Gjest Ethereal Skrevet 13. juni 2003 #1 Del Skrevet 13. juni 2003 Har noen av dere hatt et avstandsforhold, og hva gjorde dere for å holde forholdet varmt? Hvor lenge varte adskillelsen? Jeg har hatt ett avstandsforhold tidligere; min tidligere samboer flyttet bort for ett år for å studere i en annen by, og det gikk egentlig ganske greit for meg. MEN: han klarte ikke å holde seg på matta, og var utro! :evil: Nå er jeg sammen med en helt annen type person. Som meg er han rolig og pålitelig, og jeg ville aldri mistenkt han for noe som helst. Men allikevel plager tankene meg. Saken er at jeg om litt over to måneder skal reise til LA for å studere, og være der fram til jul. Det blir muligens en liten tur hjem i begynnelsen av oktober, men LA er langt borte, og å reise dit koster tid og penger. Noen tips til oss??? Jeg VET at jeg uroer meg for sikkerhets skyld her, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 13. juni 2003 #2 Del Skrevet 13. juni 2003 Det eneste rådet mitt til deg er: tillitt og å tørre........ Tiden vil vise....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 13. juni 2003 #3 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg hadde et avstandsforhold i to år, og det var ikke særlig kjekt egentlig. Tristessakjæresten studerte lenger nord i landet mens jeg gikk (og går fremdeles) på skole i hjembyen vår. Siden han var student med nesten ikke inntekt og jeg vanlig skoleelev med nix inntekt, ble det få besøk, gjerne en tre-fire måneder mellom hver gang. Da ble telefonen hyppig brukt, og det var vel den eneste kontakten vi hadde også. Men vi klarer oss fint begge to nå, og det var på mange måter en god (kanskje litt vel hard) måte å teste forholdet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2003 #4 Del Skrevet 13. juni 2003 Min venninde hadde kjæreste i USA i 3 år. Men alle ferier ble brukt til å møtes, hvilket i stor gad gikk ut over økonomien... Nå er de gift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 13. juni 2003 #5 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg hadde et avstandsforhold i et år. Det spesielle er at forholdet begynte som avstandsforhold, og var avstand så lenge det varte (det tok altså slutt etter et år, hadde nok endet fortere om jeg hadde sett ham oftere) Vi holdt liv i forholdet med hyppige besøk (jeg hadde klippekort på flyet!) og masse chatting på irc (var der vi møttes i utgangspunktet) Jeg tvilte aldri på at han var trofast, og vurderte heller aldri utroskap selv, men forholdet tok slutt da. Og det var langt lettere med en kjæreste som bodde i etasjen over meg ja. (Nå bor vi sammen) Avstandsforhold funker, dersom forholdet funker. Du må ha tillit, tolmodighet og sterk kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 16. juni 2003 #6 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg vet at jeg syter uten egentlig grunn; jeg skal være borte i 3,5mnd, og kommer sannsynligvis hjem til Norge en tur ca midt i oppholdet. Andre her omkring meg har kjærester som bor i utlandet permanent, og de fikser det med stil (ser det ut som). Og når jeg er tilbake igjen, blir det kjøp av felles leilighet på oss, så vi har begge noe å se fram til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Hanne~ Skrevet 16. juni 2003 #7 Del Skrevet 16. juni 2003 Dette går nok bra, Ethereal, 3,5 måneder er småplukk. Og om ting skulle ryke i løpet av den tiden er det bare good riddens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 16. juni 2003 #8 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har hatt avstandsforhold med eksen min i til sammen 1,5 år. Det ble slutt fordi jeg mistet følelsene for han og ble forelsket i min nåværende kjæreste. Men 3,5 mnd, det klarer dere!! For meg var det viktig å få brev i posten, ikke kun mail eller telefon. I brevene sendte vi småting og skrev masse søtt til hverandre, og det holdt forholdet hett. Siste halvåret før det ble slutt fikk jeg ikke et eneste brev av han, selvom jeg maste og sa at jeg trengte dem for å holde motet oppe. Dette i tillegg til at han droppet den obligatoriske turen hjem i påskeferien tok nok knekken på forholdet vårt. Da vi i tillegg hadde lov til å rote med andre mens vi var på hvert vårt kontinent, og jeg benyttet meg av den muligheten, ble det total undergang. Så: -Vær enige om total trofasthet -Skriv hete brev -Ring ofte!! -Besøk hverandre -Snakk på internett så skal du se at det går supert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 16. juni 2003 #9 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg traff han som nå er min mann da jeg var 17, så det ble avstandsforhold på oss de første 6 årene vi var sammen pga. studier og jobb. Det var stort sett jeg som reiste fra ham - vi var både på hver vår kant av Norge og i hvert vårt land. Men det var aldri tvil om hvor hjertet hørte hjemme, så vi klarte å komme oss gjennom mange tunge avskjeder og store telefonregninger... :-? Brev, telefoner og små overraskelser i posten gjorde underverker for å holde kontakten. Og gjett om det var etterlengtet da vi endelig kunne flytte sammen og se hverandre hver dag! Når jeg tenker tilbake på den tiden, synes jeg det er utrolig at vi klarte det så lenge som vi gjorde, samtidig som jeg vet at det var utrolig viktig for oss at vi utviklet oss hver for oss før vi slo oss ned sammen. 3,5 måned går nok greit - og selv om det kan virke tungt der og da, vil det ble desto mer stas når du kommer hjem for godt! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 16. juni 2003 #10 Del Skrevet 16. juni 2003 Glem ikke å sende hverandre bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå