fløtepia Skrevet 30. oktober 2008 #1 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg skal snart ut i lære på sykehus, og her får vi komme med ønsker om hvilken avdeling vi skal på. Men jeg har så vanskelig for å bestemme meg, så jeg tyr til deres hjelp og håper noen kan komme med forslag eller erfaringer Jeg ønsker å være på en avdeling hvor det er litt "action" på en måte, kanskje akutt psykriatisk. Hva er det som skjer her, og hvilke folk og sykdommer kan man treffe på? Håper noen kan hjelpe
FruLuna Skrevet 30. oktober 2008 #2 Skrevet 30. oktober 2008 Hva studerer du? Akuttpsykiatrisk kan være spennende, men også veldig tøft. Man møter nesten utelukkende mennesker i en krisesituasjon, som kan være aggressive og utagerende fordi de ikke vil være på sykehuset. Av somatiske avdelinger er det kanskje mest interessant å være på en eller annen indremedisinsk avdeling. På de kirurgiske er det kanskje mest "action" på operasjonsstuen, og ikke så mye på avdelingen. Men det kommer selvfølgelig an på hvilken type kirurgisk avdeling man er på. Hvis du har mulighet for å bli utplassert i akuttmottak, er dette ofte spennende fordi man er med på å finne ut av hva folk feiler, hvilken behandling som skal settes inn og det kommer inn pasienter med mange ulike sykdommer og symptomer, både kirurgiske og medisinske pasienter.
fløtepia Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2008 jeg utdanner meg som helsefagarbeider, og denne praksisen på sykehuset er liksom min mulighet til å utforske det jeg vil jobbe med når jeg er ferdig utdannet, som rusmisbruk, spiseforstyrrelser, selvskading og andre psykiske lidelser. men fikk vite i dag at det er svært lite sannsynlig å få komme på akuttpsykriatisk avd.. søren heller men kan jo håpe! Du sier at det kan være tøft, men det er liksom den utfordringen jeg vil ha i min arbeidshverdag. jeg er så fasinert av psykoser, hvordan pasientene reagerer, hvorfor, hva skjer osv. så jeg prøver å finne ut hvilke yrkesretninger jeg kan jobbe innen som omfatter noe av det jeg brenner for
Glynis Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Jeg ville valgt 'vanlig' akuttmottak, kan bli en del action og ofte godt arbeidsmiljø. Det kommer dessuten inn en del pasienter der som blir henvist til psykiatrisk, og mange gjengangere som ofte har kompleks sykdomshistorie (både fysisk og psykisk.) Endret 30. oktober 2008 av Glynis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå