Gjest Lilleulv Skrevet 1. november 2008 #1 Skrevet 1. november 2008 Hvor ofte bytter du ut smokken med ny smokk? Og hvor ofte, og hvordan rengjør du smokkene?
hanbto Skrevet 1. november 2008 #2 Skrevet 1. november 2008 bytter ut smokken etter en dag. har en smokk i vognen og en i sengen til natten. han bruker bare smokk når han skal sove. når jeg koker flasker (en til to ganger i uken, da vi bruker dette sjelden) hiver jeg smokkene ilamme
Malama Skrevet 1. november 2008 #3 Skrevet 1. november 2008 Vi har smokker "overalt", og han bruker flere for dagen, men uten noe mønster. Vi tar den nærmeste vi finner, har noen på soverommet, flere på stua, helst minst en på badet Jeg skyller dem innimellom, etter behov (faller ned og sånn, eller finner en en plass) og samler sammen og koker de jeg finner fra tid til annen. Da legger jeg dem i en skuff hvor jeg har flasker og sånn, så der vet jeg alltid at jeg kan finne en ren, og en jeg sytnes det er lenge siden jeg kan huske å ha kokt legger jeg ved kjøkkenvasken når jeg ser den, så blir den vasket og kokt ved neste anledning. (for når jeg skyller dem blir de jo bare lett skyllet, ikke vasket grundig)
Umuriel Skrevet 1. november 2008 #4 Skrevet 1. november 2008 Vi har smokker "overalt", og han bruker flere for dagen, men uten noe mønster. Vi tar den nærmeste vi finner, har noen på soverommet, flere på stua, helst minst en på badet Jeg skyller dem innimellom, etter behov (faller ned og sånn, eller finner en en plass) og samler sammen og koker de jeg finner fra tid til annen. Da legger jeg dem i en skuff hvor jeg har flasker og sånn, så der vet jeg alltid at jeg kan finne en ren, og en jeg sytnes det er lenge siden jeg kan huske å ha kokt legger jeg ved kjøkkenvasken når jeg ser den, så blir den vasket og kokt ved neste anledning. (for når jeg skyller dem blir de jo bare lett skyllet, ikke vasket grundig) Akkurat sånn gjør vi også det. Syns det til tider dukker opp smokker overalt, fant nylig 8 i bilen. Kokte smokker et par ganger i uka frem til han var rundt 6 mnd gammel, deretter sjeldnere. Ellers sliter jeg litt i smokkene i ny og ne for å sjekke at den sitter ordentlig fast. Min erfaring er at smokker i silikon holder lengre enn smokker i naturgummi. Naturgummi kan harskne på en måte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå