Gå til innhold

Menn behandler meg som jeg er løs

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tror ikke så mange andre en deg selv oppfatter dine innlegg som "motstand" gitt.. :ler:

og hvem av deltakerene i tråden som er smarte og ikke, tror jeg vi skal uttale oss fint lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, nå handlet vel i utgangspunktet ikke denne tråden om kvinner som syns de er pene, men om kvinner som føler de får for mye uønsket seksuell oppmerksomhet. I min bok er det milevid forskjell.

Jeg har vel gjentatte ganger i tråden sagt at jeg ikke er spesielt pen.

Men selvsagt, kvinner som får seksuell oppmerksomhet må jo være dumme eller billige og aller helst begge deler. Noen riktige kinderegg er vi...

Men hvis du kjære "gjest" tror at dine puslekommentarer går innpå meg, for eksempel, så tar du skammelig feil. Og ønsker du å ødelegge en tråd som var ganske interessant for noen av oss, gjennom å komme med sure oppgulp og misunnelse så fortsett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel, nå handlet vel i utgangspunktet ikke denne tråden om kvinner som syns de er pene, men om kvinner som føler de får for mye uønsket seksuell oppmerksomhet. I min bok er det milevid forskjell.

Jeg har vel gjentatte ganger i tråden sagt at jeg ikke er spesielt pen.

Men selvsagt, kvinner som får seksuell oppmerksomhet må jo være dumme eller billige og aller helst begge deler. Noen riktige kinderegg er vi...

Men hvis du kjære "gjest" tror at dine puslekommentarer går innpå meg, for eksempel, så tar du skammelig feil. Og ønsker du å ødelegge en tråd som var ganske interessant for noen av oss, gjennom å komme med sure oppgulp og misunnelse så fortsett....

Helt enig med deg! Dette er en interessant tråd, vi som opplever dette må få snakke om det UTEN at mennesker skal rakke ned på oss for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Kunne vært interessant å se hva du skrev ellers. Eller kanskje ikke, tusenvis av innlegg på velvære-forumet er neppe interessant.....

De smarte brukerne som har skrevet i denne tråden (som elfrida, stjernedryss, pjukset og sikkert flere) har ikke vært spesielt enige i sutringen deres. De vet man jo har vettuge argumenter å slå i bordet med.

Sutrejenter som dere derimot...

Og du mener dine egne innlegg oser av intelligens når du uttrykker så banale fordommer som at pene jenter bare bryr seg om kosmetikk og legger deg på et ekstremt lavt nivå i diskusjonen ved å ty til navnekalling?

Dette er ikke en debatt hvor rasjonelle argumenter er påkrevd, her har noen luftet sine tanker og søker litt sympati, synsing eller råd. Det har kommet opp noen interessante perspektiver, spørsmål og meninger om saken, men jeg kan ikke se at noen har "slått i bordet" med argumenter mot vår personlige erfaring og subjektive virkelighetsoppfatning. Selv de (fleste) som uttrykker skepsis har da beholdt sine evner til respekt og åpenhet og ikke vært urettmessig bastante i sine ytringer. Forøvrig et bra kjennetegn på intelligente mennesker.

Dine innlegg derimot lyser av manglende evne til empati og refleksjon, samt har unektelig et lite snev av bitterhet i seg. Eventuelt bare en enorm lyst til å provosere.

Og jeg burde ikke la meg provosere, men når du sprenger idioti-skalaen så grundig så er det vanskelig å ikke reagere.

I stedet for å komme med et motinnlegg hvor du driter deg enda grundigere ut, så foreslår jeg at du bare trekker deg ut av tråden i stillhet. Jeg ser at dette kan utvikle seg til en lite fruktbar krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare lufte tankene litt..

I går hadde jeg en ordentlig dritt dag! Var på julebord med jobben, å opplevde å bli stengt ute. Vi hadde fått beskjed om å pynte oss, jeg hadde en enkel, lang og sort kjole. Fikk skulende blikk og flere kommentarer av de litt eldre kvinnelige kollegane (bulldosere) som "oii sann" og "Skal du ta fra **** oppmerksomheten i kveld du da?". Disse var selv striglet opp fra topp til tå. Høres ikke så ille ut men ble sagt med en mindre hyggelig tone. Eneste som var hyggelige var noen jeg kjenner godt fra før. Var rett og slett skikkelig ødeleggende. Blir så sint på meg selv at jeg lar det gå inn på meg, men jeg klarer ikke kjempe mot det lenger. Gikk totalt sminkeløs på jobb i dag iført en gammel kosedress med en dott på hodet, først da klarte jeg å slappe litt av, men føler jo ikke så velvære akkurat :tristbla: Synd jeg skal være så svak at jeg gir tilatelse til andre om å rakke ned på meg. Skal trene hardt etterpå, fikk et råd om at det kan gjøre at jeg ser mer selvsikker ut, så kanskje jeg kan møte hardt tilbake på blikkene. Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg skal være så svak at jeg gir tilatelse til andre om å rakke ned på meg.

Wow! En av jentene her som har selvinnsikt!

Skal trene hardt etterpå, fikk et råd om at det kan gjøre at jeg ser mer selvsikker ut, så kanskje jeg kan møte hardt tilbake på blikkene.

Ikke nok med at hun har selvinnsikt, hun akter å gjøre noe for å bedre situasjonen også!

Dere andre navlebeskuende primadonnaer, slutt å sutre og lær av S!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! En av jentene her som har selvinnsikt!

Ikke nok med at hun har selvinnsikt, hun akter å gjøre noe for å bedre situasjonen også!

Dere andre navlebeskuende primadonnaer, slutt å sutre og lær av S!

fuck of.. du forstår ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare lufte tankene litt..

I går hadde jeg en ordentlig dritt dag! Var på julebord med jobben, å opplevde å bli stengt ute. Vi hadde fått beskjed om å pynte oss, jeg hadde en enkel, lang og sort kjole. Fikk skulende blikk og flere kommentarer av de litt eldre kvinnelige kollegane (bulldosere) som "oii sann" og "Skal du ta fra **** oppmerksomheten i kveld du da?". Disse var selv striglet opp fra topp til tå. Høres ikke så ille ut men ble sagt med en mindre hyggelig tone. Eneste som var hyggelige var noen jeg kjenner godt fra før. Var rett og slett skikkelig ødeleggende. Blir så sint på meg selv at jeg lar det gå inn på meg, men jeg klarer ikke kjempe mot det lenger. Gikk totalt sminkeløs på jobb i dag iført en gammel kosedress med en dott på hodet, først da klarte jeg å slappe litt av, men føler jo ikke så velvære akkurat :tristbla: Synd jeg skal være så svak at jeg gir tilatelse til andre om å rakke ned på meg. Skal trene hardt etterpå, fikk et råd om at det kan gjøre at jeg ser mer selvsikker ut, så kanskje jeg kan møte hardt tilbake på blikkene. Klem fra meg

Skjønner ikke at du lar disse latterlige damene trykke deg ned. Jeg ville ledd om noen hadde sagt noe sånt til meg. De gir jo så tydelige tegn på misunnelse. Du burde bare få mer selvtillit av slike kommentarer, for det betyr at du er ekstra flott. Rett deg opp, vær stolt av deg selv. Du er flott, og det er det bare å vise verden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at du lar disse latterlige damene trykke deg ned. Jeg ville ledd om noen hadde sagt noe sånt til meg. De gir jo så tydelige tegn på misunnelse. Du burde bare få mer selvtillit av slike kommentarer, for det betyr at du er ekstra flott. Rett deg opp, vær stolt av deg selv. Du er flott, og det er det bare å vise verden. :)

Takk for snille ord:klemmer: Klarte mer å le av det i tenårene, men siden det har hendt at noen har vært fysiske er jeg vel blitt litt pysete. Så er jeg vel litt skuffet over at dette ikke gikk over når jeg ble litt eldre. Men skal prøve å jobbe med meg selv!

