Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg drømmer om mitt helt eget hunde pensjonat. Der jeg kan ta imot hunder mens eier er på ferie. Men hvor vanskelig er egentlig veien fra drøm til virkelighet? Hva bør jeg tenke over, og hva kreves egentlig av meg? Forstår at dette er en ansvarsfull og krevende jobb - men hvor mye tid tar selve planleggingen og ikke minst finansieringen? Tusen takk
Tabris Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har ingen erfaring fra å drive et hundepensjonat selv, men du må i hvertfall sette deg inn i regelverket for å ha et slikt pensjonat med tanke på oppstallingsplasser (størrelse og utforming). Du må, så vidt jeg vet, ha avtale med en fast dyrlege og ha gode rutiner på hygiene, mating og lufting. Det var kanskje ikke så mye til hjelp, men det er hva jeg kan komme på i farten. Kanskje andre her inne har mer erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #3 Skrevet 30. oktober 2008 Et viktig moment er hvor du har tenkt å starte hundepensjonatet. Et hundepensjonat kan ikke ligge nær et sted der det bor folk. Jeg hadde iallfall nekta alt jeg kunne om naboen ønsket å starte hundepensjonat.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Dyrepensjonat på en koselig økologisk gård drømmer jeg om, litt uttafor byen. Men jeg vil dressere hunder/katter som ikke har det bra, og trenger nytt hjem. Hvor mange hunder er det du tenker å ha plass til, og hvor stor erfaring har du? Ring noen i nærområdet eller et annet hundepensjonat og spør hvordan de fikk det til
TiaMaria86 Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Ring mattilsynet der du bor, og avtal møte med dem de har svaret på alle slike spørsmål du måtte komme med, de står også for endelig godkjenning og slikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå