Gå til innhold

Hjelp...

Tweetie_20

Anbefalte innlegg

Var hos hudpleier for første gang idag og fikk vite at jeg har veldig sensitiv og irritert hud.....har trodd huden min var fet pga. alle kvisene!!

Jeg har bare gjort det vondt verre ved å bruke feil produkt......ufff :(

Hun begynnte å knipe ut kvisene(au!!!)og det kom ut diverse væsker......nå 5 timer senere har jeg fullt av røde prikker i ansiktet..er livredd for at det blir arr!Håper hun vet hav hun gjorde......det svei kraftig.

Er det noen som har gått gjennom samme behandling?Hvor lenge gikk det før de røde prikkene forsvann....?

Også anbefalte hun meg å kjøpe renseskum og krem i en serie som heter Mary Cohr Paris...har aldri hørt om dette.Håper det er bra..Andre som har erfaring med det?

Takk til de som kan svare..jeg er litt bekymra for min røde hud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Akkurat nå synes jeg at du bør ikke overreagere. Når du har vært hos hudpleier for første gang og det kan være veldig vanlig med rød prikker og sånn. Jeg har opplevd det samme og det forsvinner snart. Ikke begynn å bekyrme ennå. Det som du beskriver høres ganske vanlig ut. Huden bare reagere i dag. Synes du føler seg bedre i 24 timer fra nå! Jeg har aldri hørt om Mary Cohr Paris. Hmmm....Men akkurat nå ryktene går at MD Formulations og Dermalogica er det beste produkter å finne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.....Visste vel egentlig at det blir bedre etterhvert,men ble litt bekymra da jeg så meg i speilet.Har alltid hørt at man IKKe skal knipe på kviser og det var jo akkurat det hun gjorde.Jeg får veldig lett arr.....har en rar hud!

Det er jo ikke så ille nå som det var...blir nok bedre imorra.

Mary Coht Paris er jo et helt ukjent merke,men sikkert bra allikevel(håper jeg..)Billigere enn Dermalogica og Md.Formulations også.MdF er nok altfor sterkt for mi hud uansett.

Burde ha gått til hudpleier for leeenge siden...da kunne jeg ha sluppet alle disse plagsomme kvisene og reaksjonene.Jeg har mishandla min egen hud i mange år uten å være klar over det.Anbefaler alle som ikke er sikkert på hvilken hudtype de har til å få den ananlysert og pleiet av en fagperson... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Cohr er et helt greit merke, men det er ganske mye parfyme i produktene deres og jeg synes de er udrøye. Brukte renseserien før, men har gått over til Dermalogica som jeg er veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Cohr er et helt greit merke, men det er ganske mye parfyme i produktene deres og jeg synes de er udrøye. Brukte renseserien før, men har gått over til Dermalogica som jeg er veldig fornøyd med.

Hvilken hudtype har du Starie?Rart at hun anbefalte meg Mary Cohr siden de er så parfyrmerte...hun sa jo at jeg har veldig sesitiv hud :-? Har ikke reagert på det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle reagerer på dem da, jeg har også sensitiv hud, men jeg gjorde det ikke.

Men de er forferdelig udrøye, og jeg de er ikke akkurat de beste. Kremene er fete og i krukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar Starie!Det virker som du har peiling på hudpleie ol...er du hudpleier?Tenket jeg skulle stille deg et par spørsmål til :wink:

Hudpleieren jeg var hos klemte ut kvisene mine og siden jeg alltid har hørt at dette er feil. så ble jeg engstelig.Har enda arr/prikker etter kvisene...pleier de å forsvinne helt?

Siden vi har samme hudtype(sensitiv)så lurer jeg på hvilke Dermalogica-produkt du anbefaler?Mary Cohr funker helt greit,har ikke fått en ny kvise enda.Men tror nok du har rett i at de er for parfyrmerte og at det ikke er det beste merket.

Og en ting tilslutt.....Hvilken sminke bør jeg unngå?Føler behov for å dekke over de røde/prikkete partiene på kinn og hake,men er usikker på hvilken fpundation/concealer jeg bør bruke.Er det i det hele tatt nra for sensitiv hud å bruke slikt?

Sorry for mine "dumme" spørsmål, men jeg har lite greit på slikt!Håper du kan svare...

Klem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Starie!Det virker som du har peiling på hudpleie ol...er du hudpleier?Tenket jeg skulle stille deg et par spørsmål til :wink:

-Jeg er faktisk hudpleier :D Er ferdig med eksamen og får vitnemålet og eksamenskarakteren på fredag.. Spennende!

Hudpleieren jeg var hos klemte ut kvisene mine og siden jeg alltid har hørt at dette er feil. så ble jeg engstelig.Har enda arr/prikker etter kvisene...pleier de å forsvinne helt?

-Hudpleiere vet hvilke prikker og kviser som kan klemmes på, og hvilke som skal være i fred. Får du arr har hun ikke gjort det riktig.. Arr blekner med tiden, og noen blir helt borte, men noen er der for alltid. Er du veldig plaget med arr finnes det ulike syrebehandlinger, hos både hudpleier og hudlege, som kan redusere dem.

Siden vi har samme hudtype(sensitiv)så lurer jeg på hvilke Dermalogica-produkt du anbefaler?Mary Cohr funker helt greit,har ikke fått en ny kvise enda.Men tror nok du har rett i at de er for parfyrmerte og at det ikke er det beste merket.

-Selv bruker jeg Special Cleansing Gel til ansiktet. Er du veldig sensitiv bør du bruke Ultra Calming Cleanser. Soothing Protection Spray kan brukes som tonic, og den roer også ned huden. Som peeling bruker jeg Daily Microfoliant, men Gentle Cream Exfoliant er enda bedre om man er veldig sensitiv. Multivitamin Power Recovery Masque bruker jeg fordi jeg lett blir rød i huden. Til slutt bruker jeg Skin Smoothing Cream som fuktighetskrem.

Det er ikke sikkert disse produktene er de beste for deg, det er vanskelig for meg å si noe om det før jeg har sett på huden din. Jeg vil anbefale deg å dra til en hudpleier som fører Dermalogica. En venninne av meg skal starte salong i Oslo til høsten, og hun er veldig flink. :D På www.dermalogica.no finner du en oversikt over de som fører Dermalogica.

Og en ting tilslutt.....Hvilken sminke bør jeg unngå?Føler behov for å dekke over de røde/prikkete partiene på kinn og hake,men er usikker på hvilken fpundation/concealer jeg bør bruke.Er det i det hele tatt nra for sensitiv hud å bruke slikt?

-Huden har det definitivt best uten at man dekker den til med sminke, men velger du å sminke deg er det viktig at du velger de rette produktene og at du er nøye med å fjerne den om kvelden. Jeg er ikke så god på sminke, men jeg vet at Dermalogica har foundation. Ikke alle er fornøyde med denne, og jeg har ikke prøvd den skikkelig selv.

Sorry for mine "dumme" spørsmål, men jeg har lite greit på slikt!Håper du kan svare...

-Det er da ikke dumme spørsmål! Bare hyggelig å kunne være til hjelp :D

Klem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen :P Gratulerer som fersk hudpleier!Hvor lang tid tar den utdannelsen...høres absolutt interessant ut.

Skal snart investere i de Dermalogica-produktene du anbefalte....har bare ikke råd til å kjøpe alt på en gang.

Fit å ha en "fagperson" her inne som vi kan spørre om råd...er nok ikke siste gang jeg kommer med spørsmål :wink:

Lykke til som nyutdannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...