Gjest TS Skrevet 29. oktober 2008 #1 Skrevet 29. oktober 2008 Er i uke 22 og blir fulgt nøye opp da det ser ut som det er "full trøkk" i morkaken min for å sitere legen min. Jeg skal til ul hver annen uke nå og enda tettere dersom det blir nødvendig. Har litt lavt sf mål og barnet er vokser mindre enn forventet. Alt er ok med barnet, men jeg har som sagt sannsynligvis ikke en optimal morkake. Foreløbig ser alt greit ut, men iflg legen kan jeg sansynligvis ikke regne med å gå helt til termin. Håper jo å gå så lenge som mulig (kansje går ting bedre enn ventet), men målet er uansett å bikke de magiske 32-34 uker. Da er sjangsene for barnet så mye bedre. Lurer på om andre her inne har hatt samme plagene. Noen som har gått til termin? Noen som har måtte forløse veldig prematurt? Vil gjerne høre alle erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Det skulle da stå at det IKKE er "full trøkk" i morkaken...
Scheherazade Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Min er ganske liten, men der regner legene med at det er arv og ikke morkaken. Ble heller ikke oppdaget før i uke 34, så det blir jo en litt annen situasjon. Jeg er i uke 37 nå, har fått beskjed om at det sannsynligvis ikke går til termin, men vi ser det fortsatt an, så vet ikke helt hva det blir til ennå.
Mirabella76 Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Eg har hatt veldig lavt SF-mål i siste halvdel av svangerskapet. Likevel ser det ut til at jenta i magen min har det veldig bra, og er normalt stor. Har vore på UL fleire gangar. Legar og jordmor meinar at grunnen til det lave SF-målet mitt, er fordi babyen ligg langt nede i livmora, og at ho ligg samankrølla. Så lavt SF-mål treng visst nødvendigvis ikkje å bety verken at babyen er liten, eller at morkaka ikkje fungerer som den skal. Men viss du har fått beskjed om at morkaka di ikkje fungerer optimalt, så er det nok sikkert det som er grunnen til at SF-målet ditt er lavt og at babyen er liten. Lykke til! Håpar babyen din får bli inne i magen så lenge som mulig.
Ciara Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 Kan en uvitende spørre hva SF-mål egentlig er?
Gjest ¤bella¤ Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 Kan en uvitende spørre hva SF-mål egentlig er? Det er symfyse-fundus målet. Altså fra nederst i symfysen til toppen av livmoren
Mirabella76 Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Kan en uvitende spørre hva SF-mål egentlig er? SF-mål står for Symfyse-fundusmål. Dette målet seier noko om kor stor livmora er til ulike tider i svangerskapet, og blir målt i antal cm. Symfysen er heilt nede ved skambeinet, der ein målet livmora frå, altså nederste del av livmora. Fundus er øvre del av livmora, altså der livmora sluttar. Livmora veks jo i løpet av eit svangerskap, noko som betyr at SF-målet blir større og større utover i svangerskapet. Ein målet altså livmora frå nederst (symfysen) til øverst (fundus). SF-målet blir sett inn i eit skjema på helsekortet alle gravide får, ved kvar svangerskapskontroll. Der kan ein følgja med på korleis SF-målet til ei kvar til ligg an, i forhold til gjennomsnittet. SF-målet er ikkje noko heilt sikkert mål på kor stor babyen kjem til å bli. Men SF-målet kan gi ein indikasjon på dette - altså at høgt SF-mål kan tyda på ein stor baby, mens lavt SF-mål tyder på ein liten baby. Dersom SF-målet kjem langt utanfor normalen, så blir ein sjekka ekstra opp med ultralyd, som gir eit meir sikkert svar på om babyen har det bra, og veks og utviklar seg normalt. Håpar du vart litt klokare no. Endret 29. oktober 2008 av Mirabella76
Mirabella76 Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Det er symfyse-fundus målet. Altså fra nederst i symfysen til toppen av livmoren He he, ja så enkelt kan det seiast! Tok den lange og detaljerte varianten, eg.
Ciara Skrevet 29. oktober 2008 #10 Skrevet 29. oktober 2008 Tok den lange og detaljerte varianten, eg. Og takk for det, det var nyttig! Men er det nødvendigvis slik at livmoren vokser jevnt i forhold til barnet? Mengden fostervann etc må vel spille inn også? Men det er vel derfor man faktisk måler barnet ved målavvik, tenker jeg.
Mirabella76 Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Og takk for det, det var nyttig! Men er det nødvendigvis slik at livmoren vokser jevnt i forhold til barnet? Mengden fostervann etc må vel spille inn også? Men det er vel derfor man faktisk måler barnet ved målavvik, tenker jeg. Det var bra, så var ikkje den lange forklaringa mi heilt bortkasta! Livmora skal veksa jevnt i løpet av svangerskapet, ja. For etter kvart som barnet blir større, så er livmora nødt til å utvida seg for å få plass til barnet. Men som du seier, så er det mange ting som spelar inn! F.eks mengda fostervatn, som du nevner. Og også korleis babyen ligg inne i livmora. Som du ser av mitt tidlegare innlegg i denne tråden, så har eg lavt SF-mål no på slutten av graviditeten, sjølv om UL har vist at babyen i magen min er normalt stor. Og det meinar altså legane + jordmora mi at har å gjera med korleis babyen ligg der inne. Ho ligg langt nede i livmora, og samankrølla - i staden for utstrekt. SF-målet kan også vera lavt rett og slett fordi babyen er naturleg liten (arvelege forhold), uten at det er noko gale av den grunn. Likevel om slike ting kan spela inn, så er det viktig å få ekstra oppfølging med ultralyd når SF-målet er veldig lavt, etter stagnerer. For det kan i verste fall tyda på at babyen ikkje veks som den skal - enten pga dårlig fungerande morkake, skader/avvik ved fosteret, eller andre ting. Endret 29. oktober 2008 av Mirabella76
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå