Gjest Skrevet 3. november 2008 #81 Skrevet 3. november 2008 Huff da, det var trist å lese. God bedring! For du mente vel ikke "sjelden syk"? Litt tastatur dysleksi ja..
starie Skrevet 3. november 2008 #82 Skrevet 3. november 2008 Jeg har en stor dunk med lokk som jeg har skittentøyet i. Til rene klær bruker jeg en mindre kurv. Ikke for at jeg synes den andre er skitten, men den er for stor til å bli flyttet på. Har forresten også en liten balje til ullklær/håndvask og en stamp som jeg bruker til veldig skittent tøy.
Gjest Elastica Skrevet 3. november 2008 #83 Skrevet 3. november 2008 Hva i all verden skal dere med en kurv til rent tøy? Jeg legger tøyet tilbake på plass med en gang det er tørt. For meg høres det ut som dere er late.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 3. november 2008 #84 Skrevet 3. november 2008 Hva i all verden skal dere med en kurv til rent tøy? Jeg legger tøyet tilbake på plass med en gang det er tørt. For meg høres det ut som dere er late. Vi har ikke tørketrommel, og tøyet må jo nødvendigvis fraktes fra vaskemaskinen til tørkestativet
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #85 Skrevet 3. november 2008 Vi har ikke tørketrommel, og tøyet må jo nødvendigvis fraktes fra vaskemaskinen til tørkestativet Jeg bærer tøyet i armene, jeg... Har aldri tenkt tanken at man skal trenge en kurv til det engang. Men når jeg bærer tøyet, så kommer jo det rene tøyet i kontakt med det tøyet jeg har på meg, og som jeg har hatt på meg på bussen og jobben og alle andre skitne og ufyselige steder. Jeg er så ekkel, altså...
Gjest Gl@mB@be Skrevet 3. november 2008 #86 Skrevet 3. november 2008 (endret) Jeg bærer tøyet i armene, jeg... Har aldri tenkt tanken at man skal trenge en kurv til det engang. Men når jeg bærer tøyet, så kommer jo det rene tøyet i kontakt med det tøyet jeg har på meg, og som jeg har hatt på meg på bussen og jobben og alle andre skitne og ufyselige steder. Jeg er så ekkel, altså... Det blir jo ofte mye tøy da, mister du ikke noen plagg? Dessuten er jo ikke de klærne du har på deg rene, nei.. Men hvor legger du fra deg tøyet før du henger opp? :klø: Endret 3. november 2008 av Gl@mB@be
Christal Skrevet 3. november 2008 #87 Skrevet 3. november 2008 Her i huset så sorterer vi alle klærne i egne dunker og har egen dunk til rent tøy som fraktes fra vaskemaskinen til klestativet. Nå har jeg lest hele tråden, morsom fikk meg en god latter, men jeg må faktisk si meg enig med Gl@mB@be sin tankegang er nok litt sånn jeg selv. Jeg går faktisk heller aldri ut uten å ha med meg en slik antibac flaske med meg
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2008 #88 Skrevet 3. november 2008 Det blir jo ofte mye tøy da, mister du ikke noen plagg? Dessuten er jo ikke de klærne du har på deg rene, nei.. Men hvor legger du fra deg tøyet før du henger opp? :klø: Nei, jeg mister ikke plagg på veien. Jeg suller alt sammen til en ball. Klærne er jo som regel viklet godt inn i hverandre etter sentrifugeringen også. Enten legger jeg klærne på en kommode ved stativet, eller om jeg har det i stuen, så legger jeg klærne på den ene siden av stativet og begynner å henge opp på andre siden.
Gjest Gl@mB@be Skrevet 3. november 2008 #89 Skrevet 3. november 2008 Her i huset så sorterer vi alle klærne i egne dunker og har egen dunk til rent tøy som fraktes fra vaskemaskinen til klestativet. Nå har jeg lest hele tråden, morsom fikk meg en god latter, men jeg må faktisk si meg enig med Gl@mB@be sin tankegang er nok litt sånn jeg selv. Jeg går faktisk heller aldri ut uten å ha med meg en slik antibac flaske med meg Herlig! Godt det er flere
Hosoa Skrevet 5. november 2008 #90 Skrevet 5. november 2008 Morsomste tråden jeg har lest på lenge , "narkobakterier" hoho. Noen som har god tid til å se for seg scenarioer her, evt har helt fobi
Gjest Marillia Skrevet 5. november 2008 #91 Skrevet 5. november 2008 Jeg har 3 skittenstøysdunker, og disse brukes bare til skittentøyet. Nyvaska klær fordeles i mindre kurver, en til hver i familien, og alle har ansvar for å ta med sin kurv til sitt skap - og legge på plass de rene klærne der. Jeg har forøvrig en egen kurv som brukes til rene klær som skal henges opp. Muligens har jeg også en smule bakteriefobi, men uansett så er dette ting som fungerer i praskis hjemme hos oss.
flickan Skrevet 5. november 2008 #92 Skrevet 5. november 2008 For en fantastisk tråd! Når det er sagt bruker ikke jeg heller samme kurv til rene klær, men det har mest å gjøre med at jeg sjelden ser bunnen av den. Vasker jeg hvitt, ligger fortsatt det mørke igjen, og omvendt. Derfor måtte jeg ha tatt ut resten av skittentøyet for å kunne bruke samme kurven til det rene tøyet, og det er jo bare upraktisk. Og den som sa at det var latskap som gjorde at man trenger egen kurv til det rene tøyet? Er vel ikke latskap om man vil unngå sokker som ramler ned overalt.
