Kitty_katt Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Heisann. Har nå i mange år ønsket å utdanne meg til dyrepleier. Eneste problemet er at jeg ikke har gode nok karakterer til å komme inn på skolen i Oslo, er veldig få som blir tatt inn hvert år. Så kan jeg selvfølgelig utdanne meg i Danmark, men da må jeg først ha et år med praksis på en klinikk og jeg har ikke noe lyst å flytte så langt. Så det jeg lurer på er hva slags andre jobber som fins som innebærer arbeid med dyr? Dette er igrunn det eneste jeg kan tenkte meg å jobbe med. Dyrebutikk er jo et alternativ men vil ha en utdannelse også (viss det er noe annet utenom dyrepleier/vetrinær studiet) Har allerede et friår i år hvor jeg jobber i dyrebutikk så jeg føler jeg kaster bort mye tid om jeg til neste år igjen skal jobbe enda et år for å så reise til Danmark i 3 år=/
anemonenemorosa Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Heisann. Har nå i mange år ønsket å utdanne meg til dyrepleier. Eneste problemet er at jeg ikke har gode nok karakterer til å komme inn på skolen i Oslo, er veldig få som blir tatt inn hvert år. Så kan jeg selvfølgelig utdanne meg i Danmark, men da må jeg først ha et år med praksis på en klinikk og jeg har ikke noe lyst å flytte så langt. Så det jeg lurer på er hva slags andre jobber som fins som innebærer arbeid med dyr? Dette er igrunn det eneste jeg kan tenkte meg å jobbe med. Dyrebutikk er jo et alternativ men vil ha en utdannelse også (viss det er noe annet utenom dyrepleier/vetrinær studiet) Har allerede et friår i år hvor jeg jobber i dyrebutikk så jeg føler jeg kaster bort mye tid om jeg til neste år igjen skal jobbe enda et år for å så reise til Danmark i 3 år=/ Du kan jo skaffe deg de karakterene du trenger for å komme inn på feks dyrepleie. Ta opp fag på privatgymnas. I ett halvt år, eller ett. Sonans og Bjørknes har rådgivere som kan sette opp fag slik at du når målet ditt. Det viktigste er at du går for det du virkelig har lyst til, ellers vil du angre senere. Selv om det tar litt tid så kommer du til målet. Har hørt om studier som feks fysioterapi for dyr ol. Men vet ikke hva det heter. Heller ikke om jobbmuligheter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå