Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 2. desember 2008 #101 Del Skrevet 2. desember 2008 *skuler skeptisk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 2. desember 2008 #102 Del Skrevet 2. desember 2008 Det gleder meg å se at dette ble en tråd som mange kjenner seg igjen i, og at denne debatten går på en saklig måte (forstå meg rett, ønsker ikke at mange skal ha det sånn, men greit å se at flere har synspunkter her.) For mitt vedkommende gikk det så langt som at jeg var på vei til å bli (og tidvis har vært) alvorlig deprimert. Så at det kan være et reelt problem for noen, det må ingen tvile på. Og dette går som sagt ikke på uskyldig flørting i ny og ne, men at man rett og slett blir behandlet som "en vandrende tøs", som ei her beskreiv det som. Det verste av alt har vært alle ryktene som løper foran en, og som man ikke kan endre på. Dvs. at jeg må "jobbe" dobbelt så hardt som mange jenter for å fremstå som ordentlig, ikke bare for å komme folk i forkjøpet med å ikke få det for seg at jeg er en løstøs, men også for å avkrefte eventuelle rykter rundt meg. Og ei her påpeker at det er en "gave" å være vakker osv. Ja det er jeg enig i, men denne gaven har vist seg å jobbe mot sin hensikt. Som jeg har nevnt; mobbing/trakassering/uønsket seksuell oppmerksomhet, folk som forhåndsdømmer, rykter og snakk, osv. osv., jeg har til og med blitt slått ned på åpen gate av en full og sjalu jentegjeng. Og som nevnt tidligere, de fleste av de "grå musene" (som er blitt nevnt noen ganger i den tråden her) av de jeg kjenner, har fått seg både mann og barn for lenge siden, selv om de er aldri så usympatiske, humørsyke og svikefulle. Dette får meg til å undres bare. Kan det være sånn at menn virkelig har en sånn hore-madonna-greie? At de som er litt grå og kjedelig er fine og "ordentlige" koneemner, mens de som går i kategorien sexy/sensuell er til for å ha det moro med? Jeg er som sagt snill og grei og alt det der i bøtter og spann..men fordi jeg tydeligvis blir plassert i sistnevnte kategori, så utgår mann og barn? Men, som jeg har skrevet, så har jeg møtt en flott og snill mann som jeg har mye kontakt med, og jeg føler meg veldig heldig om dagen. Ikke stopp å diskutere, det er så interessant å følge med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 2. desember 2008 #103 Del Skrevet 2. desember 2008 Vår historie er ganske lik, ja. Jeg har også fått mye vondt pga utseendet. Har blitt bedt om å slutte i jobber fordi jeg var for sexy, sjelden blitt invitert på fest med menn tilstede, noe som har ført til alenesitting på Nyttårssaftner og lignende, jeg har blitt forsøkt voldtatt. Fikk senest forrige uke sms fra en gift mann som lurte på om jeg ville være med på trekant, ville få godt betalt. Hvor mange kvinner får tilbud om penger for sex per sms fra voksne respektable menn? Har lest flere artikler om dette at menn setter kvinner i to kategorier, de de kan pule og de de kan slå seg til ro med. Jeg har tydeligvis havnet i pulekategorien. Så nei, det er ikke bare en velsignelse å være sexy, spesielt når man selv mener man er finest inni. Jeg er en sånn kvinne som ville ha blomstret og elsket å være kone og mor. Men innser at det er ikke sikkert det skjer med meg, for menn jeg faller for går for de trygge og "grå". Samtidig som jeg må presisere at jeg ikke nødvendigvis tar meg så nær av det, og blir så deprimert over det som jeg gjorde tidligere, og fordi om jeg fleiper med det og prøver å se det positive, så er det sårt. Veldig sårt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 2. desember 2008 #104 Del Skrevet 2. desember 2008 Dont worry Kate. Jeg er harmløs TS: Det er virkelig bra at det har snudd seg for deg, blir glad på dine veine. Det at de "grå musene" både har fått seg mann og barn, mens de flott sexy damene ikke har det tror jeg går igjen hos begge kjønn. Nå tenker jeg ala "bad boys" som alltid/ofte blir kun sett på som personer man kan ha sex med, men ikke et seriøst forhold. Mens de mennene som er snill og ordentlig lider litt av det motsatte, de får ikke så ofte sex, men blir veldig ofte sett på som ekteskapsmaterialle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 2. desember 2008 #105 Del Skrevet 2. desember 2008 Men det er forskjell på å være badboy og bli TATT for å være badgirl kun basert på utseendet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 2. desember 2008 #106 Del Skrevet 2. desember 2008 Enig. Dessverre så finnes det veldig mange personer som er glad i være fordommsfulle, da spesielt når det kommer til utseende. Du har helt sikkert hørt at alle pene damer kan gå inn på en bar, gå bort til den de vil og si: "Kom, la oss ha sex". Og det vil skje. Det folk som sier slike ting ikke forstår at det finnes kvinnlige kvaliteter som går forbi en frodig fin kropp. Og hvis jeg ikke tar feil, er det denne typen herrer dere sikter til i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 2. desember 2008 #107 Del Skrevet 2. desember 2008 Det har du rett i... Men det går også dypere enn det. I perioder kan man føle at det eneste menn ser av verdi i en er pupper og fitte. Og her har man fem års utdannelse, høy IQ og ikke minst EQ men det syns ikke. Å prøver man å påpeke at man faktisk har noen kvaliteter så er man innbilsk og må slutte og klage. Problemstillingen fascinerer meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 2. desember 2008 #108 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå lo jeg... Morsom siste setning Og jeg skjønner deg godt, det er et stort antall mennesker der ute som er fordommsfull, mot all slags rare ting. Jeg skjønner deg, og alle de andre i denne tråden, veldig godt. At dere ønsker en mann som kan se dere for den dere er, i deres fullstendige vesen. Ikke bare se en fitte og to stykk pupper, men også kvalitetene som finnes inne i dere som en person. Jeg har selv gransket meg selv ganske nøye over lengere tid, før jeg begynte å se kvinner sitt vesen istede for kvinner sin kropp. Et spørsmål: Hvem går det egentlig verst for dere, er det menn eller kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 2. desember 2008 #109 Del Skrevet 2. desember 2008 Det har du rett i... Men det går også dypere enn det. I perioder kan man føle at det eneste menn ser av verdi i en er pupper og fitte. Og her har man fem års utdannelse, høy IQ og ikke minst EQ men det syns ikke. Å prøver man å påpeke at man faktisk har noen kvaliteter så er man innbilsk og må slutte og klage. Problemstillingen fascinerer meg.... Det er akkurat dèt - at man har ingen "rettigheter" som vakker/sexy/uforskyldt tøs. Klager du, så er du sutrende. Viser du deg, så er du høy på pæra. Og det med at er det ikke det ene så er det det andre. Før (og forhåpentlig snart igjen) var jeg sprudlende og glad - og derfor både overfladisk og useriøs, i følge de som "vet så mye" om meg. På mitt mest deprimerte fikk jeg høre at jeg var "arrogant og alvorlig og trodde jeg var noe stort". Det er med andre ord galt uansett!! Og det med at man må jobbe dobbelt så hardt, gjelder i forhold til utdannelse/jobb også - for fordommen om at "sexy" jenter er dumme, den henger solid i. Når "nerdene" under utdanningen fikk dårlige karakterer, så var det en dårlig dag osv., hvis jeg fikk det samme, så var det jo tross alt fordi jeg var en bimbo (!?) Jeg var alltid den flinkeste i klassen, dette husker ingen/har ingen fått med seg. Men at jeg dansa på bordet (sammen med de "grå musene") på firmafest, dette husker alle, og der var jeg selvsagt "alene" - ingen husker at de "grå musene" også gjorde det. Så, folk tror og mener det de har lyst til å tro og mene, og det kan virke som folk elsker å sette folk i "bås". (Kanskje gjør jeg det selv til en viss grad, ved å stigmatisere/illustrere med f.eks. "nerder" og "grå mus" her, men det er for å klarere vise hva jeg mener, og jeg tar høyde for at disse kan være en ekte primadonnaer osv., inni seg ) Så uansett, jeg vil bare understreke at det faktisk går an å være BÅDE snill, grei, smart, ydmyk og sympatisk, OG såkalt "sexy". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 2. desember 2008 #110 Del Skrevet 2. desember 2008 TS jeg fikk så lyst til å gi deg et Jeg forstår deg uendelig godt! Selv er jeg miit glade, sprudlende og hyggelige meg nå, og jeg prøver å ignorere at halvparten av mennene tror det er fordi jeg vil pule hjernen ut ørene på dem. Det kommer ikke til å skje, og vil de får de leve i håpet. Jeg er vel der at det er sårt, enda i perioder, men generelt så forhlder jeg meg mindre til det med negativt fortegn.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2008 #111 Del Skrevet 2. desember 2008 Hvermansen elsker å tråkke ned suksérike mennesker for å heve seg selv høyere. Den minste feil er begrunnelse nok, og kun de man allerede liker slipper unna. TS kan jo nesten ta det som et kompliment, men jeg skjønner godt at hun ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 2. desember 2008 #112 Del Skrevet 2. desember 2008 Enig i de som sier at man bør se det positive i det, kanskje være litt glad for at man er attraktiv. Men selv om det kan virke som et "luksusproblem", så er det likevel et problem. Og så har man jo hore/madonna-komplekset eller hva man skal kalle det. Jeg tror faktisk det er en distinkt forskjell på hva menn ser på som kjæresteemner og hva de ser på som kun sex. Det ideelle ville vært å bli oppfattet som attraktiv utseendemessig, men at attraksjonen gikk dypere enn det seksuelle. Selv om det kan være flatterende å bli kalt sexy etc, så skulle jeg virkelig ønske noen hadde beskrevet meg som en snill og søt person som er god tvers igjennom eller noe i den duren etter første møte. Det skjer liksom aldri. Noen andre jenter får disse komplimentene hele tiden, de har en fantastisk utstråling som gjør at folk liker dem med en gang og vil bare være rundt dem. I stedet for at folk bare liker tanken på å pule dem og vil bare være inni dem.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. desember 2008 #113 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå ble jeg fryktelig nysgjerrige på hvordan dans du danser, både av ren nysgjerrigehet og at jeg selv elsker å danse. En annen ting, jeg sitter å leser gjennom en bok for andre gang nå, som går akkurat på dette med kvinner og seksualitet. Jeg tror også dere kunne hatt gleden av den boksen. David Shade - Secrets of Female Sexuality En vennelig tanke fra meg danser litt forskjellig, men det som gir meg mest lidenskap og der jeg altså plutselig har forstått litt (og jeg sier litt, fordi jeg vet at det jeg opplever, bare er en dråpe i havet i forhold til de som har det slik alltid) av hva ts og dere andre kvinner snakker om her, er cubansk salsa. Det SKAL jo være sensuellt, så jeg skjønner ikke hvorfor det er så pokkers annerledes når jeg gjør det en når de andre jentene gjør det. Selv om det kan være flatterende å bli kalt sexy etc, så skulle jeg virkelig ønske noen hadde beskrevet meg som en snill og søt person som er god tvers igjennom eller noe i den duren etter første møte. Det skjer liksom aldri. Noen andre jenter får disse komplimentene hele tiden, de har en fantastisk utstråling som gjør at folk liker dem med en gang og vil bare være rundt dem. I stedet for at folk bare liker tanken på å pule dem og vil bare være inni dem.. :gjeiper: Det er ikke bare gøy det å være den søte og snille heller, det er den jeg alltid har vært. Alles venn, den alle liker og som er søt, sjarmerende og snill.... men som den, er jeg bare interessant som en venn. Er FOR snill til å være kjæresteemne, og for snill til å være sexy. Det som er litt forvirrende nå, er at jeg fremdeles er i den båsen til vanlig, men så fort jeg kommer på dansegulvet, blir jeg bare sex..... æææhhh. Kan man ikke se at folk er mer en bare det første som møter øyet? Jeg kan fint ta imot kompliment om at jeg er søt og sjarmerende, så lenge det ikke er det eneste jeg er. Og jeg kan fint godta og sette pris på en som finner meg sexy og som nesten ikke klarer å holde fingra unna, så lenge det ikke BARE er det. Ingen vil vel BARE være en ting, vi er litt mer sammensatt en som så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 3. desember 2008 #114 Del Skrevet 3. desember 2008 Hei, "Mann" her. Fant ut at siden jeg like godt kan innrømme at en del emner på dette forumet er spennende, kan jeg like gjerne ha en profil her. Anyways: Aline: Så moro at du danser salsa, jeg gjør det samme selv. Ikke på noe avansert nivå, men det er knall moro! Og ja, det er en veldig sensuell danse. Men jeg spurte om en ting tidligere som jeg gjerne skulle hatt svar på: Er det menn eller kvinner som gjør det verst for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 3. desember 2008 #115 Del Skrevet 3. desember 2008 Hm... for meg er det verst med mennene. Kvinnene vet jeg at ikke snakker sant. Det er menn som har behandlet meg verst, som har trukket jobbtilbud når de ikke har fått sex, som har gitt meg sparken når de ikke har fått sex, som har latet som de var single for å så og vise seg å ikke være det osv osv osv. At kvinner ser på meg som billig får de bare gjøre, det vet jeg at ikke er sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 3. desember 2008 #116 Del Skrevet 3. desember 2008 Ok, takk for svar. Jeg hadde håpet at det ikke var slik behandlig ute å gikk fremdeles, og jeg synes det er veldig frastøttende at menn faktisk kan oppføre seg sånn. Jeg håper virkelig at du bare har vært uheldig og at dette ikke gjelder flertallet av menn. Jeg føler med deg Kate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 3. desember 2008 #117 Del Skrevet 3. desember 2008 Takk, Seth! Forøvrig så er jeg vant til det og takler det. Men moro er det ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 3. desember 2008 #118 Del Skrevet 3. desember 2008 At du har opplevd det såpass mange ganger at du er blitt "vant" med det er jo enda verre... Trodde kvinnesynet var på vei til å bli litt bedre jeg... Men du kan jo alltid begynne å jobbe i et kvinne dominert yrke, selv om det ville være en dårlig løsning. Evt starte for deg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 3. desember 2008 #119 Del Skrevet 3. desember 2008 Etter siste runden med sånt, så har det blitt bedre. Byttet jobb, osv. I kvinnedominerte yrker har jeg ikke noe å gjøre, der blir jeg rett frøset ut. Passer mere på arbeidsplasser hvor det er mest menn. Mye fordi jeg er litt maskulin i tankegang og arbeidsmåte. Og det mest rare er at jeg trives mest sammen med menn. Paradoks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seth Skrevet 3. desember 2008 #120 Del Skrevet 3. desember 2008 Jeg må le litt, beklager. Det er hvertfall helt klart at det ikke skal være lett for deg. Men, som du sikkert blir lei av å høre, det er bare å gjøre det beste ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå