Gå til innhold

Måtte dusje sammen med pappa

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg mener at alle foreldre bør respektere at barna vokser til. Når en jente er 13 år så er hun tenåring .. hvor mange tenåringer ønsker å dusje sammen med faren sin?

Har selv oppfostret to sønner og alltid hatt et naturlig forhold til dem når det gjelder nakenhet .. Men det er allikevel mange år siden jeg sluttet å prakke på dem min nakenhet .. det har litt med respekt å gjøre.

Så jeg klarer ikke forstå at det finnes foreldre til tenåringer som i det hele tatt kommer med et sånn forslag - det kunne ikke ramlet meg inn. Når en far tvinger sin 13-årige datter til å dusje sammen med seg - da begår han et overgrep - og jeg synes det er temmelig grovt.

Jeg mener også at foreldre skal respektere at barna vil ha visse ting i fred i en viss alder, jeg forsøkte ikke forsvare faren i startinnlegget på den måten. Jeg ville bare fram til at ikke alle foreldre tenker over at barna vokser til og ikke er små lenger. Foreldre er like forskjellige som alle andre folk, noen henger med på barnas utvikling uten problem, noen må av og til vekkes litt... det var alt jeg mente å si. Slik ts har lagt frem episoden og forholdet før og etter, mener jeg at det ikke er et overgrep. Det var en tankeløs og utålmodig far i det øyeblikket.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Din far tenkte ikke noe over dette i det hele tatt trådstarter.

Det var kun den ene gangen og da var det nok som han sier at dere hadde dårlig tid der og da.

Gjest Gjest_Fru Fryd_*
Skrevet
jeg bader, dusjer og er i badet når min 9 åring gutt er på badet. Vi bader forsatt sammen når han vil. Ser ikke noe forferdlig med det. Vi har et sunt forhold til kropp og nakenhet. Samme hadde jeg hjemme. Om man går fra badet til rommet sitt naken.who cares :)

Tror jeg var rundt 15 år da jeg synes at det å være på badet alene var på tide. Men jeg har aldri hatt noen problemer å se min far naken, selv i voksen alder. Synes det er fasinerende og se hvordan kroppen har endret seg. men så er jeg jo kunstner, så maler nakene mennesker ofte ;)

Kjære deg, klart du har ødelagt sønnen din for resten av livet. Din sønn kommr nok aldri til å få et normalt forhold til kropp og seksualitet som voksen

:ironi:

Seiøst, noen her reagerer så voldsomt, at jeg ikke lenger syns det er rart at mange blir usyldig dømt for incest og pedofili.

Nå badet jeg ikke med mine barn da de var 9 år. Det var ikke naturlig for meg. Men jeg reagerer ikke på at andre gjør det.

Nå er det jo mange mødre som er med sine døtre, og sønner som er med sine fedre i svømmehallen. Da er de i felles garderobe og felles dusjer. En bør kanskje lage til slik at foreldre og barn over f.eks 6 år ikke kan bruke samme garderobe / dusj i slike sammenheng. Når en ser hvor store skader det kan bli på barnet. Tenk dere de ekle bildene barna får i hodet sitt av å se en halvgammel dvaskete kvinne / mannskropp. Det er noe de kommer til å slite lenge med, om de i det hele tatt noensinne kommer over det.

Skrevet

ja, jeg bader også med begge barna mine. Men 9 åringen ikke så mye lenger. Om jeg bader hopper han noenganger i badekaret, ellers så spør han noen ganger om ikke vi kan bade sammen som i gamle dager. Jeg har ikke problemer med dette, og heller ikke han.

Jeg har mitt syn på oppdragelse som ikke er akseptert av flere. Men sånn får det være. Hvis du leste det jeg ba om..FAKTA, så bøyer jeg meg jeg. Men leser du linken over..så ser du kansje at du burde kansje være litt mer mindre hissig og godta at mennesker er anderledes, og at man ønsker å gi et nøytralt og positivt bilde om naken het kropp og livet i seg selv.

Jeg har aldri sagt man skal sprade rundt og vise frem. det er bare å være NATURLIG!

Skrevet
Da jeg var 13 år gammel, tvang min far meg til å dusje sammen med han. Jeg har alltid hatt et godt forhold til min far, både før og etter episoden. Men etter jeg har blitt voksen har jeg plutselig begynt å tenke på dette flere ganger... Vi var på ferie, med en dusj, og Pappa sa vi hadde dårlig tid og bare kunne dusje sammen. Jeg hadde begynt å få pupper og nektet. Han ble da rasende og tvang meg inn i dusjen. Det har aldri skjedd noe som helst annet enn dette. Men hvorfor?? Hva kan det være som skjedde i hodet hans da? Jeg skulle ønske dette aldri hadde skjedd, jeg synes det er utrolig ekkelt å ha i historien egentlig og har ikke nevnt det for noen.

Eller er det hysterisk av meg og tenke noe galt om det?

Jeg tror heller ikke at faren din mente noe spesielt med dette! At du syns det var ubehagelig der og da forstår jeg veldig godt! Han tenkte simpelten ikke noe på at du kanskje kunne syntes det var ubehagelig, rett og slett!

Du sier jo at det skjedde kun denne ene gangen så...dessuten sier du at dine foreldre kranglet etterpå, og det kan vel være av den grunn at din mor fortalte han (din far) at du er for stor til å dusje sammen med han nå!

Han gjordet det jo heller ikke senere etter denne gangen.... :)

Ser at tråden har sklidd ut noe veldig her, med mye tullsnakk til en bestemt bruker :angry:

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Jeg vet ikke hva faren til ts la i det eller ikke, men det viktigste er uansett hva du selv føler ifm det! Hva gjelder den andre saken, morens bading med barna, så tror også jeg at det kan være traumatisk for ungen senere.

Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet
Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler.

Helen - mod.

Veldig bra!

ja, jeg bader også med begge barna mine. Men 9 åringen ikke så mye lenger. Om jeg bader hopper han noenganger i badekaret, ellers så spør han noen ganger om ikke vi kan bade sammen som i gamle dager. Jeg har ikke problemer med dette, og heller ikke han.

Jeg har mitt syn på oppdragelse som ikke er akseptert av flere. Men sånn får det være. Hvis du leste det jeg ba om..FAKTA, så bøyer jeg meg jeg. Men leser du linken over..så ser du kansje at du burde kansje være litt mer mindre hissig og godta at mennesker er anderledes, og at man ønsker å gi et nøytralt og positivt bilde om naken het kropp og livet i seg selv.

Jeg har aldri sagt man skal sprade rundt og vise frem. det er bare å være NATURLIG!

Det mener jeg er bare sunt! Å bade med barnet sitt så lenge barnet selv mener det er ok skal du fortsette med! Kjempebra!

Lurer på hva barnet hadde tenkt om du sa nei jeg!

Nakenhet er naturlig, og så lenge man kan være naken forran hverandre uten noe mere enn det så er det kjempebra! Det er en naturlig grei det!

Mye bedre å være åpen om nakenhet og diverse rundt det enn total anonymitet!

Skrevet
Jeg tror heller ikke at faren din mente noe spesielt med dette! At du syns det var ubehagelig der og da forstår jeg veldig godt! Han tenkte simpelten ikke noe på at du kanskje kunne syntes det var ubehagelig, rett og slett!

Du sier jo at det skjedde kun denne ene gangen så...dessuten sier du at dine foreldre kranglet etterpå, og det kan vel være av den grunn at din mor fortalte han (din far) at du er for stor til å dusje sammen med han nå!

Han gjordet det jo heller ikke senere etter denne gangen.... :)

Ser at tråden har sklidd ut noe veldig her, med mye tullsnakk til en bestemt bruker :angry:

Jeg synes det er direkte ufint av deg å bagatellisere hennes følelser. Det er ikke bare noe hun følte ubehagelig der og da - det er noe hun har begynt å tenke mer og mer over nå i voksen alder.

Skrevet
Jeg synes det er direkte ufint av deg å bagatellisere hennes følelser. Det er ikke bare noe hun følte ubehagelig der og da - det er noe hun har begynt å tenke mer og mer over nå i voksen alder.

Helt enig med deg. Det må være fryktelig for en som lurer på om noen faktisk har brutt grensene hennes å bli møtt med slik bagatellisering. Ikke rart folk kvier seg for å fortelle om overgrep, iallfall. :(

Gjest Caroline M.
Skrevet
Da jeg var 13 år gammel, tvang min far meg til å dusje sammen med han. Jeg har alltid hatt et godt forhold til min far, både før og etter episoden. Men etter jeg har blitt voksen har jeg plutselig begynt å tenke på dette flere ganger... Vi var på ferie, med en dusj, og Pappa sa vi hadde dårlig tid og bare kunne dusje sammen. Jeg hadde begynt å få pupper og nektet. Han ble da rasende og tvang meg inn i dusjen. Det har aldri skjedd noe som helst annet enn dette. Men hvorfor?? Hva kan det være som skjedde i hodet hans da? Jeg skulle ønske dette aldri hadde skjedd, jeg synes det er utrolig ekkelt å ha i historien egentlig og har ikke nevnt det for noen.

