Gå til innhold

Vaskekurver og bakterier

Anbefalte innlegg

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Du mener vel ikke at du bruker den buksa som du satt på bussen med før du har vasket den igjen?

Jeg bruker en bukse i mer enn en dag, så jo. Jeg tar jo ikke på meg buksen på vranga? :klø: Så lenge ikke disse ekle bakteriene kommer i hudkontakt går det fint.

Skrevet
:hoho:

Jo det gjør jeg! Tenke seg til! Så lenge jeg har på meg en bukse er det da ikke noe stress. Men jeg sitter ALDRI i sofaen uten klær.

Men havner ikke de bakteriene i sofaen da? :klø:

Skrevet
Hmm.. La oss ta narkomenen igjen. Kanskje han sitter på bakken. Der noen har spyttet og kastet fra seg sneiper. Kanskje han søler alohol på seg selv. Kanskje han spyr på seg selv. Så tar han bussen. Han går av, og du setter deg på plassen hans på nesten stopp. Går hjem og legger den (superskitne! selv om du ikke kan SE det) i kurven. Vakser så klær og legger en truse der, gjerne på vranga. Senere skal du ha på deg denne trusa. Digg å tenke på?

Er så glad for at jeg ikke er så hysterisk. Det hørtes slitsomt ut å tenke på sånne ting hele tiden. :huh: Tenker du sånn med alt du tar i i løpet av en dag? puh!

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Nå vasker jeg normalt ikke trusene mine på 95 grader og jeg vet faktisk ikke om noen sykdommer som kan overføres på den måten. Siden du er så opptatt av dette, har du sikkert en link til en undersøkelse som viser at sykdommer overføres på denne måten i et land hvor hygienen er gjennomgående meget bra.

Mulig bakteriene fremdeles er der, men hvis det ikke er godt for noe å fjerne dem, så forstår jeg ikke hvorfor jeg skal gjøre en stor innsats for å få det til.

Jeg har ikke snakket om overførbare bakterier noe sted, jeg sier bare at jeg syns det er ekkelt og uhygiensk. Jeg ser rett og slett ikke vitsen med å vaske klær for så å legge de i en skitten kurv. (spesielt undertøy)

Skrevet
Så lenge ikke disse ekle bakteriene kommer i hudkontakt går det fint.

Så bakterier ikke forflytningsdyktige? De sitter helt stille?

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Men havner ikke de bakteriene i sofaen da? :klø:

Joda, men så lenge jeg sitter i sofaen med klær på så får ikke jeg de bakteriene på meg ;)

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Så bakterier ikke forflytningsdyktige? De sitter helt stille?

Vet ikke?? Æsj, det skulle du ikke sagt! (:ler:) Men det er like mye tanken som de faktiske bakteriene som plager meg.

Skrevet
Nei nå har jeg jammen greid det igjen :fnise:

Du har visst det ja :ler:

Skrevet

Kan jeg spørre om du heller ikke tar på klærne dine etter toalettbesøk? Altså at du må gå med trusa og buksa på knærne bort til vasken, slik at du får vasket hendene før du kler på deg? For hvis ikke vil jo toalettbakteriene komme på trusa og buksa di? Og hvis ja, hvordan løser du dette på et offentlig toalett der vasken gjerne er på utsiden av avlukket?

Sorry trådstarter, for at denne tråden sporer helt av :fnise:.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Er så glad for at jeg ikke er så hysterisk. Det hørtes slitsomt ut å tenke på sånne ting hele tiden. :huh: Tenker du sånn med alt du tar i i løpet av en dag? puh!

Ja i stor grad.. :sjenert:

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Kan jeg spørre om du heller ikke tar på klærne dine etter toalettbesøk? Altså at du må gå med trusa og buksa på knærne bort til vasken, slik at du får vasket hendene før du kler på deg? For hvis ikke vil jo toalettbakteriene komme på trusa og buksa di? Og hvis ja, hvordan løser du dette på et offentlig toalett der vasken gjerne er på utsiden av avlukket?

Sorry trådstarter, for at denne tråden sporer helt av :fnise:.

Jeg gjør faktisk det når jeg er hjemme :sjenert:

Skrevet

Man skal jo egentlig være ganske dum for å tro at bakterier, som har overlevd som livsform i mange hundre millioner år, skulle ha gjort det uten å være i stand til å trenge gjennom et buksestoff...

Til informasjon, så finnes det bakterier som overlever selv i bensin og diesel.

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Man skal jo egentlig være ganske dum for å tro at bakterier, som har overlevd som livsform i mange hundre millioner år, skulle ha gjort det uten å være i stand til å trenge gjennom et buksestoff...

Til informasjon, så finnes det bakterier som overlever selv i bensin og diesel.

Jeg skjønner jo virkelig det da, men det blir liksom ikke helt det samme likevel. Tror ikke du hadde satt deg på bussen i bare trusa liksom.

Skrevet
Men det er like mye tanken som de faktiske bakteriene som plager meg.

Nei, det er tanken på de innbildte bakteriene som plager deg! :nigo:

Skrevet

Det viktigste er vel at fingre generelt (egne eller andres) ikke kommer i kontakt med munnen din. Da er man rimelig sikker og godt beskyttet mot smittsomme sykdommer :).

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Nei, det er tanken på de innbildte bakteriene som plager deg! :nigo:

Innbildning du liksom. De bakteriene er der i aller høyeste grad ;)

Skrevet
Tror ikke du hadde satt deg på bussen i bare trusa liksom.

Stemmer det, men det skyldes ikke min redsel for bakterier...

Gjest Gl@mB@be
Skrevet
Det viktigste er vel at fingre generelt (egne eller andres) ikke kommer i kontakt med munnen din. Da er man rimelig sikker og godt beskyttet mot smittsomme sykdommer :).

Ja det er helt klart det viktigste :) Men jeg "passer på" der jeg kan, som f.eks å ha to kurver når jeg skal vaske ;)

Skrevet

Moralen er, folkens, at man bare må huske å vaske hendene sine før man putter dem i munnen! Da er det ikke så farlig hva man tar på, sitter på eller kommer borti i løpet av en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...