Gå til innhold

Menn behandler meg som jeg er løs

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

men er dette noe dere føler, eller er det sannheten?

Jeg opplever også at menn jeg dater ganske fort er inne på dette med sex, likevel føler jeg ikke at det er noe problem for meg å sette egne regler for når det passer meg. Og stort sett blir det også respektert.

Nå er jeg også singel da, selv om det akkurat for øyeblikket er ganske selvvalgt.

men er dere sikre på at mennene ser på dere som sexobjekt og kun det, eller kan det være noe dere føler at de gjør?

Og vet dere at andre jenter opplever det veldig annerledes?

Jeg opplever også at mange menn er raskt ute med sex, men oppfatter det likevel ikke som om de ser på meg som løs eller sexobjekt.

Hei, det var jeg som startet tråden.

Det som er, er at jeg er "ufrivillig singel". Og det virker ikke som jeg blir sett på som kjærestemateriale, om det er noe som heter det. Enten er gutter fanatisk sexopphengt, eller så er det fordi jeg utstråler noe, eller en blanding.

Kan vel så mye være noe jeg "føler", men det blir jo sagt også. Eksempler:

En kompis, i går, begynte å snakke om puppene mine, sånn helt uten videre.

Jeg følte meg helt skeiv i ryggen en dag, og spurte en kollega om man kunne se det med det blotte øye, for jeg følte meg helt skeiv i hele kroppen. Svar: "eh, nei, og DU er jo ikke akkurat skeiv, på verken den ene eller den andre måten, hehe."

Var på Prix her om dagen, en fyr ved frysedisken målte meg opp og ned, før han blunket.

En jeg stod og snakket med her om dagen plasserte øynene på brystkassa mi, i stedet for å se meg i øynene.

Skrev meldinger med en gutt, da jeg fortalte at jeg brukte helga til å vaske rundt hjemme hos mine gamle foreldre. "Ja du er nok bra sexy der du løper rundt med vasketua". (Jeg begynte faktisk å gråte da jeg fikk denne mld.)

Ja jeg vet jeg kan overse alt dette, men det er for mye til å ikke legge merke til det. Jeg er kjempetrist pga dette, og synes det grenser til mobbing/trakkasering.

Der jeg tidligere passa på å se veldig velstelt ut, har jeg nå begynt å gi mer og mer faen. Det virker jo uansett mot sin hensikt, og gir bare mer "negativ" oppmerksomhet. Jeg har trekt meg totalt unna alt som heter dates osv., gidder ikke mer av dette her.

Hovedpoeng: Jeg er morsom, jeg er snill, flink, glad i familie og venner - MEN: gutter ser ikke dette, de ser visst et lettvint ligg eller noe. Og det med å utstråle ting, da er det vel jeg som mot min vilje utstråler seksuell appetitt eller et eller annet. Jeg har kastet inn årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Eve_*

Skjerp dere, jenter! :rolleyes:

Se for dere at en mann startet en tråd som dette, og beklaget seg over all seksuell oppmerksomhet han får. Ville dere da klare å se det patetiske i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for dere at en mann startet en tråd som dette, og beklaget seg over all seksuell oppmerksomhet han får. Ville dere da klare å se det patetiske i det?

..men selv om det er "seksuell oppmerksomhet" som er temaet, så er jo hovedproblemet at man ikke blir sett for det man er.

Det være seg om man blir behandla som en idiot, som om man er løs, osv.osv. Det er jo ikke patetisk, det er jo bare vondt for den det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat slik har jeg det også. Menn tar meg ikke seriøst. Selv om jeg har profesjonsstudier og flere universitetsgrader. Og er jeg i et forhold så gjør man det slutt om jeg snakker med en annen mann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*

Nei, faktisk ikke!

Hva er det som er så patetisk?

Det er ikke gøy å bli forhåndsdømt hele tiden. Jeg er en ordentlig, snill og smart jente som har veldig lyst på en kjæreste som setter pris på meg som person.

Jeg får som trådstarter hele tiden bekreftelse på mine mistanker om at folk ser på meg som en vandrende tøs. Alt er bare sexsexsex, selv fra mine platoniske mannlige venner. Det er ikke morsomt i det hele tatt når de spøker med at jeg er en maneater og alltid spør om jeg fikk meg noe i helga (hø hø, blunk blunk). Jeg har jo aldri ONS engang! Tror ikke jeg overreagerer, men klart man blir mer irritert og tar det mer til seg jo oftere det skjer..

