Gå til innhold

Knivstukket i Oslo sentrum


Gjest post_gjest

Anbefalte innlegg

Gjest post_gjest

Tre personer knivstukket og det først som slår meg når jeg går inn på Aftenposten å leser om det er kommentaren fra politiet "– Vi har pågrepet en 36 år gammel somalier som er godt kjent av politiet fra før i forbindelse med vold, narkotika og bråk. Han er mistenkt for å ha stukket etter flere personer i Brugata med kniv, sier operasjonsleder Kjell Hjulstad i Oslo politidistrikt til NTB."

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2739102.ece

Begynner gode gamle Oslo å bli en utrygg by på grunn av all invandringen og kriminaliteten blandt invanderne. Eller er det bare media som skap et feil bilde av virkeligheten ved å alltid utheve at det er invandrere (når det er tilfelle at det er en gjerningsmann med invandrerbakgrunn)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler meg fortsatt trygg i Oslo. Mange av de styggere sakene som skjer er gjerne mellom folk som kjenner hverandre før i familier, mellom "venner" eller i belastede miljøer, så antallet voldssaker som dekkes i media blir jo mye høyere enn det vi "vanlige" folk opplever. Jeg har bodd noen år i andre deler av landet, og vil vel påstå at det kan være høyere konfliktnivå i helgene på mindre steder, enn i Oslo om man velger bort enkelte områder og utesteder. Sånn helt generelt selvsagt. Men klart, Oslo har mer enn sin andel av psykisk ustabile mennesker, enten det skyldes rus, bakgrunn eller andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Guds skyld ikke skyld på media her. JA, Oslo by er i stor grad blitt et utrygt sted, rart ikke folk har fått op øynene for dette før nå. De må faktisk løpe rundt og stikke ned folk for at noen skal kunne reagere litt, og reagrer du får du tvert rasist sempelet på deg. Men hva forventer man når straffer på voldtekt blir anket ned til samfunnsstraffer eller noen hyggelige måneder i fengsel. Denne mannen var også en gammel kjenning av politiet med voldsbakgrunn, tydelig at han ikke lærte stort av hva enn den pusete straffen han fikk var.

Disse utlendingene ødelegger for de respektable og arbeidene medmenneskene sine, send pakket som voldtar, dreper, raner og gjør fandskap som dette uprovesert ut av landet sier nå jeg. Nok skal være nok! :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrkLøkka
Få de som ikke respekterer de norske lover og regler ut a landet......

Enig!! Alle burde fått EN advarsel når de kom til Norge.. Bryter du loven, er det rett hjem!

Bodde på nedre Grünerløkka i 4 år, og såg sakte men sikkert at kriminaliteten økte. Alt jeg så (faktisk!) var somaliere og andre innvandrere som stjal, knivstakk, solgte dop osv. Hadde også en gjeng med unger fra 6-12 år som ble gatas skrekk!

Kasta stein inn og på vinduer, dytta gamle mennesker, sparka folk når de sto og venta på trikken, og truet faktisk en i nabohuset med å ta hennes seks år gamle datter pga at hun hadde bedt dem om å roe seg!!! Alle disse ungene er innvandrere.. Mangen i nabolaget hadde prøvd å snakke med foreldrene, men til ingen nytte. Fikk bare døra smelt i fjeset!!

Bare tenk på når de blir større? Men mesteparten ansvaret ligger jo på foreldrene dems.. Som desverre kanskje ikke vet hva de skal gjøre, eller hvordan de skal hjelpe ungene med og tilpasse seg et nytt land med et helt annet synspunkt på ting.

Uansett.. For et par år siden hadde jeg ikke noen rasistiske tanker, men har nå fått det pga alt dritten jeg har sett og opplevd med innvandrere her i oslo. Men resten som gjør det de kan, driver butikker og ta alle jobber nordmenn ikke vil ha, kan bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett.. For et par år siden hadde jeg ikke noen rasistiske tanker, men har nå fått det pga alt dritten jeg har sett og opplevd med innvandrere her i oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En problemstillig dere kan sette seg inn i forresten:

Hva hadde skjedd om det var en nordmann som gikk rundt å knivstakk somaliere? det hadde blitt et knakandes BALUBA om rasisme. Så kjære politikere: er ikke DETTE rasisme mot etnisk norske?

håper Frp kommer til makten, selv om det er for sent og snu på et ødelagt samfunn så kan man ihvertfall prøve å forebygge enda mer :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasistiske tanker er å ikke liker noen pga hudfarge. Jeg synes ikke det var hudfargen dere snakket om, men oppførselen til enkelte grupper innvandrere fra somalia, som ikke følger norsk lov?

Tenk før dere sitter der og babler om rasistiske "tanker" og rasisme, så slipper vi andre å høre "rasist" med det samme man nevner utlendinger !! Begynner nesten å lure om det er en god grunn til at det er slik.. .. ..

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Guds skyld ikke skyld på media her. JA, Oslo by er i stor grad blitt et utrygt sted, rart ikke folk har fått op øynene for dette før nå.

Oslo er nok større en du tror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En problemstillig dere kan sette seg inn i forresten:

Hva hadde skjedd om det var en nordmann som gikk rundt å knivstakk somaliere? det hadde blitt et knakandes BALUBA om rasisme. Så kjære politikere: er ikke DETTE rasisme mot etnisk norske?

håper Frp kommer til makten, selv om det er for sent og snu på et ødelagt samfunn så kan man ihvertfall prøve å forebygge enda mer :filer:

En problemstillig dere kan sette seg inn i forresten

Vi får følge de Norske lovene, med samme prinsipp. Og det er mange somaliere og mange Nordmenn som knivstikker hverandre,

og begge veiene er det rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En problemstillig dere kan sette seg inn i forresten

Vi får følge de Norske lovene, med samme prinsipp. Og det er mange somaliere og mange Nordmenn som knivstikker hverandre,

og begge veiene er det rasisme.

Nb til siste setning: Om det er en rasismesak da, er det rasisme uansett om det er nordmann eller somalier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg biter meg merke i at han er en kjenning av politiet. Hvis voldshandlinger hadde blitt straffet strengere hadde han kanskje sittet inne, ut av stand til å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nb til siste setning: Om det er en rasismesak da, er det rasisme uansett om det er nordmann eller somalier.

Formulerte jeg meg feil eller noe? var akkurat det som var poenget mitt(!!) at rasisme går begge veier, dog det aldri blir lagt vekk på det om det er utlendiger som utgjør handlinger mot etnisk norske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig!! Alle burde fått EN advarsel når de kom til Norge.. Bryter du loven, er det rett hjem!

Bodde på nedre Grünerløkka i 4 år, og såg sakte men sikkert at kriminaliteten økte. Alt jeg så (faktisk!) var somaliere og andre innvandrere som stjal, knivstakk, solgte dop osv. Hadde også en gjeng med unger fra 6-12 år som ble gatas skrekk!

Kasta stein inn og på vinduer, dytta gamle mennesker, sparka folk når de sto og venta på trikken, og truet faktisk en i nabohuset med å ta hennes seks år gamle datter pga at hun hadde bedt dem om å roe seg!!! Alle disse ungene er innvandrere.. Mangen i nabolaget hadde prøvd å snakke med foreldrene, men til ingen nytte. Fikk bare døra smelt i fjeset!!

Bare tenk på når de blir større? Men mesteparten ansvaret ligger jo på foreldrene dems.. Som desverre kanskje ikke vet hva de skal gjøre, eller hvordan de skal hjelpe ungene med og tilpasse seg et nytt land med et helt annet synspunkt på ting.

Uansett.. For et par år siden hadde jeg ikke noen rasistiske tanker, men har nå fått det pga alt dritten jeg har sett og opplevd med innvandrere her i oslo. Men resten som gjør det de kan, driver butikker og ta alle jobber nordmenn ikke vil ha, kan bli :)

Er innvandrer selv, og har sett det samme skje i mitt nabolag. Fordømte innvandrerunger med elendige språkkunnskaper, ingen oppdragelse og giddalause arbeidsledige foreldre.

Det eneste positive som kom med disse innvandrerfamiliene som flyttet inn i nabolaget var vel en økt motivasjon som har fått emg til å jobbe knallhardt på skolen.

Målet er å få spart opp nok penger til å fltyte til et nabolag med ressurssterke mennesker enten det være innvandrere eller nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er innvandrer selv, og har sett det samme skje i mitt nabolag. Fordømte innvandrerunger med elendige språkkunnskaper, ingen oppdragelse og giddalause arbeidsledige foreldre.

Det eneste positive som kom med disse innvandrerfamiliene som flyttet inn i nabolaget var vel en økt motivasjon som har fått emg til å jobbe knallhardt på skolen.

Målet er å få spart opp nok penger til å fltyte til et nabolag med ressurssterke mennesker enten det være innvandrere eller nordmenn.

Har alltid medlidenhet med dere (av det gode slaget, om jeg kan skrive det sånn :ler: ) som integrerer dere og lever som ola nordmann flest skal få ryktet deres ødelagt av bedritende samfunnsforgiftere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg fortsatt trygg i Oslo. Mange av de styggere sakene som skjer er gjerne mellom folk som kjenner hverandre før i familier, mellom "venner" eller i belastede miljøer, så antallet voldssaker som dekkes i media blir jo mye høyere enn det vi "vanlige" folk opplever. Jeg har bodd noen år i andre deler av landet, og vil vel påstå at det kan være høyere konfliktnivå i helgene på mindre steder, enn i Oslo om man velger bort enkelte områder og utesteder. Sånn helt generelt selvsagt. Men klart, Oslo har mer enn sin andel av psykisk ustabile mennesker, enten det skyldes rus, bakgrunn eller andre ting.

