis det får dere til å føle dere bedre med dere selv Jeg vasker hendene før jeg henger opp/bretter sammen håndklær og undertøy. Andre ting er det ikke SÅ farlig med, men jeg liker å gjøre det likevel. Ja til hygiene! Jepp! Endret 9. november 2008 av Elastica Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gl@mB@be Skrevet 9. november 2008 #113 Del Skrevet 9. november 2008 Og hvilken gevinst har dine anstrengelser i forhold til hygiene gitt? Hvilke sykdommer har du f.eks. unngått du ved å gjøre som du gjør med hensyn til klesvask? Du har sikkert ikke dysenteri, tuberkulose og parasitter av forskjellig slag, men det har vi ikke her i huset heller. Vi har faktisk ikke et snev av gulsott eller HIV en gang og det til tross for at det faktisk har sovet en narkoman på sofaen vår gjentatte ganger! Vi lever dessuten sammen med dyr som både slikker oss i ansiktet og er innom sengene våre fra tid til annen. Det vi imidlertid er svært nøye med er mathygiene og å vaske hendene når vi har vært på toalettet. (Og du gl@m, må være så snill å ta dette med en porsjon humor... ) Gevinst? God hygiene vel! Jeg har ikke noe sted i denne tråden skrevet at det handler om sykdommer. Jeg har jo vært "ung og tankeløs", og jeg endte ikke opp syk da jeg heller. Men selv om møkka ikke er synlig, og selv om den ikke gir utslag i form av sykdom, så er den der. Og det er ekkelt. That's it Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. november 2008 #114 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg kaster for øvrig sjelden opp i trusene mine og derfor er rutinen med hensyn på skittentøy som den er... Au! Det er sjelden jeg ler høyt foran PC'n men det måtte jeg gjøre nå. (Har for øvrig separat kurv til rene og skitne klær, men det er av praktiske grunner.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille katt Skrevet 9. november 2008 #115 Del Skrevet 9. november 2008 Ja til hygiene! Absolutt! Jeg er nok også litt over gjennomsnittlig hygienisk. Men jeg er aller aller aller mest nøye med håndhygienen. Det er der man har mest å hente, mener ihvertfall jeg. Så er det ikke så fryktelig farlig om klærne har litt bakterier på seg. Tilbake til vaske-hendene-før-man-knepper-buksa-problematikken - jeg kjenner nemlig noen som sliter skikkelig med det der! Selv om jeg altså er litt i overkant renslig, har jeg null problemer med å gå på do (både privat og offentlig) og deretter kneppe igjen buksa med uvaskede hender. Det har ingen praktisk betydning om klærne får litt bakterier på seg, så lenge jeg vasker hendene før jeg putter dem i munnen . Vi lever dessuten sammen med dyr som både slikker oss i ansiktet og er innom sengene våre fra tid til annen. Og DET er ekkelt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #116 Del Skrevet 9. november 2008 Jeg stusser vel mer over hygienen der hvor det er mengder av sand, støv og skitt i skittentøyskurvene jeg da... Mine er som nevnt av plast og ser jeg at de er skitne, så vasker jeg dem selvfølgelig før jeg legger rene klær i dem. Dette bakteriehysteriet er for øvrig helt meningsløst. Du forstår åpenbart ikke at dine rene klær blir skitne ved at du legger dem i skittentøyskurven. Og du misforsto åpenbart budskapet om at klærne hadde sand og skitt på seg, jeg driter litt i om du har skittentøyskurv av plast, dumma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 9. november 2008 #117 Del Skrevet 9. november 2008 Gud, jeg er en gris. Jeg var nede i kjelleren i ste og skulle ta klær ut av vaskemaskinen, tror dere ikke jeg mista alle klærne på gulvet Det verste er i grunn at jeg ikke vurderte å vaske de på nytt engang, jeg bare la de pent i en kurv som har vært brukt til skittent tøy. Nei, nå går jeg og skammer meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 9. november 2008 #118 Del Skrevet 9. november 2008 For en tråd! Jeg innser at jeg sannsynligvis er helt på jordet når det kommer til dette. Nå bruker jeg aldri noen kurv til å frakte skittentøy til vaskemaskina eller de sammenbrettede klærne fra tørketrommelen til skapet, men jeg har mye annet grums på samvittigheten: - Oppå skittentøyskurven, som er en svær kurv med lokk fra ikea, leger både mannen og jeg fra oss klær vi skal bruke igjen. Rene klær ligger også oppå der fra tid til annen før de finner veien inn i skapet. Gud vet hvor mange bakterier som hopper ut via de små hullene i skittentøyskurven og opp på de rene klærne. - Mister jeg rene klær på gulvet, vasker jeg dem ikke igjen, men legger dem der de skal være. Sannsynligvis er det opptil flere narkobakterier på disse klærne. - En sjelden gang tar jeg med meg de tørre klærne fra tørketrommelen inn på stua og setter meg i sofaen og legger sammen klærne. Klærne kommer da i kontakt med sofaen som sikkert er full av all mulig bakteriedrit siden jeg setter meg i sofaen med den samme buksa på som jeg har hatt på meg på trikken. Hjelp. - I treningssekker o.l. puttes rene klær som jeg tar på meg etter å ha dusjet på treningssenteret. Sekken har sannsynligvis en hel drøss med illsinte bakterier i seg siden jeg dagen før har fraktet skitne treningsklær i den. Dette er imidlertid sannsynligvis ikke narkobakterier, men vektløfter- og bolebakterier, hvilket nok er like ille. Jeg innser at jeg er fryktelig uhygienisk, og sannsynligvs kommer til å lide under dette. Det merkelige er at jeg har stålhelse og ekstremt sjelden er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå