Gå til innhold

Bare rot med Brilleland!


maren

Anbefalte innlegg

Jeg sa: Jeg vil STARTE et abonnement, koster det noe... burde ikke være vanskelig å svare på.

Utfra førstinnlegget så det ut som at du hadde agt at du ville starte et abonnement og spurte om hvor mye en synstest kostet.

Så jeg ringte til BL (brilleland) på CC-Vest i bærum og spurte om jeg kunne få ta en øyesjekk siden jeg ville starte et linseabonnement. Og hva det ville koste meg.

Hvis du spurte hvor mye det kostet å starte et abonemment burde de ha sagt at de har en oppstartpris på 420,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var det deg som pusta og pesa i røret når jeg snakket med de?

Jeg kødder selvfølgelig, men du Wadjet har virkelig ikke fulgt med her.

Jeg ringte kun for å få vite hva den obligatoriske øyesjekken kostet for å starte et abonnement. Den koster 420kr, det vet jeg nå men de unngikk å fortelle meg dette før etter at jeg hadde vært gjennom prosessen.

Å starte et abonnement var hele grunnen til at jeg ringte! Skjønner du det?

Ditt svar på B er galt, det er aldri gratis.

De ga deg synstesten gratis, men tok penger av deg for å starte opp abonnementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ga deg synstesten gratis, men tok penger av deg for å starte opp abonnementet.

Det kan kanskje virke sånn, men når jeg snakket med daglig leder så forlkarte hun at denne prisen på øyesjekk tar de på lik linje som om du går til en lege. Det koster. Fint at de sa det så lenge etterpå da.

Dessuten avbestilte jeg en muntlig avtale om abonnement på mail til de samme dag. Er det min skyld at de ikke leser mailen sin?

Endret av maren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten avbestilte jeg en muntlig avtale om abonnement på mail til de samme dag. Er det min skyld at de ikke leser mailen sin?

Avbestillingen burde de ha fått med seg, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det deg som pusta og pesa i røret når jeg snakket med de?

Jeg kødder selvfølgelig, men du Wadjet har virkelig ikke fulgt med her.

Jeg ringte kun for å få vite hva den obligatoriske øyesjekken kostet for å starte et abonnement. Den koster 420kr, det vet jeg nå men de unngikk å fortelle meg dette før etter at jeg hadde vært gjennom prosessen.

Å starte et abonnement var hele grunnen til at jeg ringte! Skjønner du det?

Ditt svar på B er galt, det er aldri gratis.

Hva har pusting og pesing med saken å gjøre?

Og jo - en ting kan fint være gratis med spesielle vilkår (eple kr 0,- mot at man starter opp fruktabonnement til 100,- pr måned pluss 50,- i oppstartsavgift)

Det kan kanskje virke sånn, men når jeg snakket med daglig leder så forlkarte hun at denne prisen på øyesjekk tar de på lik linje som om du går til en lege. Det koster. Fint at de sa det så lenge etterpå da.

Dessuten avbestilte jeg en muntlig avtale om abonnement på mail til de samme dag. Er det min skyld at de ikke leser mailen sin?

Da rører daglig leder. For linsesjekk og synsundersøkelser ifm. abonnement er gratis. Men oppstartsavgift må man betale.

For øvrig kan du vel ikke avbestille en vare/tjeneste du allerede har tatt i bruk (noe du gjorde i det du tok første synsundersøkelse)

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men Wadjet det er helt nydelig at du vet dette. Da slipper du å spørre noen. Alt jeg ville vite var hva det kostet og de klarte å si at det var gratis. Og sånne spesielle vilkår plikter de å opplyse om hvis de har det.

Som f.eks en mobiltelefon koster aldri 1 kr, det er andre kostnader også. Og de plikter å opplyse total pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synsundersøkelsen er obligatorisk.

Jo man kan faktisk ombestemme seg. Det hadde kostet 420 okke som.

Bestillingen min på linser hadde ikke rukket fram til danmark engang før jeg avbestillte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sier ikke at det ikke kan ha vært dårlig kommunikasjon her, men slik du skriver det selv, så spurte du kun om hva synsundersøkelsen kostet etter at du hadde opplyst om at du ville starte linseabonnement. Og vet du? Hadde det vært meg i telefonen, hadde jeg da svart deg på hva undersøkelsen kostet. Og jeg ville også anta at du hadde satt deg inn i kundebetingelsene (som ligger på nett) siden du allerede hadde bestemt deg for å starte abonnement.

Men jeg er forundret over at de ikke fikk deg til å skrive under på kontrakt før første undersøkelse. Men det tapte de jo bare på, for da hadde du mulighet til å trekke deg. Muntlig kontrakt er jo like bindende, men en smule vanskeligere for forretningen å bevise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun skulle da ha betalt for abbonomentet, ikke synsundersøkelse (som hun da gjorde siden hun måtte betale for å få resultatene).

Jeg bruker selv linser og jeg betaler/betalte ingenting annet for de enn det linsene kostet. Det er gratis synsundersøkelse hver 6 måned pga nye linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...