Gå til innhold

Jeg gir snart opp.

Glamann

Anbefalte innlegg

Jeg er faktisk over 30 og har enda ikke funnet ei og det at folk i alle former og fasonger finner ei vet jeg.

Setter ikke noe likhetstegn mellom kjæreste og være pen. Setter likhetstegn mellom meg og mine problemer.

Prater med masse folk jeg og er alltid hyggelig å bli. Vet ikke jeg, men det er det indre som teller men ytre som avgjør.

Hva andre synes er det som er problemet, går ikke å la være å tenke på det så lenge jeg aldri har fått noen tilbakemelding.

Vet heller ikke hvordan jeg skal gå fram for å finne ut om noen er interessert.

Nå begynner det å bli litt gnåling på deg, hakk i plata rett og slett. Get over it!!

Du får psyke deg opp, og si at du er bra nok!! Hele tiden. Gjør din innsats for at det ytre skal være på sitt optimale, som å barbere deg hver dag, bruke godlukt, pene klær osv. Jojo, alt er relativt, men du har da vel en oppfatning av hva du liker du også?

Jeg er dame, og fikk ALDRI høre at jeg var pen eller søt som barn og ungdom. Jeg tenkte at jeg så ok ut på en god dag, men ellers hadde jeg stygge tanker om meg selv. De er fikset på nå, ved at jeg gjør mitt ytterste for å føle meg vel, og så ser jeg at jeg i grunn er en ganske pen dame. Så det så! :) Og det var ikke en kjeft som sa til meg at jeg så bra ut, men jeg visste det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ren og pen i tøyet, er en meget venn med såpe, vann og barberhøvelen, trener jevnlig. Gjør min innsats for å være presentabel.Er nok ikke der problemet ligger.

Hadde jeg sluppet å høre hvor stykk, uattraktiv, fryst ut og avvist på alle tenkelige måter,at kjøpedamer er eneste som er interessert, det slapp sikkert du. Hadde ikke gjort så mye hvis jeg hadde sluppet det.

Har prøvd å psyke meg opp, hver gang jeg har klart det så faller det tilbake pga et eller annet, stort sett pga at jeg blir avvist.

Du har vell heller ikke gått hele livet utan mann går jeg utifra, hadde ikke hjulpet på selvtilliten det

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Er ren og pen i tøyet, er en meget venn med såpe, vann og barberhøvelen, trener jevnlig. Gjør min innsats for å være presentabel.Er nok ikke der problemet ligger.

Hadde jeg sluppet å høre hvor stykk, uattraktiv, fryst ut og avvist på alle tenkelige måter, det slapp sikkert du. Hadde ikke gjort så mye hvis jeg hadde sluppet det.

Har prøvd å psyke meg opp, hver gang jeg har klart det så faller det tilbake pga et eller annet, stort sett pga at jeg blir avvist.

Du har vell heller ikke gått hele livet utan mann går jeg utifra, hadde ikke hjulpet på selvtilliten det

Du må gå i terapi! Du har traumer fra tilbake i tid og du har dårlig selvtillit, dessuten trenger du mest sannsynlig å lære hvordan du skal oppføre deg for at damer skal falle for deg. Å forandre seg på den måten krever masse hardt arbeid, men det er mye bedre enn å fortsette i det sporet du er i nå. Jeg har selv gått i terapi fordi jeg hadde problemer med å få venner, og det er mange knuter jeg fikk løst opp selv om livet fortsatt ikke er perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det. Har gått på sonefeltsterapi som jeg føler hjalp mye. Løste opp mye knuter det, tenker ikke på opplevelsene tidligere så mye lenger dvs, det er nesten borte. TFT eller NLP var det hun kalte forkortelsene.

Må nok lære å få damer til å falle for meg ja, har jo aldri fått den opplæringen på samme tidspunktet som alle andre, men hvilken terapi jeg skal gå da det vet jeg ikke.

Hvordan skal jeg få damer til å falle for meg? det har jeg lurt på selv.

Kan jo selvsgt spørre hun jeg brukte som terapeut, men er litt flau og sjenert over å sitte ansikt til ansikt. hvet ikke hvordan det skulle løses.

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Stemmer nok det. Har gått på sonefeltsterapi som jeg føler hjalp mye. Løste opp mye knuter det, tenker ikke på opplevelsene tidligere så mye lenger dvs, det er nesten borte. TFT eller NLP var det hun kalte forkortelsene.

Må nok lære å få damer til å falle for meg ja, har jo aldri fått den opplæringen på samme tidspunktet som alle andre, men hvilken terapi jeg skal gå da det vet jeg ikke.

Hvordan skal jeg få damer til å falle for meg? det har jeg lurt på selv.

Kan jo selvsgt spørre hun jeg brukte som terapeut, men er litt flau og sjenert over å sitte ansikt til ansikt. hvet ikke hvordan det skulle løses.

Du kan jo prøve psykoterapi av noe slag, eller psykolog. Prøve å google litt på nettet, det finnes mange tilbydere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestedama

Det er tydelig at du ikke på egenhånd klarer å snu trenden om at du ikke er noe verdt. Det nytter ikke å finne det utenfra, og det å få seg kjæreste vil ikke i det lange løp bøte på det du har opplevd av mobbing og andre negative opplevelser i barn og ungdom.

Men ved å bli i det, og å fokusere på det negative, som det virker som om det gjør, kan det være at du faktisk utstråler en "stakkars-meg" holdning.

Og det er det verste jeg vet iallefall. Menn kan være så kjekke de vil, men har de et sutrende syn på livet, der de regner med at det de har fått utdelt av kortene i stokken er mye verre enn alle andre i hele verden, da blir det for negativt for meg.

Jeg prøver å si til deg at du må ta tak i roten til problemet. Og roten er ikke at du ikke har dame, eller hvorfor du ikke får dame, men hvorfor du tror at du aldri kommer til å få det.

Jeg vil, som Stjernedryss sier, anbelfale deg å få hjelp. Og da snakker jeg om pratehjelp. (og ikke kom i forsvar med en gang og si, jammen det har jeg gjort! For nå er du tydelig frustrert)

Gå til fastlegen din og si jeg trenger noen å prate med.

Det er ikke puslete å gå og prate med noen, det er jo delvis det du gjør her, og kanskje det har vært litt til hjelp også. Men på et forum vil det alltid være troll og andre som bygger opp under det du syns er vondt med deg selv.

Og ikke gå i terapi for å få dame, men for å bli den beste mannen du kan være, sånn at damene har LYST til å være med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Psykoterapi er ikke det det samme som det jeg skriver jeg har gått på?

Det kan hende, men det finnes jo uendelig mange former for psykoterapi. Du bør nok gå til psykolog også for å lære å endre tankemåten din. Ikke bry deg om den kvasse tonen til gjestedama forresten, det finnes også behandler som kan lære deg å jobbe aktivt for å få dame. Dette kalles for atferdsterapi, og man jobber med helt konkrete oppgaver man skal øve på. Den kan også være at du kan ha hjelp av medisiner. Det finnes medisiner som kan gjøre deg litt mer selvsikker og frampå. Det enkleste er nok å begynne med fastlegen, men undersøk også litt på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestedama

Krass?

Stjernedryss, get a life!

Jeg mener kun å være positiv og backe deg opp Glamann, virkelig! Og gi deg noen tips om å tenke utenfor boksen....

Jeg forstår frustrasjonen din, og skulle veldig gjerne "ordnet" for deg.

Men det er så lett når man er singel og gå inn i en negativ-tankespiral, og det er ofte man trenger noen proffe å prate med om det.

Jeg vil anbefale psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Krass?

Stjernedryss, get a life!

Jeg mener kun å være positiv og backe deg opp Glamann, virkelig! Og gi deg noen tips om å tenke utenfor boksen....

Jeg forstår frustrasjonen din, og skulle veldig gjerne "ordnet" for deg.

Men det er så lett når man er singel og gå inn i en negativ-tankespiral, og det er ofte man trenger noen proffe å prate med om det.

Jeg vil anbefale psykolog.

Ja, jeg bare sier det fordi jeg ikke ville bli likt å pratet til i den tonen som du hadde i innlegget ditt. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal være frekk mot meg heller, jeg har et liv, du trenger ikke å fortelle meg hva jeg skal få og ikke få. Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste igjennom tråden en gang til nå og så det var noen som etterlyste hva jeg svarer.

Alle svarene tar utgangspunkt i profilen jeg har skrevet til. Alt mellom stjernene er forskjellige brev.

Denne fikk jeg svar på og date etter noen brev

Hei! du så spennende ut.

Ikke så lett å skrive som å snakke.

Har noe til felles ser jeg, trene, gå ut, glad i god mat, reise, ærlig og trygg på meg selv. :-) Jeg er ikke så ofte ute å spiser.

Eneste byen jeg har vært i i Sør Europa er Roma, en by jeg har lyst til å reise tilbake til. Går utifra du har vært der?

