Gjest Trulselinemor Skrevet 14. juni 2003 #21 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg har aldri hørt at Raufoss minner om diare. Jeg skal tenke over det neste gang jeg er på Toten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 14. juni 2003 #22 Del Skrevet 14. juni 2003 På Finnskogen er det et sted som heter Ronketorpet. Det var visst en finne som het Ronkainen som ryddet den plassen for noen hundre år siden, så navnets opphav var egentlig så morsomt. Den siste som bodde i Ronketorpet, ble kalt Ronk-Ola. Det som er veldig moro, er at folk der oppe, som er vant til navnet, i dagligtale omtaler det, som det naturligste stedsnavn i verden... For en utenforstående blir det da ENDA mer moro... I samme distrikt er det faktisk ei grend som heter Kåten... Noen bærer det navnet som slektsnavn, også... Da riktignok Kaaten.. Jammerdal, og Fittmyra er i samme region... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 14. juni 2003 #23 Del Skrevet 14. juni 2003 *kremt kremt -> synger* Mr. Sandman...bring me a dream, da da da da da da da dadada a...... ....og på slutten.....la la le li, Mr. Sandman bring me AAAAAAAA dreeeeeam! *bukker* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. juni 2003 #24 Del Skrevet 14. juni 2003 I Hardanger er det en plass som heter Nå. Når du kjører igjennom nå, så kjører du igjennom ett skilt som står Nå sentrum, der er det 2 butikker og en bensinstasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 14. juni 2003 #25 Del Skrevet 14. juni 2003 På biltur gjennom Belgia ifjor kunne vi tatt av mot Spy hvis vi hadde villet, men av en el annen grunn ville vi ikke d.....Vi fikk assosiasjoner til Slimeveien her i området hvor vi bor.... På sykkeltur i Danmark kjørte vi forbi Fyllested! D stedsnavnet tok vi bildet av og sendte til en kjenning som vi tror hadde likt seg der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sisilie Skrevet 14. juni 2003 #26 Del Skrevet 14. juni 2003 På Jæren er det et sted som heter Kaffiholen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 14. juni 2003 #27 Del Skrevet 14. juni 2003 Veinavnene Nissegropa og Øsekaret syns jeg forresten også er ganske morsomme..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2003 #28 Del Skrevet 14. juni 2003 I Nordland har du Tuv, Bue, Klungset, Fjell, Kvig, Botn, Bertnes etc. etc... Navnene overrasker meg hver gang jeg ser dem. Får en tanke om at da de ble laget en gang for lenge siden, så var det opprinnelig lange navn, som ble delt opp i mange små............. Lenger nord finnes Gratangen, noe som uttales Grattangen. Det hørtes plutselig veldig rart ut da ei Oslopie i klassen uttalte det rett fram som det står. (Gra=kåt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. juni 2003 #29 Del Skrevet 15. juni 2003 Kjenner en fyr som går under navnet Rompe-Trond fordi han bor på Rompa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 15. juni 2003 #30 Del Skrevet 15. juni 2003 Hjemme er det et fjell som heter blæja (uttales bleia)(M&R). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 15. juni 2003 #31 Del Skrevet 15. juni 2003 ... og Dua og Tøsdalen i os.. os også forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå