Gå til innhold

Er det noen golfere der ute?

Engel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på med kurs for å ta grønt kort! Jada, skal begynne å golfe jeg også. Er fortsatt litt skeptisk til denne "snobbesporten", men det er jo litt gøy da... Selv om ballene foreløpig går litt i hytt og pine.... :oops:

Er det mange andre golfere her? Kanskje noen som har tips til en billig klubb jeg kan melde meg inn i, gjerne i Oslo-området? Tar kurs på Losby, men tror ikke det helt er klubben for meg, hverken prismessig eller ellers...

Sambo tok kurs i fjor, så endelig får vi noe vi kan gjøre sammen på kjedelige søndager! :lol: Gleder meg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiller golf :P Tok grønt kort i fjor så jeg er ikke så veldig erfaren enda, men synes det er kjempe gøy!!

Som student er ikke økonomien den beste, meldte meg derfor inn i Lærdal golfklub(fjernmedlem) Tror jeg betalte 600 kr, og så er det vel 600 kr i årsavgift. Fordelen med å være fjernmedlem er jo at det er billig, men hvis du skal spille mye i nærheten av der du bor må du jo betale Greenfee på banen, det kan jo bli noen kroner i året..

Her er oversikt over en del av klubbene i Norge, du kan jo kikke litt på hjemmesidene, det står sikkert hvor mye det koster å melde seg inn..

http://www.startsiden.no/kategorier/sport/...bber/index.html

Og du, golf er IKKE en snobbesport :wink:

Har du kommet langt på kurset da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linnea!

Takk for link og tips!

Jeg har kommet ganske langt, skal ha siste teoridel og teoriprøven i morgen, og så er det 2 praktiske treninger igjen (og masse egentrening tror jeg...) til jeg kan ta den praktiske prøven. Det er gøy, men litt vanskelig.... Gleder meg til å prøve meg på banen likevel!

Kikker nå etter utstyr, vurderer å kjøpe brukt bare. Hva har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helsett med grafitt køller. Jernene er fra Eiger, tror ikke det er så veldig kjent merke, Driver fra Yamatho og "Deep Red" Putter fra Wilson. Køllene er undersize, men det er de jeg alltid har brukt så jeg synes de er veldig bra å spille med.

Det er egentlig et Herresett jeg har overtatt etter pappa, så jeg aner ikke hva de koster.. Jeg synes det er helt greit å spille med brukte køller, har ikke akkuratt planer om å bli proff med det første :wink:

Hvis du kjøper brukt pass på at du kjøper køller med nogenlunde riktig lengde. Det går ann å kutte/forlenge køllene, men det kan gjøre de dårligere. Jeg er ganske høy (180), så herrekøller passer beste for meg, kjekt å ha en pappa da som bytter ut settet i ny og ne :D

Det går sikkert kjempefint med teorien, ikke spesielt vanskelig. Dn praktiske var værre for meg, ble mange slag i roughen :hoho: Men jeg klarte det heldigvis! Man skal jo ikke være utlært med grønt kort, man lærer jo hele tiden :P

Lykke til med teorien, og si hvordan det gikk da!

Og bare spør hvis det er noe mer du lurer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bekymret for teorien nei, men trenger trening før den praktiske prøven.

Jeg er også 180 cm høy faktisk, så jeg tenkte jeg skulle høre med proen ang lengden. Det er visst ikke lengden din, men lengden på armene som er avgjørende. Har brukt damekøller hittil, og det går jo greit det tror jeg... Får spørre på torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan selvfølgelig bruke damekøller også :D

Hvis du går inn på Golf.no så har di diskusjon side der. Muligens noen son har litt mer peiling enn meg på hva slags køller som passer... Det ligger masse køller til salgs der på golfbørsen også. Hvis du snakker med proen først, kan du sjekket ut om du finner noe pasende til en litt billig penge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru Meta

Må bare blande meg litt..

Hva koster egentlig et Green Card??

Vi har spilt litt på ni hulls par tre bane og syns det er utrolig gøy. Har tenkt litt på å få oss en felles hobby og syns golf hadde vært en fin ide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Engel, ikke pålogget

Hei hei!

Teoriprøven på tirsdag var simpel... Var ferdig på 15 min og hadde ikke en eneste feil. :D Og å går lærte vi å putte!

Fikk også spurt om køller, og fikk vite at jeg burde kjøpe herresett med grafittskaft, så nå jakter jeg på det!

Meta: Jeg tar grønt kort på Losby. Der er teorikurset gratis, og praktisk kurs med alle prøver koster 1690,- (4x1,5 time)

Sambo tok kurs på i Hof i fjor, og betalte 1500 for kurset + 500 for oppspill på bane som ikke var inkludert. Så også at XXL annonserte med kurs for 1500 kr, så prisen ligger rundt det. Og det er lurt å ta dette kurset før du spiller for mye, fordi du da sannsynligvis øver inn masse "unoter" som kan være vanskelig å bli kvitt når du har blitt vant til å gjøre det sånn.

Vel, golf er virkelig gøy, selv om det er vanskelig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I østfold er det flere golfbaner, og det er jo ikke himla langt fra Oslo. Bl.a. så åpner Evje golf nå i sommer, rett utenfor Moss (mot Larkollen).

Ekholt golfklubb er en liten klubb som tilbyr kjappe intensiv-kurs, nærmest for å "sjekke interessen" eller bare som en gøy aktivitet en dag.

Skal man bruke en weekend , så ha Refsnes Gods på Jeløy "Golfweekend" i samarbeid med en golfklubb. I tillegg til undervisning på banen, får man oxo overnatting, frokost, to retter første dagen, aperitiff og 5 retters gourmet meny andre dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...