Gå til innhold

Hvor ofte skifter du BH?

Gjest Gl@mB@be

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Burker gjerne en bh mange dager uten å vaske den, men jeg forsøker også gjerne å skifte bh fra dag til dag. Dermed har jeg gjerne to bh'er i omløp på en gang og legger dem til vaske kanskje en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Enten var dette spørsmål utrolig dumt, eller så tør ikke folk svare.. :ler:

Ja, spørsmålet er dumt.

Folk skifter da BH når den er skitten. Er det noe å lure på, det da?

Dessuten går det ikke an å sammenligne BH med truse, da de blir skitne på to helt forskjellige måter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Ja, spørsmålet er dumt.

Folk skifter da BH når den er skitten. Er det noe å lure på, det da?

Dessuten går det ikke an å sammenligne BH med truse, da de blir skitne på to helt forskjellige måter.

Greia er jo at en BH strengt tatt aldri blir "skitten." Men den er jo et kroppsnært plagg, og de fleste jeg kjenner skifter t-skjorte eller tynn genser hver dag nettopp pga dette. Så da lurer jeg på om det samme gjelder BH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Burker gjerne en bh mange dager uten å vaske den, men jeg forsøker også gjerne å skifte bh fra dag til dag. Dermed har jeg gjerne to bh'er i omløp på en gang og legger dem til vaske kanskje en gang i uka.

Samme her.

Greia er jo at en BH strengt tatt aldri blir "skitten." Men den er jo et kroppsnært plagg, og de fleste jeg kjenner skifter t-skjorte eller tynn genser hver dag nettopp pga dette. Så da lurer jeg på om det samme gjelder BH.

BH er ett kroppsnært plagg, men kan ikke helt sammenlignes med t-skjorter/gensre fordi de også ligger mot armhulen, som avgir lukt. Singletter som jeg bruker under gensre etc bruker jeg ofte to dager på rad om jeg bare har brukt dem på jobb f.eks (stillesittende arbeid), nettopp av den grunn at de ikke ligger mot armhulen.

Bukser er jo et like kroppsnært plagg som en BH, veldig få jeg kjenner vasker bukser etter en dags bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gl@mB@be
Samme her.

BH er ett kroppsnært plagg, men kan ikke helt sammenlignes med t-skjorter/gensre fordi de også ligger mot armhulen, som avgir lukt. Singletter som jeg bruker under gensre etc bruker jeg ofte to dager på rad om jeg bare har brukt dem på jobb f.eks (stillesittende arbeid), nettopp av den grunn at de ikke ligger mot armhulen.

Bukser er jo et like kroppsnært plagg som en BH, veldig få jeg kjenner vasker bukser etter en dags bruk.

Ja jeg ser den med armhulen. Kanskje ikke nå lenger, men om sommeren blir man jo svett på hele overkroppen. Eller, det gjør ihvertfall jeg. Bukse blir vel litt annerledes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
Bukse blir vel litt annerledes..

Hvorfor det? Jeg tviler på at jeg blir mer skitten på overkroppen i løpet av en dag enn på underkroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be
Hvorfor det? Jeg tviler på at jeg blir mer skitten på overkroppen i løpet av en dag enn på underkroppen?

Nei kanskje ikke på denne tiden, men når været er varmt blir jeg mye mer svett på overkroppen enn underkroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ganger i uka. Har egentlig aldri tenkt så mye over det, gjør det bare når jeg syns det er greit med en ny fra skapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at det er normalt å svette mer på overkroppen enn på beina (føtter unntatt!)...

Ja :jepp: Skifter et par ganger i uka, sånn cirka. Når den føles "uggen" er det best å skifte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytter ofte bh etter ka antrekk eg har på meg ;) Har ganske mange som eg bytter på, vasker dei etter å ha brukt dei noken dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gl@mB@be
Jeg skifter annenhver dag! :) trodde det var vanlig....?

Ja det gjør jeg også sånn ca :) Men om det er vanlig, neimen om jeg vet! Derfor denne tråden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer veldig ann på, men kanskje 2 eller 3 dager i uka.. Har ikke slik luksus at jeg har tonnevis med bh'er, og gidder ikke vaske hele tida heller... Dessuten så føler jeg ikke at de blir så skitne fordi de ikke er i kontakt med armhulen, så vidt jeg vet så svetter jeg ikke stort på puppene, og ikke svetter jeg mye ellers heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...