Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #1 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har lagt merke til at det er en del fuskpels i motebildet nå. Hva synes dere? Jeg synes det er vanskelig å bruke, synes jeg lett ser tacky ut, og i verste fall litt "russisk prostituert"... Er det pent og/eller kult? Hvilke klær skal man kombinere fuskpelsjakker- og vester med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #2 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har lagt merke til at det er en del fuskpels i motebildet nå. Hva synes dere? Jeg synes det er vanskelig å bruke, synes jeg lett ser tacky ut, og i verste fall litt "russisk prostituert"... Er det pent og/eller kult? Hvilke klær skal man kombinere fuskpelsjakker- og vester med? jeg syns det kan være både elegant, vakkert og kjempekult med pelsjakke, meeen det skal litt til for at det ser bra ut! 1) Jakka må være fiin i fargen, helst en jevn farge syns jeg. feks svart, hvit eller mørkebrun. (Naturlige farger altså, ikke oransj osv..) 2) Jakka må passe til figuren. Må være litt inn i midjen liksom 3) Personen som bruker den MÅ ha en gjennomført stil, du slenger ikke på deg en pelsjakke over joggedressen og joggeskoa på veg hjem fra spinningtimen... Pelsjakke er utrolig fint til matchende støvelleter, meg en snasen jeans som helst er stappa nedi skoa. Også må man ha en kul veske inntil da, helst skinn. Sånn syns jeg ihvertfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 31. oktober 2008 #3 Del Skrevet 31. oktober 2008 I mine øyne er fuskepels (og kunstig 'skinn') ultraharry. Men selvfølgelig, ekte skinn er hundre ganger verre. Vakkert på dyr, forjævlig på folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
En som vet Skrevet 31. oktober 2008 #4 Del Skrevet 31. oktober 2008 Henger meg på denne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 31. oktober 2008 #5 Del Skrevet 31. oktober 2008 I mine øyne er fuskepels (og kunstig 'skinn') ultraharry. Men selvfølgelig, ekte skinn er hundre ganger verre. Vakkert på dyr, forjævlig på folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 31. oktober 2008 #6 Del Skrevet 31. oktober 2008 I mine øyne er fuskepels (og kunstig 'skinn') ultraharry. Men selvfølgelig, ekte skinn er hundre ganger verre. Vakkert på dyr, forjævlig på folk. På grunn av hensyn til dyret da? Jeg skiller for min del mellom pels og skinn. Pels syns jeg er en uting og er heller ikke glad i fusk. Skinn har jeg ingen problem med og da varierer det fra plagg til plagg om det er fint eller stygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 31. oktober 2008 #7 Del Skrevet 31. oktober 2008 Syns fuskepels er tacky, for ikke snakke om unødvendig å gå med. Hvorfor skal du late som du har dratt på deg pelsen til et dødt dyr når det er masse annet å gå med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2008 #8 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg synes fuskpels kan være kjempefint, se f.eks her: http://kellybiddle.se/2008/october/pinky-fur.html Veldig fine synes jeg! Denne fra H&M er også fin: http://gizmolinas.blogg.se/2008/october/dagens-pa-dagis.html eller http://almah.devote.se/blogs/703928/igaar.htm (tror det er samme pelsen på de to nederste bildene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 31. oktober 2008 #9 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg synes fuskpels kan være kjempefint, se f.eks her: http://kellybiddle.se/2008/october/pinky-fur.html Veldig fine synes jeg! Åååå, eg likte desse! Har lyst på anten den kvite eller den gråååå Nokon som veit om det er ein ok nettbutikk og sender dei til Noreg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 31. oktober 2008 #10 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg synes fuskpels kan være kjempefint, se f.eks her: http://kellybiddle.se/2008/october/pinky-fur.html Veldig fine synes jeg! Ikke så værst denne! Men før du evt går til det skritt å bestille denne, for 649,. pluss porto.. Du får den på ebay for 20 dollar (buy it now), det er rundt 130 nkr, og plusser vi på frakten som er 28 dollar er vi oppe i 322 nkr med dagens kurs. Langt under halve prisen. Link til jakken her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 31. oktober 2008 #11 Del Skrevet 31. oktober 2008 I mine øyne er fuskepels (og kunstig 'skinn') ultraharry. Men selvfølgelig, ekte skinn er hundre ganger verre. Vakkert på dyr, forjævlig på folk. Personlig så syns jeg skinn og pels er helt greit å bruke så lenge det kommer fra dyr jeg/vi/man alikevel spiser! Jeg spiser ikke rev, ulv, vaskebjørn etc. Men jeg spiser både lam og sau, og sier også jatakk til kaninstek til middag om jeg blir tilbydt det. Og ja, jeg har pels av både kanin og sau! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caya Skrevet 31. oktober 2008 #12 Del Skrevet 31. oktober 2008 Personlig så syns jeg skinn og pels er helt greit å bruke så lenge det kommer fra dyr jeg/vi/man alikevel spiser! Jeg spiser ikke rev, ulv, vaskebjørn etc. Men jeg spiser både lam og sau, og sier også jatakk til kaninstek til middag om jeg blir tilbydt det. Og ja, jeg har pels av både kanin og sau! Visste du at store deler av verdens skinnproduksjon kommer fra kuer i India? I India spiser de ikke ku så disse kuene avles og slaktes kun for skinnet. Og dyrevelferden der er helt forkastelig og til å spy av. Du vet aldri hvor skinnet kommer fra. En liten tankevekker bare... Og kaniner som avles opp rundt i verden er også utsatt for helt makabre forhold, gjerne tre stykker sammen i bittesmå bur med nettingbunn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 31. oktober 2008 #13 Del Skrevet 31. oktober 2008 Visste du at store deler av verdens skinnproduksjon kommer fra kuer i India? I India spiser de ikke ku så disse kuene avles og slaktes kun for skinnet. Og dyrevelferden der er helt forkastelig og til å spy av. Du vet aldri hvor skinnet kommer fra. En liten tankevekker bare... Og kaniner som avles opp rundt i verden er også utsatt for helt makabre forhold, gjerne tre stykker sammen i bittesmå bur med nettingbunn... Jada men vet du hva, jeg tenkte også slik tidligere, men etterhvert som årene går så gir man litt opp den krampeaktige tankegangen. Jeg må ærlig si at jeg ikke tenker så mye over hvor biffen eller fileten min kommer ifra this days. Begynner jeg (nok en gang) å gruble over hvor hver en matbit jeg setter til livs virkelig kommer ifra..ja så ender det med at jeg må forholde meg til min egen hage og det som dyrkes der. Bor desverre ikke på gård hvor jeg har mine egne sauer og kuer. Har heller ikke kaninfarm, og bor heller ikke på øya Gressholmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caya Skrevet 31. oktober 2008 #14 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jada men vet du hva, jeg tenkte også slik tidligere, men etterhvert som årene går så gir man litt opp den krampeaktige tankegangen. Jeg må ærlig si at jeg ikke tenker så mye over hvor biffen eller fileten min kommer ifra this days. Begynner jeg (nok en gang) å gruble over hvor hver en matbit jeg setter til livs virkelig kommer ifra..ja så ender det med at jeg må forholde meg til min egen hage og det som dyrkes der. Bor desverre ikke på gård hvor jeg har mine egne sauer og kuer. Har heller ikke kaninfarm, og bor heller ikke på øya Gressholmen Jeg fatter ikke at man ikke gidder å bry seg om andres lidelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 31. oktober 2008 #15 Del Skrevet 31. oktober 2008 Jeg fatter ikke at man ikke gidder å bry seg om andres lidelse. Skal man bry seg med all den lidelse som finnes her i verden så blir man sprø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #16 Del Skrevet 1. november 2008 Skal man bry seg med all den lidelse som finnes her i verden så blir man sprø! Det er sant, og mange lidelser finnes det ingen enkel løsning på, uansett hva man gjør så blir det galt for noen. Men samtidig så synes jeg at å bruke pels er unødvenig så lenge det finnes så mange andre alternativer. Vi er jo ikke avhengig av pels lenger for å holde varmen, og jeg ønsker ikke at noen dyr skal lide kun for at jeg (i perioder) skal følge moten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 1. november 2008 #17 Del Skrevet 1. november 2008 Visste du at store deler av verdens skinnproduksjon kommer fra kuer i India? I India spiser de ikke ku så disse kuene avles og slaktes kun for skinnet. Og dyrevelferden der er helt forkastelig og til å spy av. Du vet aldri hvor skinnet kommer fra. En liten tankevekker bare... Og jeg kan da gå ut ifra at du ikke er eier av et eneste plagg som er av skinn, et eneste tilbehør (som f.eks veske), et eneste skinnmøbel eller en eneste bruksgjenstand hvor der er så mye som en bitteliten flekk med skinn? Og for å ikke snakke om skotøy da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fam Skrevet 1. november 2008 #18 Del Skrevet 1. november 2008 Vi er jo ikke avhengig av pels lenger for å holde varmen, og jeg ønsker ikke at noen dyr skal lide kun for at jeg (i perioder) skal følge moten. Det er jo sant nok. Må også tilføye at pels/skinnjakkene som jeg er i besittelse av ikke er nyinnkjøpte. Det er plagg man kan kalle arvegods. Mange mange år gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caya Skrevet 1. november 2008 #19 Del Skrevet 1. november 2008 (endret) Skal man bry seg med all den lidelse som finnes her i verden så blir man sprø! Det er ikke så veldig vanskelig å ta andre valg i butikken. Det er ingen som tvinger det på deg. Du går faktisk ut og kjøper det selv. Man blir forøvrig ikke "sprø" av å bry seg om dyrs lidelse. Jeg opplever at det gir meg utrolig mye. Og jeg kan da gå ut ifra at du ikke er eier av et eneste plagg som er av skinn, et eneste tilbehør (som f.eks veske), et eneste skinnmøbel eller en eneste bruksgjenstand hvor der er så mye som en bitteliten flekk med skinn? Og for å ikke snakke om skotøy da... Jeg sjekker alltid at det jeg kjøper ikke er av skinn. Det er ikke så vanskelig. Finnes både sko og vesker uten skinn overalt. Endret 1. november 2008 av Caya Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 2. november 2008 #20 Del Skrevet 2. november 2008 Fuskepels er kulere enn ekte pels, men likevel tacky. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå