Gå til innhold

Måtte dusje sammen med pappa

Anbefalte innlegg

Gjest anonym nå
Skrevet

Da jeg var 13 år gammel, tvang min far meg til å dusje sammen med han. Jeg har alltid hatt et godt forhold til min far, både før og etter episoden. Men etter jeg har blitt voksen har jeg plutselig begynt å tenke på dette flere ganger... Vi var på ferie, med en dusj, og Pappa sa vi hadde dårlig tid og bare kunne dusje sammen. Jeg hadde begynt å få pupper og nektet. Han ble da rasende og tvang meg inn i dusjen. Det har aldri skjedd noe som helst annet enn dette. Men hvorfor?? Hva kan det være som skjedde i hodet hans da? Jeg skulle ønske dette aldri hadde skjedd, jeg synes det er utrolig ekkelt å ha i historien egentlig og har ikke nevnt det for noen.

Eller er det hysterisk av meg og tenke noe galt om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det aldri har hendt noe før og etter, kan du sikkert trøste deg med at det var slik han sa: at dere hadde dårlig tid :)

Ikke alltid pappaer tenker over det med pubertet og sånn, og at døtrene forandrer seg. For dem er man jo fortsatt barn lenge.

Skrevet

oj oj..dette skulle faren din ikke ha gjort.

men - jeg vil tro at han fortsatt så på deg som et trassig barn (!) og ikke den ungpiken du var. Og at han ikke tenkte på at du kunne føle det slik og sånn.. Han var stresset og rasende og alt skulle skje fort.. Det unnskylder han ikke, men det kan hende at det er noe slikt som foregikk i hodet hans..?

Om det er ekkelt for deg så er det ekkelt for deg. Selv om det egentlig ikke skjedde noe "galt" som du skriver, så er det allikavel noe galt som skjedde - siden du følte det som ekkelt.

Når man er ungdom og kroppen utvikles så vil noen (du) ikke blottstille deg for pappa. Blir man tvunget til dette så er det et overtramp. Man skal ha lov til å ville dusje /skifte i fred.

Spør du pappan din idag om denne episoden så vil jeg tro at han ikke husker den engang.

men hvor var moren din?

Lurer på hvorfor hun ikke "avbrøt" det og sa dere fikk dusje hver for dere.

Husker en jente på skolen hvor faren kom inn på badet for å hente noe når hun dusjet. Hun syntes det var ekkelt, og etter at vi snakket med lærer , som igjen snakket med mor, så ble det lås på baderomsdøren.

Litt off topic -

men kanskje litt av det samme som faren din ikke skjønte/tenkte på:

jeg sa ifra på et foreldremøte i håndballen at nå var jentene så store at pappane måtte stå utenfor garderoben når de skulle hente jentene. For flere hadde begynt å utvikle seg og syntes det var ekkelt at de kom inn.. Dette hadde absolutt ikke falt dem inn, og de ble skikkelig brydd og flaue.

Skrevet

Mamma var der, men sa ingenting. Men husker de krangla masse på den ferien.

Ble skikkelig letta når dere skriver at han sikkert ikke tenkte over det. Jeg håper virkelig det var sånn. Men for meg så virker hele episoden rar og ekkel. Jeg kunne ikke forstå at vi hadde SÅ dårlig tid...

Skrevet

Det var moren min som fortalte far når han måtte slutte å gå på badet hvis jeg dusjet/badet osv, sannsynligvis var faren din bare ikke helt oppdatert på hvordan du utviklet deg og følte på den tiden. Så toppet utålmodigheten seg når du ikke gjorde som han sa og dere hadde det travelt. Gjennomsnittlig tid brukt på badet stiger jo også ganske bratt hos jenter i den alderen ;-)

Tror du kan ta dette med ro, hvis det er den eneste episoden du har festet deg ved :)

Skrevet
Mamma var der, men sa ingenting. Men husker de krangla masse på den ferien.

Ble skikkelig letta når dere skriver at han sikkert ikke tenkte over det. Jeg håper virkelig det var sånn. Men for meg så virker hele episoden rar og ekkel. Jeg kunne ikke forstå at vi hadde SÅ dårlig tid...

Det er mye man ikke forstår,

og det er vel noe med at av og til skal ting helst gå fortere enn ungdommen gjør det til..og så er det jo slik at jenter kan bruke en evighet bare på å se i speilet for å gjøre seg klare... DET hadde dere sikkert ikke tid til..

Skjønner at episoden er rar og ekkel. Men tror også at det er flere menn (pappar) som ikke tenker såpass langt, og må få beskjed av mamma at nå må jenta få være i fred.

Skrevet

Du skriver at du har alltid har hatt et godt forhold til faren din, både før og etter denne episoden. Da synes jeg du skal forsøke å ikke gjøre deg tanker om denne episoden som kan gå ut over forholdet deres. Hadde det vært tendenser til misbruk hos dere, tror jeg du ville opplevd flere episoder, og at de ikke hadde skjedd mens moren din var tilstede (men unntak finnes selvsagt). Jeg hadde et veldig selvbevisst forhold til kropp på den alderen (det hadde vel de fleste?), og seksualitet var ikke noe jeg forstod helt på den tiden. Egen usikkerhet kan fint gjøre at man leser mer inn i en situasjon enn man har dekning for, og forskjellen mellom deg som ungdom og faren din som voksen, kan ha gjort at dere oppfattet situasjonen helt forskjellig. Han burde ikke gjort det han gjorde, men det var en forhåpentligvis uskyldig feil. Ikke tenk på det, hvis det da ikke er flere andre episoder som plager deg.

Skrevet

jeg skjønner veldig godt ditt ubehag!

du var 13 år, du gikk på ungdomskolen.. kviser, pupper og kjønnshår er et faktum! og alt er pinlig- og hormoner som styrer en..

en utrolig vanskelig tid. den vanskeligste og mest sårbare tiden!

hvis du ikke føler at han kikket på deg i dusjinga så er det nok ikke noe å tenke videre på..

Gjest Tigress
Skrevet (endret)

Trur svaret er opplagt: dei hadde dårleg tid.

Endret av Tigress
Skrevet
Jeg skulle ønske dette aldri hadde skjedd, jeg synes det er utrolig ekkelt å ha i historien egentlig og har ikke nevnt det for noen.

Eller er det hysterisk av meg og tenke noe galt om det?

Så lenge dette føles ubehagelig for deg, var det et overgrep som ikke kan forsvares uansett om han ikke mente noe galt med det. Slike hendelser bør politianmeldes og rettsforfølges!

Det samme gjelder episodene der fedre som skal hente sine døtre har kommet inn i garderoben til jentene. Så lenge jentene føler det ubehagelig, er dette overgrep som bør gi fengselsstraff og noen hundretusener i oppreisning til ofrene, selv om ikke fedrene mente noe galt med det!

Det er på tide at menns utallige overgrep mot kvinner, unge som eldre, får konsekvenser for overgriperne, selv om det i disse tilfellene var uaktsomme overgrep.

Skrevet
Så lenge dette føles ubehagelig for deg, var det et overgrep som ikke kan forsvares uansett om han ikke mente noe galt med det. Slike hendelser bør politianmeldes og rettsforfølges!

Det samme gjelder episodene der fedre som skal hente sine døtre har kommet inn i garderoben til jentene. Så lenge jentene føler det ubehagelig, er dette overgrep som bør gi fengselsstraff og noen hundretusener i oppreisning til ofrene, selv om ikke fedrene mente noe galt med det!

Det er på tide at menns utallige overgrep mot kvinner, unge som eldre, får konsekvenser for overgriperne, selv om det i disse tilfellene var uaktsomme overgrep.

:overrasket:

Gjest mariaja
Skrevet (endret)

Seriøst gjest?....

Endret av mariaja
Skrevet
Seriøst gjest?....

Som kvinne burde du samstemme i at kvinner har rett til full råderett over egen kropp. En hver handling som gjør at kvinnen opplever seg krenket, må få rettslige konsekvenser for overgriperen. Det må være slutt på at menn slipper unna ansvar for sine handlinger.

Skrevet

Som kvinne burde du samstemme i at kvinner har rett til full råderett over egen kropp. En hver handling som gjør at kvinnen opplever seg krenket, må få rettslige konsekvenser for overgriperen. Det må være slutt på at menn slipper unna ansvar for sine handlinger.

Stakkars alle verdens pappaer, sier jeg bare.... Kanskje mannen min bør slutte å skifte bleier.

:ironi:

Skrevet

Syns gjest tar litt vel hardt i her. Er det rart folk blir feildømt for seksuelt overgrep... Damer som skriker ulv ulv...

Selvsagt skal man politianmelde hvis det virkelig har skjedd noe. Men i TS ved en engangsforeteelse hvor hun følte ubehag pga en dusjepisode. Jeg signerer de som sier: hadde dårlig tid. For det høres virkelig ikke ut som noe annet enn nettopp det.

Syns det er trist at TS i voksen alder plutselig har begynt å tenke på at det kaanskje gikk noen seksuelle tanker gjennom farens hode. Sjansen for det er ekstremt liten!

Er det rart fedre tar avstand fra å bade ungene sine, eller bade sammen med de...

Skrevet

Slapp av. Dette er bare en gjest som kjeder seg. H*n pleier å pløye over x antall tråder på forumet hver dag for å anbefale TSene å anmelde den h*n skriver om til politiet.

Skrevet

Vel, Norges lover er uenig med deg.

Skrevet
Vel, Norges lover er uenig med deg.

Norges lover er svært veike overfor menn som gjør seg skyldige i overgrep mot kvinner. Med det patriarkatet som fortsatt råder i samfunnet, er dette en forståelig men skremmende konsekvens.

Gjest realist
Skrevet
Norges lover er svært veike overfor menn som gjør seg skyldige i overgrep mot kvinner. Med det patriarkatet som fortsatt råder i samfunnet, er dette en forståelig men skremmende konsekvens.

Er tilbøyelig til å være enig. Leste i går at en far er dømt for overgrep mot sin datter, overgrepene startet da datteren var 4 år gammel. Faren fikk 10 måneders fengselsstraff..

Skrevet

Denne faren utviste utrolig lite gangsyn her - en far dusjer bare ikke sammen med tenåringsdatteren sin ... Det blir rett og slett kvalmt i mine øyne, og han burde selvsagt ha forstått det.

Jeg forstår TS veldig godt .. husker selv hvor sint jeg ble på faren min bare fordi han kom inn på rommet mitt da jeg stod i bar overkropp .. Stakkars, han ble jo drittflau og nærmest løp ut av rommet igjen :ler:

Å bli tvunget til å dusje sammen med faren i den alderen hadde vært helt uaktuelt for meg og jeg tror aldri jeg hadde snakket til faren min mer om han haddet gjort noe sånt. Det hadde aldri forbigått i stillhet, ihvertfall.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...