Til og med min gamle kjæreste sa at han i begynnelsen var skeptisk til å innlede noe med meg og trodde aldri det skulle bli seriøst, fordi jeg virket som en person som "slukte menn til frokost" (fin måte å si "pule rundt" på). Og NEI, jeg hadde ikke gitt han noen grunn til å tro det. Jeg ventet bevisst med å ha sex med han, og ikke hadde jeg snakket om noen andre menn eller noe. Han hadde ingen rasjonell forklaring heller, det var bare "en magefølelse"..

Det føles som det står stemplet i pannen min at jeg er et lett ligg, men for all del ikke noe mer enn det.

Så jeg føler med deg ts! Til tross for at jeg er kjempeopptatt av mote og elsker å kle meg opp og pynte meg, så har jeg begynt å gå på byen i t-skjorte, jeans og hettegenser i håp om at det kanskje kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mia_*

Syns heller det er menn som oppfører seg patetisk når de må ty til slike virkemidler.

Skjønner dere veldig godt, jenter. Selv har jeg opplevd de fleste sider med dette; blitt ropt til på gaten, sjekket opp med teite kommentarer av stupfulle/edru menn, menn på nettet som sier de er seriøse, men som ikke er det likevel, mine venninners ektemenn som alltid må komme med en halvslibrig bemerkning i løpet av kvelden.......hva er dette for noe?

Jeg er en seriøs dame med høy utdannelse, som neppe kler meg utfordrende i det hele tatt! Eneste "feilen" er at jeg er singel og ønsker meg en likesinna, snill og grei kjæreste. Får som regel høre at jeg har vel beilere i kø. Tenk jeg har ikke det!

Så jeg lurer stadig på hvorfor ingen er interessert i meg som den fine personen jeg er, men bare skal antyde "at du har vel ikke fått noe sex i det siste, du, nei".

At jeg har mye å tilføre et forhold, er ikke så nøye, virker det som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_meg_*

Vi menn behandler deg som du er løs fordi du er en TØS. Er det så vanskelig å forstå? Kvinner med et bra utseende, flott stil, intelligens som er sexy på en stilig måte blir behandlet med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje folk har litt fordommer for single damer som er sexy..?

de tror mannfolka står i kø, ergo er singeltilværelsen selvvalgt fordi man liker å ha seg med mange i stedet for å binde seg til en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Vi menn behandler deg som du er løs fordi du er en TØS. Er det så vanskelig å forstå? Kvinner med et bra utseende, flott stil, intelligens som er sexy på en stilig måte blir behandlet med respekt.

Skulle ønske du hadde rett i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kryp tilbake til hulen din, tragiske kvinnehater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, faktisk ikke!

Hva er det som er så patetisk?

Det er ikke gøy å bli forhåndsdømt hele tiden. Jeg er en ordentlig, snill og smart jente som har veldig lyst på en kjæreste som setter pris på meg som person.

Jeg får som trådstarter hele tiden bekreftelse på mine mistanker om at folk ser på meg som en vandrende tøs. Alt er bare sexsexsex, selv fra mine platoniske mannlige venner. Det er ikke morsomt i det hele tatt når de spøker med at jeg er en maneater og alltid spør om jeg fikk meg noe i helga (hø hø, blunk blunk). Jeg har jo aldri ONS engang! Tror ikke jeg overreagerer, men klart man blir mer irritert og tar det mer til seg jo oftere det skjer..

Til og med min gamle kjæreste sa at han i begynnelsen var skeptisk til å innlede noe med meg og trodde aldri det skulle bli seriøst, fordi jeg virket som en person som "slukte menn til frokost" (fin måte å si "pule rundt" på). Og NEI, jeg hadde ikke gitt han noen grunn til å tro det. Jeg ventet bevisst med å ha sex med han, og ikke hadde jeg snakket om noen andre menn eller noe. Han hadde ingen rasjonell forklaring heller, det var bare "en magefølelse"..

Det føles som det står stemplet i pannen min at jeg er et lett ligg, men for all del ikke noe mer enn det.

Så jeg føler med deg ts! Til tross for at jeg er kjempeopptatt av mote og elsker å kle meg opp og pynte meg, så har jeg begynt å gå på byen i t-skjorte, jeans og hettegenser i håp om at det kanskje kan hjelpe.

Ts her - vet du, jeg har virkelig sansen for deg, og det virker som vi lider samme skjebne. Dette her er som jeg skulle skrevet det selv.

For å fremstå som enda mer seriøs, holder jeg meg unna sjekkesteder osv., (med det resultat at det kanskje går enda lenger tid før man treffer noen. For det hjelper vel ikke å holde seg innendørs.)

Når det gjelder antrekk har jeg droppa alt av "ekstrautstyr", og trekker oftere og oftere i goretex-jakke. At jeg lever i sølibat og har gjort det i en evighet trenger jeg vel ikke nevne engang.

Har møtt menn som er direkte overrasket over at jeg kan strikke og lage mat (!).. det ironiske er at jeg er den i venninneflokken som drømte om en enorm barneflokk og hus på landet.. men akkurat nå er jeg sist ute med det meste - er tydeligvis ikke koneemne godt nok? :-/

Jaja.. lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Eve_*

Etter å ha lest litt mer av historien din, Angelina, kan jeg jo forstå at det er frustrerende. Men det er en verden jeg ikke kjenner meg igjen i. Selv om jeg går for å være en pen og sexy jente, så får jeg være mye i fred. Jeg kler meg stilig/sexy når jeg er ute, men selvsagt ikke vulgært. Likevel er jeg ikke plaget. Til hverdags hører jeg ingen kommentarer, og mennene som tar kontakt på byen gjør det stort sett på en normal måte. Så jeg vet ikke om utstrålingen har noe å si? Jeg er litt sjenert, men ser samtidig selvsikker ut, etter det jeg har hørt. Så jeg tror jeg kan bli oppfattet som litt utilnærmelig og "ordentlig". Men egentlig er jeg ikke noe spesielt ordentlig. Har ikke noe imot ONS en gang iblant, selv om jeg også kan være seriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Først må jeg si du virker hypersensitiv når du begynner å gråte av at en kar skriver at han tror du er sexy når du vasker. I stedet for å slutte å gå på sjekkesteder burde du kanskje oppsøke dem for å lære deg å takle slike situasjoner bedre.

Sexprat er ikke nødvendigvis et uttrykk for ekstrem sexlyst. Det er i tillegg et middel for å se om man er kompatible i forhold til humor, åpenhet og selvironi. Du kan gjerne være arrogant eller direkte frekk tilbake. Det vil bare sette deg i respekt. Men om du blir helt ute av deg, fremstår du bare som en som lar seg overkjøre.

Når det er sagt, så har nok flere og flere menn oppdaget at om man åpent signaliserer til mange damer at man ønsker sex, så er det alltids en som vil. Er man kun ute etter et nummer, gir det bedre uttelling å tilnærme seg mange overfladisk enn å satse alt på en.

Nettet har antagelig også senket terskelen for sexprat. Det går gjerne ikke mange mailer mellom dame og mann før en av dem (jepp, nesten like ofte dama) begynner å hinte i de retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror også det kan være noe med hva man utstråler, helt uten at det er noe man velger eller kan la være å velge selv.

har ei venninde som kan kle seg så skikkelig hun bare vil, allikevel får hun tilnærmelser som er direkte uhøflige, og som KUN går på sex, fra totalt fremmede som hun ikke har flørtet med.

Dette er ikke noe jeg kjenner igjen, jeg kan få samme type tilnærmelser altså, men kun dersom jeg åpner for det selv. Dersom jeg er mottakelig, så får jeg det, dersom jeg ikke er mottakelig, så er det helt tyst.

Det er det ikke for henne.

Merkelig det der, og jeg kan ikke selv se hva det er som gjør at menn tror de kan tilnærme seg på den måten, men noe må det jo være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*

Takk for sympati og forståelse, trådstarter og Eva!

Det er et problem som det er vanskelig å klage til andre om uten å bli misforstått, så det er på en måte fint å vite at det finnes folk som lider samme skjebne - og folk som ikke gjør det, men likevel har forståelse for det.

Tror nok utstråling har mye å si ja, kanskje alt. Jeg vet jeg blir oppfattet som flørtete og kanskje litt "vill". Noen ganger som arrogant, til tross for at jeg føler meg mer sjenert og usikker.

Men samtidig så er man jo den man er - jeg verken kan eller vil endre fremtoning og personlighet fullstendig for å finne en kjæreste.

Med fare for å ty til klisjeer: Man håper jo at man vil finne den personen som liker hele deg for akkurat det du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Eve_*
Sexprat er ikke nødvendigvis et uttrykk for ekstrem sexlyst. Det er i tillegg et middel for å se om man er kompatible i forhold til humor, åpenhet og selvironi. Du kan gjerne være arrogant eller direkte frekk tilbake. Det vil bare sette deg i respekt. Men om du blir helt ute av deg, fremstår du bare som en som lar seg overkjøre.

Tror det er noe i dette. Det kan være en måte å leke på, og teste jenter på. Det beste er nok å takle det med humor. Gjør gjerne litt narr av mannen. Tror det er noen menn som kan få litt prestasjonsangst ved synet av veldig store pupper, f.eks. Så denne vulgære praten kan kanskje være et forsvar og en måte å hevde seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tror det er noe i dette. Det kan være en måte å leke på, og teste jenter på. Det beste er nok å takle det med humor. Gjør gjerne litt narr av mannen. Tror det er noen menn som kan få litt prestasjonsangst ved synet av veldig store pupper, f.eks. Så denne vulgære praten kan kanskje være et forsvar og en måte å hevde seg på.

Jeg tror faktisk også det kan være endel av "leken".

Det er det jeg tar det som når en jeg dater begynner å komme innpå sexprat ihvertfall, og det at jeg spiller med muntlig, betyr på ingen måte at det blir sex der og da. Kan leke hard to get også, og erte, også for å se hans måte å ta sexhumor, og å teste hvordan han tar det at jeg ikke bare ruller over på kommando. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Jeg tror faktisk også det kan være endel av "leken".

Det er det jeg tar det som når en jeg dater begynner å komme innpå sexprat ihvertfall, og det at jeg spiller med muntlig, betyr på ingen måte at det blir sex der og da. Kan leke hard to get også, og erte, også for å se hans måte å ta sexhumor, og å teste hvordan han tar det at jeg ikke bare ruller over på kommando. :ler:

Jeg har egentlig en ganske drøy og flørtete sans for sexhumor, men man prøver jo å beherske seg når det ender opp med at man får en mann med store forventninger og en enda større ereksjon på døra.

Tror dere trikset er å avfeie all seksuell tilnærmelse og vri samtaleemnet over på noe annet? Får man mer respekt hvis man formidler et veldig høytidelig syn på sex?

Føler jeg må undertrykke en del av personligheten min da, men samtidig så vil man jo ikke hive seg helt inn i sex-snakket og hause opp under hans forventninger (eller forhåpninger?) om at man er en nymfoman hedonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts: Først må jeg si du virker hypersensitiv når du begynner å gråte av at en kar skriver at han tror du er sexy når du vasker. I stedet for å slutte å gå på sjekkesteder burde du kanskje oppsøke dem for å lære deg å takle slike situasjoner bedre.

Det ble bare dråpen som fikk begeret til å renne over.. Fordi absolutt alt skal dreie seg om sexpjatt, og jeg føler jeg ikke blir sett for den jeg er.

Som hvis du satt på sykehjemmet hos din gamle bestemor, og jeg har fokuset på at "ja du var nok bra deilig der du satt og gnei deg på sengekanten" - det er tatt helt ut av sin sammenheng.

Dette har også funnet sted:

Jeg har jobbet frivillig/gratis i en organsasjon som hjelper barn, og fikk mange kommentarer på at "de unge guttene antakelig var kjempeforelsket i meg, det ville jeg ha vært" osv.

Skjønner du..der er fokuset igjen. Ikke et ord om at det er flott at man engasjerer seg i slikt. (Og heller ikke en tanke om at barna der har det vanskelig, og antakelig ikke bruker mye tid på voksne damer.) Ja, dette er sikkert også humor, men jeg er fette lei. (Tog du han?)

Sexpjatt er helt klart en form for humor, og den er jeg med på, ellers hadde jeg jo ikke "overlevd"..men det er når absolutt alt skal dreie seg om dette.

Og det er litt av poenget, at dette skjer kun mellom meg og menn. Jeg snakker jo på en ordentlig måte med andre kvinner - hvorfor skal ikke det gå an å være like mye "seg selv" og ordentlig med andre menn?

For det er jo ikke sånn at bare fordi en mann har utovertiss og jeg innovertiss, så legitimerer det at det snakkes om, og hentydes til, det mest "private" i alle sammenhenger.

Så problemet er at jeg er møkkelei. Og jeg skriver dette får å lufte min frustrasjon, så jeg ikke går fra å være ei glad jente, til ei sur kjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere trikset er å avfeie all seksuell tilnærmelse og vri samtaleemnet over på noe annet? Får man mer respekt hvis man formidler et veldig høytidelig syn på sex?

Man får respekt hvis man vet hvor ens egne grenser går og vet hvordan man skal oppføre seg når folk tråkker over dem.

Mange menn tester ut hvor langt de kan gå. En dame som avfeier enhver seksuell antydning blir gjerne oppfattet som snerpete. Om hun derimot ikke tør sette foten ned, kan hun bli oppfattet som et enkelt ligg.

Men det viktige er ikke nøyaktig hvor snerpete eller løs dama faktisk er. Damer som på en vennlig og ikke-anklagende måte formidler "hit, men ikke lenger" får som regel en gullstjerne i boken.

Og det går selvfølgelig andre veien også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...