Gå til innhold

Bare rot med Brilleland!


maren

Anbefalte innlegg

Hei dere. Dette er en lang historie som ikke ender særlig godt...

Jeg har vært linsekunde av brilleland tidligere (år siden) og vurderte nå å starte opp på nytt.

Så jeg ringte til BL (brilleland) på CC-Vest i bærum og spurte om jeg kunne få ta en øyesjekk siden jeg ville starte et linseabonnement. Og hva det ville koste meg. Damen sa at det var jo gratis når jeg ville bli abonnement og jeg satte meg opp på en time.

Så byttet jeg timen til en annen BL, den på Storo. Der kunne de også bekrefte at dette ikke skulle koste meg noe.

Var på øyesjekken, skulle ikke betale noen ting.

Èn mnd senere, kom tilbake til del 2 av øyesjekken og BL krever da kr 420 kr av meg for oppstartgebyr av linseabonnement.

Jeg blir helt overrasket og fatter ingen ting. På det tidspunktet var kontoen tom så jeg måtte komme tilbake til de.

Samme dag skriver jeg en mail til BL storo og forteller hva som har skjedd og at jeg ikke ønsker å betale dette plutselige gebyret. Og jeg avbestiller linseabonnementet, på mail...... Det går en uke ca og jeg har ikke fått noe svar.

Så ser jeg at de har ringt meg på min mobil og jeg ringer tilbake. Der snakker jeg med en ung hyggelig jente og hun forstår min situasjon og sier at dette skal jeg ikke behøve å betale og det er bare å legge bak seg.

Det kunne jeg ønske at jeg kunne!

Så får jeg linser i posten, som jeg avbestillte.

Leverer pakken tilbake i butikken og så skjedde det utrolige, de krever at jeg skal betale de 420 kr. Jeg blir forbanna og krangler lenge med damen i butikken men hun gir seg ikke, de pengene skal jeg betale! Uansett!

Jeg betaler for å slippe noe mer bråk og går veldig forbanna og forvirret fra butikken.

Da trodde jeg det var over men det ender ikke der.

En stund senere kontakter jeg de for å få en utskrift av den berømte øyesjekken. Da sier damen i telefonen at det kan jeg ikke få fordi den sjekken har ikke jeg betalt for. Da kjente jeg at det begynte å koke inni meg og jeg prøvde å resonere med damen men alt hun hadde å si var at hvis jeg har noe bevis på at jeg har betalt så skulle jeg få kopien. Ellers så kunne jeg bare glemme det!

Kopi av betalingen hadde jeg, men før jeg rakk å stikke innom dem med den så får jeg faenmeg et brev av brilleland i posten med en kopi av øyesjekken. Den som jeg ikke kunne få! Det er jo helt latterlig!

Jeg drar til brilleland et par dager senere og snakker med daglig leder på storo, forklarte hele episoden og gjorde det klart at jeg følte meg dårlig behadlet. men alt hun gjorde var å beklage og finne på unnskyldninger som dataproblemer og nyansatte som ikke har gjort helt riktig...

Jeg synes jeg burde få noe som plaster på såret av brilleland, hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er irriterende med kunder som forventer ting gratis og ikke har penger.

Du høres litt ut som en snylter.

Endret av Antoinette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventet ikke noen ting gratis, synes i det hele tatt at det var merkelig at det skulle være gratis. Derfor spurte jeg de tre ganger om dette. Jeg var vel dum som trodde på hva de sa da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer fra Brilleland, men det er jo noen år siden. For meg virker det ikke som et tilfelle av dårlig kundebehandling men mer litt uklarhet i informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventet ikke noen ting gratis, synes i det hele tatt at det var merkelig at det skulle være gratis. Derfor spurte jeg de tre ganger om dette. Jeg var vel dum som trodde på hva de sa da...

Jamen du fikk den jo gratis med vilkår i at du startet opp linseabonnement! At du ikke hadde lest vilkårene godt nok er da vitterlig kun din egen feil. Oppstartsgebyr er helt normalt og sto garantert i kontrakten du burde lest igjennom før du bestilte time for oppstart av linseavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo for å starte et abonnement jeg tok kontakt med de i det hele tatt, og at de "glemmer" å si hva det koster når jeg spør de direkte er for meg uforståelig.

Hvilken kontrakt? Jeg har ikke skrevet under på noen ting!

Endret av maren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kontrakt? Jeg har ikke skrevet under på noen ting!

Du forpliktet deg til linseabo. når du fikk gratis synstest.

