Gå til innhold

Hvordan utdanna/er du deg til lærer?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk lærerskolen, tidlig på 90-tallet, og tok de fagene som var obligatoriske, i tillegg valgte jeg mye matematikk og natur/miljøfag. Vet at utdanningen har endret litt form etter jeg tok den, men vil absolutt anbefale nye lærere å utdanne seg innen realfag. Da er sjansene for å få jobb mye større, fordi dette er fag få har utdannelse i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg ble ferdig med lærerutdanningen min i går faktisk (JIPPIII!!!) og har nå gått 4 år på høgskolen.

Jeg har fulgt den ordinære studieorganiseringen, med matematikk, norsk, pedagogikk, drama, NSM og KRL, og av praktisk/estetiske fag har jeg valgt musikk og heimkunnskap (5 vt på hver). Som 4. år har jeg tatt mellomfag i KRL (KRL2+3).

Da jeg starta på høgskolen for 4 år siden, så fikk vi vite at det å utdanne seg til lærer var noe av det lureste og sikreste vi kunne gjøre. De fortalte oss at innen vi var ferdig utdanna, kom det til å mangle over 10000 lærere her i landet.

I år skal det imidlertid sies opp 1500 lærere hørte jeg for en tid tilbake, så trenden har visst snudd seg litt, ja... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg skal begynne på andre året på lærer høgskolen til høsten. Hadde matematikk og pedagogikk første året, nå skal jeg ha KRL og Kunst og Håndverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ferdig med mitt tredje år igår! (Hurra!)

Hadde matematikk, norsk og ped. det første året.

Det andre året hadde vi KRL, norsk, ped., drama og kunst- og håndverk(evt. musikk.)

Det tredje året NSM, Ped. og heimkunnskap (evt. gym.)

Det siste året skal jeg ta film, media og kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite i går at jeg har bestått alle fire eksamener jeg hadde! Happy!

Så nå begynner jeg på fjerdeåret til høsten. Utenom vanlige fag som norsk, Krl, matte og ped har jeg grunnfag musikk og 10 vt. spes.ped. Blir spennende å se hvordan den nye lærerutdanninga fra høsten ser ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...