Eller er det hysterisk av meg og tenke noe galt om det?

Hvis det aldri har hendt noe før og etter, kan du sikkert trøste deg med at det var slik han sa: at dere hadde dårlig tid :)

Ikke alltid pappaer tenker over det med pubertet og sånn, og at døtrene forandrer seg. For dem er man jo fortsatt barn lenge.

Du skriver at du har alltid har hatt et godt forhold til faren din, både før og etter denne episoden. Da synes jeg du skal forsøke å ikke gjøre deg tanker om denne episoden som kan gå ut over forholdet deres. Hadde det vært tendenser til misbruk hos dere, tror jeg du ville opplevd flere episoder, og at de ikke hadde skjedd mens moren din var tilstede (men unntak finnes selvsagt). Jeg hadde et veldig selvbevisst forhold til kropp på den alderen (det hadde vel de fleste?), og seksualitet var ikke noe jeg forstod helt på den tiden. Egen usikkerhet kan fint gjøre at man leser mer inn i en situasjon enn man har dekning for, og forskjellen mellom deg som ungdom og faren din som voksen, kan ha gjort at dere oppfattet situasjonen helt forskjellig. Han burde ikke gjort det han gjorde, men det var en forhåpentligvis uskyldig feil. Ikke tenk på det, hvis det da ikke er flere andre episoder som plager deg.

Helt enig!

Ikke tenk noe mere på det.Det var en glipp av faren din som han ikke skjønte var ubehagelig for deg!

Gjest Caroline M.
Skrevet

Hæ :klø: da er du uenig med de fleste her inne om du leser svarene fom.side1

Skrevet
Hæ :klø: da er du uenig med de fleste her inne om du leser svarene fom.side1

Fordi hun påstår at TS skriver det var noe hun følte der og da .. Men TS skriver tydelig at det er noe hun har tenkt mer og mer på nå i voksen alder .. At en far blir rasende og tvinger sin 13-årige datter inn i dusjen sammen med seg er ikke noe annet enn et overgrep mot henne .. Det er helt uforståelig for meg at en far kan gjøre noe sånt .. Har man så dårlig tid så dropper man dusjen .. Hadde faren min gjort det samme mot meg så er jeg temmelig sikker på at vårt forhold hadde blitt ødelagt for evig og alltid.

Gjest Caroline M.
Skrevet (endret)
Fordi hun påstår at TS skriver det var noe hun følte der og da .. Men TS skriver tydelig at det er noe hun har tenkt mer og mer på nå i voksen alder .. At en far blir rasende og tvinger sin 13-årige datter inn i dusjen sammen med seg er ikke noe annet enn et overgrep mot henne .. Det er helt uforståelig for meg at en far kan gjøre noe sånt .. Har man så dårlig tid så dropper man dusjen .. Hadde faren min gjort det samme mot meg så er jeg temmelig sikker på at vårt forhold hadde blitt ødelagt for evig og alltid.

Men det skjedde en gang og han tenkte neppe over det.

Endret av Helen
Skrevet
Men det skjedde en gang og han tenkte neppe over det.

Ser de fleste er enige der bortsett fra deg og den skrullete gjesten.

For meg kan alle mene noe annet enn meg .. det bryr meg ingenting. Jeg kan veldig godt forstå at TS har store problemer i ettertid med dette og det finnes ingenting som kan unnskylde faren i denne saken. Hadde min far gjort noe sånt mot meg så tør jeg ikke tenke på hva det hadde gjort med mitt forhold til ham. Det går ikke an å skylde på dårlig tid .. Har man så dårlig tid så dropper man heller dusjen .. Jenta var 13 år .. jeg hadde sex første gang da jeg var 15 år, jeg var da fullt utviklet og ble tatt for å være 18 år ..

Hvis dere finner formildende omstendigheter for faren så værsågod, gjør det .. jeg gjør det ikke.

Skrevet (endret)

Jeg bagatelliserer ikke den hendelsen i det hele tatt utfra det jeg skriver.

Men om du mener det så er ikke jeg den eneste som har skrevet at han nok ikke tenkte over at dette var ille for henne, som det helt klart var den ENE gangen dette skjedde!

Hun skriver også at deres forhold alltid har vært bra både før og etter den ene hendelsen.

For meg kan alle mene noe annet enn meg .. det bryr meg ingenting.

Ditto!

Endret av Silmarill
Skrevet
For meg kan alle mene noe annet enn meg .. det bryr meg ingenting. Jeg kan veldig godt forstå at TS har store problemer i ettertid med dette og det finnes ingenting som kan unnskylde faren i denne saken. Hadde min far gjort noe sånt mot meg så tør jeg ikke tenke på hva det hadde gjort med mitt forhold til ham. Det går ikke an å skylde på dårlig tid .. Har man så dårlig tid så dropper man heller dusjen .. Jenta var 13 år .. jeg hadde sex første gang da jeg var 15 år, jeg var da fullt utviklet og ble tatt for å være 18 år ..

Hvis dere finner formildende omstendigheter for faren så værsågod, gjør det .. jeg gjør det ikke.

Jeg vil bare si at jeg finner det helt utrolig at du ikke blir respektert for meningen din, fliss. Trolig tør ikke enkelte ta inn over seg de følelsene jenta må ha hatt. Men det synes jeg de skylder henne å prøve på! Utrolig at noen kan bagatellisere hva jenta faktisk føler, snakk om å tråkke på mennesker...

Skrevet
Jasså så du skjønner ikke det du flissgjest.

Det er rett og slett fordi dere overdriver noe helt forferdelig i forhold til det trådstarter skriver!Det var vel ikke du som kritiserte en bruker her for overgrep da hun skrev at hun badet med sin 9 år gammel sønn også vel?

Hva mener du at trådstarter skal gjøre? Anmelde faren sin nå i voksen alder fordi hun opplevde dette en gang da hun var 13 år at faren dusjet med henne uten så mye å ta på.Det skjedde en gang hverken før hendelsen eller etter hendelsen!

Stakkars alle fedre om hysteriske mennesker som deg og Fliss er i flertall!

Gudskjelov så ser vi her at de er i mindretall.

Gå litt i deg/dere selv å bruk huet!

Var det du gjest eller Fliss eller gjesteFliss som skrev dette i et svar til ts! Himmel :roll:

Dette er et svar.

Tror du virkelig at det ikke kan finnes mer enn en person som er uenig med deg?

Jeg mener slett ikke at hun skal politianmelde faren - men jeg støtter henne i at det faren gjorde var forferdelig galt - og at det derfor er naturlig at hun nå som voksen sitter med disse følelsene.

Har selv opplevd endel ting i barndommen som jeg tenker på hver dag og som har vært med på å forme meg til den personen jeg er idag.

At en naken og rasende far drar sin 13-årige datter med inn i dusjen er bare helt uhørt - det burde selvsagt aldri funnet sted.

At så mange velger å bagatellisere dette her på KG forundrer meg ikke. Etter min oppfatning er dette et overgrep som ble begått mot TS - for det finnes rett og slett ingen rimelig grunn til at han skulle gjøre det. Dårlig tid? Javel - men hvorfor lot ikke faren datteren dusje alene så kunne han vaske seg litt et annet sted samtidig .. Å unnskylde dette med at fedre ikke merker at døtrene går fra å være et barn til å bli en ung kvinne er meg helt uforståelig.

Skrevet
Tror du virkelig at det ikke kan finnes mer enn en person som er uenig med deg?

Jeg mener slett ikke at hun skal politianmelde faren - men jeg støtter henne i at det faren gjorde var forferdelig galt - og at det derfor er naturlig at hun nå som voksen sitter med disse følelsene.

Har selv opplevd endel ting i barndommen som jeg tenker på hver dag og som har vært med på å forme meg til den personen jeg er idag.

At en naken og rasende far drar sin 13-årige datter med inn i dusjen er bare helt uhørt - det burde selvsagt aldri funnet sted.

At så mange velger å bagatellisere dette her på KG forundrer meg ikke. Etter min oppfatning er dette et overgrep som ble begått mot TS - for det finnes rett og slett ingen rimelig grunn til at han skulle gjøre det. Dårlig tid? Javel - men hvorfor lot ikke faren datteren dusje alene så kunne han vaske seg litt et annet sted samtidig .. Å unnskylde dette med at fedre ikke merker at døtrene går fra å være et barn til å bli en ung kvinne er meg helt uforståelig.

Med fare for å bli beskyldt for at jeg er deg:

:klappe:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...