Med vennlig hilsen

Hei! Du så spennende ut.

Ser vi har noe til felles også

Liker best cafe, kino eller pub selv.Liker også å sykle og trene. Er litt ferdig med å fly på byen.

Vet ikke hvorfor menn over 50 søker damer på din/vår alder. Mulig det skyldes en slags overgangsalder når de passerer 50.

Her er et av de første brevene

Jeg er en snill og grei mann på 37. Er av typen som liker at jentene skal ha det godt. Er en sosial og nøktern type med hodet på rett plass og som er åpen for alt som er moro.

Har fast jobb, sikker inntekt og grei økonomi.

Jeg er 181 høy, blond og normalt bygd.

Venter å spenning på svar.

Hei

Du så spennende ut, da vi har litt til felles.

Noen spesielle filmer du liker?

Har både ro-båt,telt og fiskestang så det vil være lett å oppleve mer av naturen. Liker roen med å sitte å høre på naturlyder.

Deg har jeg lyst til å bli bedre kjent med.Da du ser koselig og grei ut. Ser ut som vi har litt samme A4 livet.

Bortsett fra at jeg ikke ser på Hotel Cæsar og frustrerte fruer da. Liker meg bedre på internett eller ser på dicovery.

Du ser interessang ut, har litt til felles også, trene, lese sove, være i sengen av andre grunner;) musikk og kino.

Har du vært mange spennende steder?

Er ikke så bereist, men har vært litt rundt i Europa.

Vet ikke om hvor høy som er høyt nok, men er 181 og ganske trent.

Har sjarm og humor har jeg fått høre.

Deg har jeg lyst til å bli bedre kjent med da du ser koselig å greit ut.

Har grønt kort jeg også, hva er handicapet ditt?

Har lyst til å bli bedre kjent med deg for å se om kjemien passer. Ser vi har litt til felles på fritiden også sammen med de fleste andre :)

Er litt lei byen, foretrekker å finne på noe annet.

Sånn, det var et lite knippe av brev jeg har sendt.

Mulig de er litt lite inspirerende, er forsåvidt ment som første kontakt. Er et forsøk på å være interessert i profilen og hva de skriver.

Har fått tilbake svar fra noen av de og en date på et.

Har tatt litt tid å svare da jeg har vært litt opptatt siste dagene

Endringen er å flytte første brevet litt lenger ned på lista, siden alle hengte seg opp i det.

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres dritkjedelig ut i de brevene dine. Selv svarer jeg aldri på slike brev. Får et titalls slike hver dag, og alle er fra typiske A4menn. De skiller seg ikke ut.

ALDRI skriv "skal vi bli kjent?". Det antyder at du ønsker en slags forpliktelse. Og det er man ikke intressert i å gi en vilt fremmed. Forstår meg ikke på menn som spør om vi skal bli kjent. Det er så oppstyltet og kunstig, og ikke minst irriterende. Vil du bli kjent med noen, så bare snakk/skriv, lær om personligheten hennes, ikke spør på en høytidelig måte om dere skal inngå bekjentskap. Hvorfor skulle hun ønske å svare ja på noe slikt, når hun ikke aner hvem du er??

Gi mer av personligheten din, slutt å beskriv deg selv som om det var en kontaktannonse. Du høres desperat og kjedelig ut. Skriv med litt humor i stedet, og skriv som om du er intressert i HENNE. Brevene dine ser masseproduserte ut, og lite tilpasset hun du skriver til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for all del, slutt å skryt av deg utseendet og personligheten din på den måten.

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til gjest 05:38 hvor skryter jeg av utseendet mitt? at jeg trener jevnlig?

Går nok mer på at jeg er redd for å skrive noe som støter, eller få masse dritt tilbake. Tenkte en nøytral skrive måte var grei som første kontakt.

Er ikke lett å skrive med humoristisk vri, når man skriver så blir det lett tolket feil.

Må nok lære det, tror mye av årsaken er at jeg er blitt mye ledd av og ikke med. Må nok isåfall trene opp de evnene der og på å gi mer av meg selv.

Enkelte burde ha sovet litt lenger idag ser det ut som, litt vel morragretne svar. At jeg er kjedelig i RL det tror jeg ikke, men at jeg ikke vet hvordan jeg skal gi mer av personligheten når jeg skriver det stemmer, må også trene opp å skrive med humor.

Trodde ikke det var så mye fraser i kontaktannonse stil jeg skrev, men tolkes det sånn så. Forslag til endringer?

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Jeg tror Glamann burde være litt mindre direkte i brevene sine. Skriv gjerne litt kortere brev også. Det holder med et lite spørsmål for å vekke interesse. Ikke beskriv deg selv i første brevet, presentasjonen kan heller komme senere og mer naturlig.

Her er eksempler på ting man kan skrive:

"Hei, rolig fredag på deg i dag også?"

"Jeg ser du også spiller golf, hva er handicapet ditt?"

Brevene kan heller bli lenger og mer utfyllende etter hver, sleng gjerne på en smiley av noen slag, så ser det hyggelig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trodde ikke det var så mye fraser i kontaktannonse stil jeg skrev, men tolkes det sånn så. Forslag til endringer?

Det med å si alt på en gang syns jeg virker kontaktannonse-aktig. Litt for mye konkret informasjon på en gang liksom. Skal gi deg noen eksempler siden du spør etter forslag til endringer.

Man må kunne anta at de fleste er snill og grei. Uansett, la det være opp til dama du skriver med å bedømme. Samme gjelder det du skriver om nøktern og sosial.

Når kontakt er opprettet kan du skrive hva du jobber med og hvorfor du syns det er spennende/ikke spennende -ikke nødvendig å skrive at du er i jobb og tjener ok i intro-mailen.

Og så syns jeg det kan være lurt å fokusere litt mer på den du skriver til i intro-mailen. Sånn f.eks; ser at du driver med det og det og er interessert i sånn og sånn. Og generelt stille flere spørsmål, da virker du interessert og får nok flere svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg ønske å svare ja på et spørsmål fra en vilt fremmed som spør om vi skal bli kjent, når jeg ikke aner noe om vedkommende? Og når jeg får ørten lignende forespørsler hver eneste dag? Hva får akkurat DENNE "kontaktannonsen" til å skille seg ut?

Jeg sletter mange slike brev hver dag, og svarer aldri på noen. De er bare ikke hyggelige, tiltrekkende eller intressante på noen som helst måte. De mennene jeg svarer, er menn som skriver på en mer venneorientert måte. Ikke de som skriver som om de er på jakt etter en kone. Også må de ha humor og vise personlighet, ikke ramse opp en haug kjedelige fakta om seg selv.

Jeg forstår VELDIG GODT hvorfor ingen svarer på ts sine brev.

Men for all del, hvis dere ikke ønsker å lære dere noe om damer, bare overse hva jeg skriver, og fortsett med kontaktannonsene deres... ;)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror enkelte kun har lest første brevet på innlegget mitt og ikke resten av brevene. Har nå flyttet det litt lenger ned på lista.

Har skilt alle med stjerner (*)

Er det eneste brevet jeg har sendt ut som var såpass langt, før jeg endret de etter tips herifra, ref. tidligere tråd.

Kritikk på brevet må jeg tåle, men er vel ikke alle som utleverer seg selv såpass selv på et anonymt forum. Greit det at det er patetisk, men da burde man komme med tilbakemeldinger og forslag til andre skrivemåter. Jeg er primært her for å få råd.

Endret av Glamann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_ida_*

Hei gladmann:)

Har ikke orket å lese gjennom hele tråden her, for den var laaaaang!

Tenkte jeg kunne prøve å hjelpe deg med brevskrivingen bare...

Prøv å tenk deg at språket du bruker skal være muntlig. Det du skriver til dama, skal være noe du også kunne sagt høyt til henne. Vær enkel og hverdagslig, med glimt i øyet.

Hm... nå skal prøve å konstruere et lite eksempel til deg, hehe

"Hei hei :) Syns du hadde så fin profil, at jeg måtte bare sende et lite brev til deg:) Ser du liker å reise. Hvilken verdensdel liker du best? Jeg prøver å spare penger til å dra på safari i afrika... *drømme*

Sånn! Nå vet du hvertfall at jeg finnes :)"

Ja, det trenger ikke være noe vanskligere enn det. La dama svare hvis hun vil det, men ikke mas videre hvis ikke. Fortsett en evt samtale like hverdagslig og lett... Når det har gått en god stund med fin samtale, kan du jo spørre om hun har lyst til å utveksle msn adresse. Ikke push og mas, eller gi for mye info. Ikke prat om problemer du har med damer eller ting du sliter med fra barndommen, sånn i starten. Alle ting har sin tid.

Og bildet ditt bør vise en presentabel fyr med et sjarmerende fint smiiil :) Ingen har sagt at du må være et glansbilde for å finne deg dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...