Det er du som ikke har satt deg inn i vilkårene og nå hyler du opp og skal ha gratis varer?? Skjerp deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kontrakt? Jeg har ikke skrevet under på noen ting!

wadjet er bare ute etter å ta deg, Maren. Ikke hør på h*n. Du har all grunn til å bli oppgitt over kundebehandligen du fikk, men du kan ikke forvente noe større plaster på såret. Jeg ville nok skiftet optiker. Kan legge til at også jeg har dårlige erfaringer med Brilleland. Har fått dårlige råd, og dermed brukt mer penger enn det som var nødvendig i mitt tilfelle. Opplever at interoptic og specsavers er atskillig mer profesjonelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wadjet er ikke ute etter å ta noen (hvorfor skulle jeg være ute etter å ta noen jeg ikke vet hvem er? :klø:), men hun blir oppgitt over at folk ikke en gang gidder å sette seg inn i vilkårene for ting for så å skrike opp om erstatning og fanden og hans oldemor i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forpliktet deg til linseabo. når du fikk gratis synstest.

Det er du som ikke har satt deg inn i vilkårene og nå hyler du opp og skal ha gratis varer?? Skjerp deg!!

Hva er galt med deg da? Jobber du i brilleland eller? :fnise:

Hey, hvis noen hadde gitt meg vilkår jeg kunne enten lese eller bli forklart ville jeg sperret opp øyne og øre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med deg da? Jobber du i brilleland eller? :fnise:

Hey, hvis noen hadde gitt meg vilkår jeg kunne enten lese eller bli forklart ville jeg sperret opp øyne og øre!

Det virker som om du lot deg lokke av ordet "gratis". Problemer er at varer og tjenester ikke er gratis. Da kan du ikke komme etterpå å kreve kompensasjon fordi du går rundt med skylapper.

Optikertjenester, linser og tilpasning av briller er kjempedyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, Wadjet. Hvis du spør i butikken: Hvor mye koster et eple og damen sier, nei det er gratis! Hva sier du når du kommer til kassen da?

Det er ingen som har gitt meg riktig info, jeg valgte å tro det de sa. Trodde liksom at de kunne jobben sin...

Det er jo ikke akkurat som om jeg spurte hva tempen på månen er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som om du lot deg lokke av ordet "gratis". Problemer er at varer og tjenester ikke er gratis. Da kan du ikke komme etterpå å kreve kompensasjon fordi du går rundt med skylapper.

Optikertjenester, linser og tilpasning av briller er kjempedyrt.

Ja, jeg vet det! Det var derfor jeg ringte og spurte HVA det kostet.

Siden du mener at jeg lot meg lokke så innrømmer du at de har holdt tilbake informasjon. Og det er hele mitt poeng.

Jeg sa: Jeg vil STARTE et abonnement, koster det noe... burde ikke være vanskelig å svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa: Jeg vil STARTE et abonnement, koster det noe... burde ikke være vanskelig å svare på.

Selvfølgelig koster det noe og starte opp et abo. Siden når ble linser gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, derfor spurte jeg om hva det kostet. Jeg trodde aldri før jeg snakket med de at dette skulle være gratis.

Tror du ikke på hva jeg sier eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, Wadjet. Hvis du spør i butikken: Hvor mye koster et eple og damen sier, nei det er gratis! Hva sier du når du kommer til kassen da?

Det er ingen som har gitt meg riktig info, jeg valgte å tro det de sa. Trodde liksom at de kunne jobben sin...

Det er jo ikke akkurat som om jeg spurte hva tempen på månen er nå.

Men det var jo ikke det svaret du fikk.

A: "Hva koster eplet?"

B: "Det er gratis dersom du starter opp frukt- og grønnskasabonnement"

blir vel en mer riktig konversasjon.

Og da ville jeg spurt om "OK, hva er vilkårene?" før jeg gnaflet i meg eplet før jeg nådde kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo ikke det svaret du fikk.

A: "Hva koster eplet?"

B: "Det er gratis dersom du starter opp frukt- og grønnskasabonnement"

blir vel en mer riktig konversasjon.

Og da ville jeg spurt om "OK, hva er vilkårene?" før jeg gnaflet i meg eplet før jeg nådde kassen.

He he genialt Wadjet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du lot deg lokke av ordet "gratis". Problemer er at varer og tjenester ikke er gratis. Da kan du ikke komme etterpå å kreve kompensasjon fordi du går rundt med skylapper.

Nettopp. Når en butikk vil gi deg noe gratis på betinglse av at du kjøper noe annet, da må du selvsagt betale en del for det du kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo ikke det svaret du fikk.

A: "Hva koster eplet?"

B: "Det er gratis dersom du starter opp frukt- og grønnskasabonnement"

blir vel en mer riktig konversasjon.

Og da ville jeg spurt om "OK, hva er vilkårene?" før jeg gnaflet i meg eplet før jeg nådde kassen.

Var det deg som pusta og pesa i røret når jeg snakket med de?

Jeg kødder selvfølgelig, men du Wadjet har virkelig ikke fulgt med her.

Jeg ringte kun for å få vite hva den obligatoriske øyesjekken kostet for å starte et abonnement. Den koster 420kr, det vet jeg nå men de unngikk å fortelle meg dette før etter at jeg hadde vært gjennom prosessen.

Å starte et abonnement var hele grunnen til at jeg ringte! Skjønner du det?

Ditt svar på B er galt, det er aldri gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...