Hurra, et politisk korrekt innlegg som klart å tydelig sier at det ikke er noe særlig utrygt å bo i Oslo. Alle er som regel snille med hverandre. Det gjelder bare å holde seg på de rette plassene, det vil si at det er viktig å ikke blande seg med hvemsomhelst. Jeg skjønner jo at man bør være rik og vellykket nok til å kunne heve seg over det gjennomsnittlige Oslo. Hvis man er så dum at man gå tur med kjæresten (ref sak nr 1 i går) eller jobbe på storkoisk (ref sak nr 2 i går), så må man mesten forvente litt uskyldig action i hverdagen.

Nei Norges største problem er bygdetullinger, men det er jo godt å ha noen slike også for dem kan vi gjøre nar av og le av uten å avvike fra den politsk korrekte stien. Og nordlendinger da, de er også ganske skrudde i hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Igjen kommer de tåpelige argumentene med "send dem hjem". Hvordan vet vi at denne personen ikke har norsk statsborgerskap? Det sto kun at han hadde somalisk bakgrunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Med en gang jeg hørte dette på TV sa jeg faktisk: "sikkert en somalier..." , og er det virkelig så veldig rart?? Drit i å komme med innlegg som "ikke dra alle over en kam.." ol. Har tidligere jobbet med kriminelle og det er noe med det folkeslaget, sånn er det bare. JA! jeg VET at noen nordmenn også knivstikker og dreper, men i Oslo står faktisk innvandrere for mesteparten av slike hendelser, og er jeg rasist for å si fakta, ja så er jeg vel det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre personer knivstukket og det først som slår meg når jeg går inn på Aftenposten å leser om det er kommentaren fra politiet "– Vi har pågrepet en 36 år gammel somalier som er godt kjent av politiet fra før i forbindelse med vold, narkotika og bråk. Han er mistenkt for å ha stukket etter flere personer i Brugata med kniv, sier operasjonsleder Kjell Hjulstad i Oslo politidistrikt til NTB."

Jeg reagerte også på at det var enda en invandrer, men jeg reagert enda sterkere på at det var en "gammel kjenning". Har vi ikke en lov som sier noe om at vi kan bure folk inne dersom det er risk for gjenntagelse? Hvorfor brukes ikke denne oftere? Det er jo tydelig at å sitte et par måneder i fengsel nå og da ikke har endret oppførselen hans.

En problemstillig dere kan sette seg inn i forresten

Vi får følge de Norske lovene, med samme prinsipp. Og det er mange somaliere og mange Nordmenn som knivstikker hverandre,

og begge veiene er det rasisme.

Jeg håper at du mente at rasisme kan gå begge veier, og ikke at hver gang det er en konflikt med to personer av forskjellig hudfarge så er alltid rasisme innvolvert. Folk kan være drittsekk uansett hudfarge og jeg vil gjerne beholde retten til å kalde en svart drittsekk for en drittsekk uten selv å bli kalt rasist (vel, den retten mistet vi vel for lenge siden, men man kan jo håpe...)

Igjen kommer de tåpelige argumentene med "send dem hjem". Hvordan vet vi at denne personen ikke har norsk statsborgerskap? Det sto kun at han hadde somalisk bakgrunn?

Vi har pågrepet en 36 år gammel somalier

Det er jo selvfølgelig mulig at Aftenposten har referert feil. Uansett hva som er sannheten i akkurat denne saken, så burde utlendinger som begår lovbrudd i Norge bli sendt hjem, enten det er Sverige eller Somalia. Jeg mener også at utlendinger alt for lett får norskt statborgerskap, men det er en annen debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Hvis det er så ille med innvandring er det jo veldig rart at FrP-velgere i Oslo har et langt mer positivt syn på innvandrere enn FrP-velgere ellers i landet, tatt i betraktning at Oslo har tatt i mot veldig mange innvandrere. Faktisk er det litt flere som syns innvandring er mest postitivt enn de som syns det er mest negativt blant Oslos FrP-velgere. Det kan vel umulig bety at de fleste innvandrere skikker seg bra, og at FrP-velger i Oslo kjenner noen innvandrere selv og vet at de er folk de også?

Slik jeg ser det er ikke problemet i denne saken at vedkommende er innvandrer, men at han er både kriminell og psykisk syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...