Til gjesten litt over her, jeg har ikke mer selvinnsikt en de andre jentene her, jeg vet like godt som dem at det er utseende som er grunnen for negative hendelser og ord. Forskjellen er bare at de håndterer det på en bedre måte enn meg. Kan faktisk forstå at du ser på oss som overfladiske og sutrete, men har man ikke vært der selv aner man virkelig ikke hva man prater om. Jeg har ingen andre å prate med om dette enn i denne tråden, så hvorfor ikke bare la oss prate her uten å måtte rakke ned med ufine kommentarer?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Takk for snille ord:klemmer: Klarte mer å le av det i tenårene, men siden det har hendt at noen har vært fysiske er jeg vel blitt litt pysete. Så er jeg vel litt skuffet over at dette ikke gikk over når jeg ble litt eldre. Men skal prøve å jobbe med meg selv!

Hos meg er det omvendt, jeg tok det til meg som ung og usikker tenåring, men driter i det nå. Biter hodet av kvinner som prøver seg på frekke kommentarer, men heldigvis skjer det utrolig sjelden blant voksne selvsikre mennesker. Eneste er at noen få er veldig flinke til å gi anti-komplimenter, altså et kompliment med en (dårlig skjult) negativ vri. Kommer ikke på noen eksempler, men du skjønner sikkert hva jeg mener :ler:

Så film med en jeg trodde var en god platonisk venn i går, og det endte med klåing og masing fra hans side.. Og han vet jævlig godt at jeg har kjæreste nå! Så presterer han å si "jeg trodde ikke du var så ordentlig og kjip". Hva skal det bety? Er det plutselig kjipt å være trofast? Ser jeg ikke "ordentlig" ut? Utrolig synd, jeg har absolutt ikke vist noen seksuell interesse for han, syntes bare han var koselig å henge med. Bleh. Der røyk nok et "vennskap", tjohei.

Men jeg vet ikke om dette er pga meg, eller om det faktisk er sånn at en fyr ikke blir med en dame hjem for å se film og faktisk nøyer seg med å bare se en film?

Nesten så jeg vurderer å begynne å si "jeg skal bare slappe av med en film i kveld, du kan godt være med men vi skal IKKE PULE". Det høres jo ekstremt innbilsk ut, men det er rett før jeg begynner å føle meg som en luremus når jeg inviterer noen hjem i stua og ikke har sex med dem. Er jo tydeligvis det folk forventer av en filmkveld nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så film med en jeg trodde var en god platonisk venn i går, og det endte med klåing og masing fra hans side.. Og han vet jævlig godt at jeg har kjæreste nå! Så presterer han å si "jeg trodde ikke du var så ordentlig og kjip". Hva skal det bety? Er det plutselig kjipt å være trofast? Ser jeg ikke "ordentlig" ut? Utrolig synd, jeg har absolutt ikke vist noen seksuell interesse for han, syntes bare han var koselig å henge med. Bleh. Der røyk nok et "vennskap", tjohei.

Men jeg vet ikke om dette er pga meg, eller om det faktisk er sånn at en fyr ikke blir med en dame hjem for å se film og faktisk nøyer seg med å bare se en film?

He he. Han tabbet seg ut. Istedenfor å innrømme det lot han som om det var deg det var noe galt med. Tipper han egentlig er flau... Men det er sånn med mange gutter, at de ikke takler å bli avvist. Ikke døm alle ut fra han. Det går fint an å bare se film sammen med en kamerat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
He he. Han tabbet seg ut. Istedenfor å innrømme det lot han som om det var deg det var noe galt med. Tipper han egentlig er flau... Men det er sånn med mange gutter, at de ikke takler å bli avvist. Ikke døm alle ut fra han. Det går fint an å bare se film sammen med en kamerat.

Det hører dessverre med til sjeldenhetene for min del..!

Vi skulle egentlig henge hjemme i dag og, og se en film eller noe (begge er på vannvogna denne helgen pga mye arbeid), men nå avlyste han. Så her sitter jeg, mutters alene en lørdags kveld. Kjæresten er bortreist, og alle andre er dritings! Fordømrade sex appeal, haha!

Neida, skal ikke syte. Deilig å være alene av og til, særlig når man plutselig har hele skålen med smågodt for seg selv :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei S, og Angelina...

Jeg var i bryllup i helga, og det var så koselig. Ikke et eneste slibrig forslag, hadde en meget hyggelig bordkavaler som flørtet på godmåten. Jeg hadde verdens beste dansepartner på ca sju år, som gav meg store mengder blåmerker på føttene...

Utrolig deilig. Koste meg glugg i hjel...

Neste lørdag er det julebord med jobben. Det gruer jeg faktisk litt for. Jeg jobber i mannsdominert miljø, og har et godt forhold til kollegene. Har fått dem på kollegialt kompisnivå. Men ja, er spent på å møte konene deres. Om de vil føle seg truet av meg, noe svært mange kvinner på ca førti med effektiv-sveis gjør.

Jeg har uansett bestemt meg for å være fin, pynte meg og sminke meg og være superhyggelig. Så får det bare gå som det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke i hvilken tråd det ble snakk om akkurat dette med film og forventing av sex, eller om det var sex på første date.

Men uansett:

Jeg mener det svaret er forskjellig fra person til person, men man skal alltid respektere den andre (i mitt tilfelle, dama). Det å pushe på og slike ting blir bare teit og ødleggende. Og nyte en film med en venn av det motsatte kjønn burde jo være fullt mulig. Det handler om respekt, og i tilfelle du nevner her er det totalt manglende.

KateW:

Jeg heier på deg. Det ordner seg helt sikkert på julebordet, spesielt når du kommer med den holdningen du beskriver her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en dame jeg kjenner som har spesiell tiltrekning på menn, og som får stygge blikk fra kvinner... Og hun er ikke den vakreste i rommet, men har kvinnelige former og et fint ansikt. Hun smiler mye, og har som oftest et lurt ansiktuttrykk. Det ser ut som hun vet noe vi andre ikke vet! Kan det kanskje være noe av det samme med dere...? At dere har et litt lurt og lekent uttrykk i ansiktet, som enkelte idiotiske menn kan forveksle med flørting? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Nå kom jeg på en dame jeg kjenner som har spesiell tiltrekning på menn, og som får stygge blikk fra kvinner... Og hun er ikke den vakreste i rommet, men har kvinnelige former og et fint ansikt. Hun smiler mye, og har som oftest et lurt ansiktuttrykk. Det ser ut som hun vet noe vi andre ikke vet! Kan det kanskje være noe av det samme med dere...? At dere har et litt lurt og lekent uttrykk i ansiktet, som enkelte idiotiske menn kan forveksle med flørting? ;)

Må nesten være noe i den duren ja.

Jeg har faktisk fått høre at jeg ser litt "lur og leken" ut i blikket, en kamerat av meg har til og med hevdet at jeg ser konstant kåt ut. Jeg har mye øyenkontakt med de jeg prater med, hvis det i tillegg ser ut som jeg kler av dem med øynene så forklarer jo det ganske mye :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp... Jeg har fått høre at jeg ser rampete ut. Og jeg er litt rampete. I tillegg ser jeg konstant kåt ut jeg også, og har visstnok alltid stive brystvorter. Og da er man jo kåt. I tillegg har jeg øyenkontakt når jeg prater med folk.

Også har jeg visst et sånt smil som ikke er et smil, som gjør at jeg ser lur ut. Mange ting du satte fingern på der, gjest over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...