Gjest Elastica Skrevet 5. november 2008 #93 Skrevet 5. november 2008 Og den som sa at det var latskap som gjorde at man trenger egen kurv til det rene tøyet? Er vel ikke latskap om man vil unngå sokker som ramler ned overalt. Høh, det var bare en spøk. Her i huset legger jeg sammen tøyet med en gang, derfor trenger jeg ikke kurv til rent tøy. Men det gjør tydeligvis dere late som driver og frakter det rent tøyet rundt omkring i huset. Det skal legges sammen ikke forflyttes.
Gjest L_C Skrevet 5. november 2008 #94 Skrevet 5. november 2008 Skittentøyet har jeg i en dunk med lokk på. Alt samlet så den må tømmes ganske ofte. Når jeg skal vaske klær har jeg en kurv jeg putter klærne i og bærer de ned i kjelleren. Putter de i vaskemaskina og lar kurven stå. Bruker samme kurven når klærne er rene og skal bæres opp i leiligheten igjen for å tørkes. Ser ikke helt at det er noe problem
flickan Skrevet 5. november 2008 #95 Skrevet 5. november 2008 Høh, det var bare en spøk. Her i huset legger jeg sammen tøyet med en gang, derfor trenger jeg ikke kurv til rent tøy. Men det gjør tydeligvis dere late som driver og frakter det rent tøyet rundt omkring i huset. Det skal legges sammen ikke forflyttes.
Gjest Bond Skrevet 5. november 2008 #96 Skrevet 5. november 2008 (endret) Høh, det var bare en spøk. Her i huset legger jeg sammen tøyet med en gang, derfor trenger jeg ikke kurv til rent tøy. Men det gjør tydeligvis dere late som driver og frakter det rent tøyet rundt omkring i huset. Det skal legges sammen ikke forflyttes. Latskap? Klærne skal ikke bare legges sammen, klærne skal STRYKES! Og da trenger man kurv til rent tøy. Dere late late damer som ikke stryker klærne! Endret 5. november 2008 av mrs_bond
lille katt Skrevet 7. november 2008 #97 Skrevet 7. november 2008 Her i huset legger jeg sammen tøyet med en gang, derfor trenger jeg ikke kurv til rent tøy. Men det gjør tydeligvis dere late som driver og frakter det rent tøyet rundt omkring i huset. Det skal legges sammen ikke forflyttes. Nææææh - det skal legges sammen OG forflyttes! Det må jo puttes inn i sine respektive skap etter at det er lagt sammen også! Jeg pleier forøvrig å ta med meg det rene tøyet - i en kurv - opp i hovedetasjen slik at jeg kan legge sammen tøyet der. Synes det er litt stusslig å sitte alene på vaskerommet og legge sammen som en annen husmor .
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2008 #98 Skrevet 7. november 2008 Jeg syns det er veldig rart ja! Tenk deg f.eks en bukse. Du har sittet på bussen. Gud vet hvem som har sittet der før deg, kanskje er narkoman. Så tar du av deg buksa og legger den i kurven. Alle bakteriene overføres dit. Så lenger du den nyvaksa trusa der etterpå. Fysj! Okei, dette var å sette ting på spissen, men you get the picture. Ja, klart jeg gjør!!!!! Er helt utrolig hvor tankeløs jeg har vært til nå. :dåne: Nå skal jeg omgående engasjere ena rkitekt som kan bygge et vaskehus utenfor inngangsdøra vår. Da kan vi ta av oss klærne og vaske dem i vaskehuset før vi går inn i vårt sterile hjem. TAKK til Gl@m som lufter så viktige spørsmål her på foumet. Kan forresten noen fortelle meg hvorfor jeg lever? Tatt i betraktning at jeg har syndet mot alt Gl@m skriver i denne tråden.
Leo Skrevet 8. november 2008 #99 Skrevet 8. november 2008 Her i huset legger jeg sammen tøyet med en gang, derfor trenger jeg ikke kurv til rent tøy. Men det gjør tydeligvis dere late som driver og frakter det rent tøyet rundt omkring i huset. Det skal legges sammen ikke forflyttes. Det er mulig du legger dem sammen med en gang, men det gjør ikke mine støttespillere her i huset og klærne kan gjerne bli liggende sammenbrettet i både to og tre uker før de forflyttes videre...
lille katt Skrevet 8. november 2008 #100 Skrevet 8. november 2008 Det er mulig du legger dem sammen med en gang, men det gjør ikke mine støttespillere her i huset og klærne kan gjerne bli liggende sammenbrettet i både to og tre uker før de forflyttes videre... Det tyder på at dere har ALTFOR mye klær .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå