Gå til innhold

Vaskekurver og bakterier


Gjest Gl@mB@be

Anbefalte innlegg

Gjest Gl@mB@be
Og da må du a) vaske dem på 95 grader, b) desinfisere snoren, c) henge dem opp iført sterile hansker og d) være iført helt rent tøiy. I det hele tatt bør du ringe Rikshospitalet og sjekke deres rutiner! :) Følg dem!

Jeg trenger ikke desinfisere snoren, for der har det aldri hengt noe møkkete. Og jeg vasker henda før jeg henger opp rent tøy. Men godt tips det med Rikshospitalet ;)

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gl@mB@be
Jeg kaster for øvrig sjelden opp i trusene mine og derfor er rutinen med hensyn på skittentøy som den er... :nigo:

Haha jeg bare digger den smileyen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke desinfisere snoren, for der har det aldri hengt noe møkkete.

Å jo!!! Bakterier finnes i luften og de kan ha bestemt seg for å slå seg ned på akkurat din klessnor! Finnes det en narkoman i 20 - 30 km. omkrets, så kan de ha vandret. Du vet aldri! :nei::ler:

Edit: Bakerier finnes nok men neppe i luften...

Endret av Leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Å jo!!! Bakerier finnes i luften og de kan ha bestemt seg for å slå seg ned på akkurat din klessnor! Finnes det en narkoman i 20 - 30 km. omkrets, så kan de ha vandret. Du vet aldri! :nei::ler:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg bare digger den smileyen :ler:

Jeg også! Er også veldig glad i moderatoren den har fått navn etter, så bruker den ganske ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ler så jeg nesten må vaske boksern, når jeg følger utviklingen i denne tråden.

Beste metoden for å avbakterifisere trusa (uten å vaske den i sprit) er å henge den til tørk i sola, og la UV-strålene knekke basseluskene.

Ellers støtter jeg GlamBabens ekstrakurv. For det er ekkelt å tenke på snørr, sperm, hundedritt og andre eklisiteter, som kan gjemme seg i en buksebak. Om enn relativt bakteriefrie.

Og så må man jo beundre forannevntes evne til å vikle seg inn i sine egne intrikate nett av bastante uttalelser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Ellers støtter jeg GlamBabens ekstrakurv. For det er ekkelt å tenke på snørr, sperm, hundedritt og andre eklisiteter, som kan gjemme seg i en buksebak. Om enn relativt bakteriefrie.

Takker!

Og så må man jo beundre forannevntes evne til å vikle seg inn i sine egne intrikate nett av bastante uttalelser ;)

:fnise: Ooops I did it again.. Osv :ler:

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lurer på om jeg har skitne og rene klær i den samme kurven samtidig, så er svaret nei. Hvis du lurer på om jeg bærer klærne ut for å henge dem opp i den samme kurven som de lå i før de ble vasket, så er svaret ja. Klær som jeg har sittet en dag på kontoret i er ikke spesielt skitne og undertøy og sokker byttes hver dag. Veldig skitne klær, som f.eks. min samboers dieseltilsølte "mekanikerklær" blir enten lagt i en egen plastpose eller vasket umiddelbart. De må vaskes på 95 grader og kan ikke ligge sammen med noe annet uansett.

Dette synes jeg var ekkelt å lese. Sand, støv og skitt, i tillegg til bakterier. En skittentøyskurv er for skitne klær, er man så lat at man ikke gidder å bruke egne kurver til klær som skal ut av vaskemaskinen, da tror jeg kanskje man heller ikke er så nøye med hygienen generelt. :gremmes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Dette synes jeg var ekkelt å lese. Sand, støv og skitt, i tillegg til bakterier. En skittentøyskurv er for skitne klær, er man så lat at man ikke gidder å bruke egne kurver til klær som skal ut av vaskemaskinen, da tror jeg kanskje man heller ikke er så nøye med hygienen generelt. :gremmes:

Kanskje ikke, men man har da minst like god helse uansett, så hva spiller det vel da for noen rolle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde være dø, jeg delte is med katten min som var utekatt. Og jeg har klærne noen ganger i samme beholder.. Og jeg har definitivt sittet på mange steder og tatt på mange steder narkomane/uteliggere har tatt.. Jeg lever fortsatt og er sjeldent syk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette synes jeg var ekkelt å lese. Sand, støv og skitt, i tillegg til bakterier. En skittentøyskurv er for skitne klær, er man så lat at man ikke gidder å bruke egne kurver til klær som skal ut av vaskemaskinen, da tror jeg kanskje man heller ikke er så nøye med hygienen generelt. :gremmes:

Jeg stusser vel mer over hygienen der hvor det er mengder av sand, støv og skitt i skittentøyskurvene jeg da... Mine er som nevnt av plast og ser jeg at de er skitne, så vasker jeg dem selvfølgelig før jeg legger rene klær i dem. Dette bakteriehysteriet er for øvrig helt meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

morsom avsporing !!

Gl@mb@be skjøner tydelig at hun er litt vel hysterisk redd for bakterier. Noen merkelige scenarioer dere klarer å dikte opp. :ler: Har aldri tenkt i de baner.

Men du setter deg vel for all del ikke ned i sofaen med bukser fulle av potensielt farlige narkobakterier??? :sjokkert:

:hoho:

Jo det gjør jeg! Tenke seg til! Så lenge jeg har på meg en bukse er det da ikke noe stress. Men jeg sitter ALDRI i sofaen uten klær.

Ojsann.. hender vi er nakne i sofaen... og der har både barn og venner sittet etter både bil og bussturer.. og katten og kaninen..

Har egen kurv til rene klær, men ikke pga bakterier. Aner ikke hvorfor , bare blitt slik.

Eksisterer ikke sand ol i skittentøysdunkene våres. Rister tøy som er alt for skittent. Og skittentøysdunkene vaskes jevnlig de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde være dø, jeg delte is med katten min som var utekatt. Og jeg har klærne noen ganger i samme beholder.. Og jeg har definitivt sittet på mange steder og tatt på mange steder narkomane/uteliggere har tatt.. Jeg lever fortsatt og er sjeldent syk ;)

Huff da, det var trist å lese. God bedring!

For du mente vel ikke "sjelden syk"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elastica

:ler: Morsom tråd.

Jeg har aldri tenkt på at tøyet er så fullt av bakterier når det er klart til vask.

Derimot har jeg, som camilla over meg, aldri for vane å legge tøy som er så møkkete at det drysser sand, støv og skitt av det i skittentøykurven heller. Så det er mulig det er jeg som er hysterisk. :ler:

Her spyles dresser som er fulle av sand, ute. Dessuten har vi egen vaskemaskin til hundetepper og utedresser til ungene.

Men ikke begynn å snakke om å ha kjæledyr i senga. Da snakker vi uhygenisk! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Liten oppklaring: jeg er ikke slik fordi jeg er redd for å bli syk. Jeg har jo levd i mange år før jeg "ble slik", så jeg vet at det ikke er noen fare. Men det er virkelig ekkelt å tenke på alle plasser man har sittet, hvem som har sittet der før osv, og så dra med seg den møkka til rene klær. Og ja, jeg kaller det møkk selv om det i de fleste tilfeller ikke er synlig. Selv om kurven tilsynelatende er ren (uten sand og skitt), så er den virkelig ikke det.

Endret av Gl@mB@be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Men det er virkelig ekkelt å tenke på alle plasser man har sittet, hvem som har sittet der før osv, og så dra med seg den møkka til rene klær.
Så ikke tenk på det da. Problem løst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Så ikke tenk på det da. Problem løst.

Jeg ønsker ikke å ikke tenke på det. Det er virkelig ikke noe problem for meg med to forskjellige kurver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...