Gjest Poirot Skrevet 13. juni 2003 #21 Del Skrevet 13. juni 2003 Det er allikavel ikke greit å si at enkelte elever ikke får være med på tur. Skolen er for alle - og alle har rett å være med på skolens aktiviteter. Helt enig med deg. Broren min (adhd) fikk ikke gå i 17 mai tog, eller være på skolelekene etterpå pga slosskamp 3 uker før dagen... Mine foreldre gikk ikke til media, men alle (i familien) er forbanna på rektoren enda. Imidlertid har det ikke påvirket oppveksten, og han oppfatter det ikke som et overgrep i ordets rette forstand nå mange mange år etterpå. Tror det er viktig at vi voksne ikke overdramatiserer, selv om vi kan være dypt uenige inni oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #22 Del Skrevet 13. juni 2003 Alle er vel enige i at det som står i artikkelen høres helt utrolig ut. Mye mulig at det som skrives er riktig også. Reagerer allikevel litt på at det virker som om alle sluker historien uten å stille spørsmål ved om den er riktig fremstilt. Synes ofte at det samme ofte gjentar seg når det er historier hvor f.eks. skole, barnevern eller politi er inne i bildet. Husk at personene som arbeider i disse etatene har taushetsplikt, og de har også et visst ansvar for å beskytte dem som velger å stå fram i media mot seg selv. Det kan være helt andre grunner til at det har blitt reagert som det har blitt enn de som kommer fram. Må være ganske fortvilet for personene som arbeider i disse etatene å ikke kunne forsvare seg. Dette bare som et lite tankekors.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 13. juni 2003 #23 Del Skrevet 13. juni 2003 Dette var direkte kvalmende. Argumentet om at et barn går for sakte er direkte urimelig. Skolen er der for barna, ikke omvendt, har de barn som går sakte får de finne løsninger som inkluderer barnet. En førsteklasse bør ikke gå på tur uten at det er minst to voksne med. En av disse bør gå bakerst nettopp for å sørge for at baktroppen også kommer med. Da jeg gikk på skolen var jeg alltid den som gikk sist på turer, samme hvor vi gikk hen. Jeg opplevde på omtrent hver (lengre) tur at da jeg hadde tatt igjen klassen hadde de akkurat hatt en pause og var klare for å gå videre, så da var det bare å halse etter. Men: det var alltid en voksen som gikk bakerst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz_69 Skrevet 13. juni 2003 #24 Del Skrevet 13. juni 2003 Dette er jo MOBBING!!! Er sjeleglad for at sønnen min ikke skal på den skolen! Slikt skal bare ikke forekomme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. juni 2003 #25 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg reagerte kraftig på dette. Ble rett og slett sint. Jeg er lærer student og tenkte noen år fram i tid. Jeg ville aldri ha gjort noe slik mot mine elever. Jeg håper lærere og rektor sitter med dårlig samvittighet nå. Det fortjener dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 14. juni 2003 #26 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg er på et vis enig i reaksjonen, og på et vis uenig. Klart det er irriterende når en unge hele tiden er "fjern og treg", og det går utover alle de andre barna. På den annen side var det litt stygt å nekte henne å være med. De burde heller hatt en liten pause midt i turen, der hun og de andre fikk plukke blomster o.l. Jeg mener at en unge på 7 år godt kan lære seg å ta hensyn til de andre. Men dette er feil måte å prøve å lære henne det, mener jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ignite Skrevet 14. juni 2003 #27 Del Skrevet 14. juni 2003 Enig med Vinga. Saken er helt sikkert skjevt fremstilt i avisen. Jeg tror ikke at dette dreier seg om et litt ukonsentrert barn, men om at barn som har vært ulydig og vet det selv. Det virker som om at foreldrene totalt har tatt jentas parti. Kanskje hadde saken løst seg dersom de hadde tatt en alvorsprak med jenta da de fikk brevet fra skolen (istedenfor å protestere/kverulere med skolen og gå til avsien). På bakgrunn av at jenta antakelig har vært ulydig, synes jeg ikke tiltaket kan karakteriseres som "horribelt" eller "mobbing". Det var jo også 4 elever som måtte være igjen. De gjorde sikkert koseting på skolen den dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 14. juni 2003 #28 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg tror ikke at dette dreier seg om et litt ukonsentrert barn, men om at barn som har vært ulydig og vet det selv. Hun er 7 år... Litt rom må det vel være? Litt annen straff kan vel gis enn å nekte sånne turer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 14. juni 2003 #29 Del Skrevet 14. juni 2003 Tenk hvordan hun føler seg nå da........og framover.Stakkars liten :cry: . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 14. juni 2003 #30 Del Skrevet 14. juni 2003 Tenk hvordan hun føler seg nå da........og framover.Stakkars liten :cry: . Ja, og særlig siden hun har vært i plenty av aviser og på tv og alle i nærmiljøet vet hvem hun er.... Og hvem sin feil er det?????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 14. juni 2003 #31 Del Skrevet 14. juni 2003 Ja jeg kan ikke hjelpe det... Men jeg synes en del foreldre (og andre for den saks skyld...) er vel PR-kåte... :-? Synes det flommer over med lignende saker i media for tiden. Men det triste er at det er de PR-kåte som får viljen sin... De "beskjedne" står på sidelinjen med luen i hånden og må bare finne seg i det meste... Er det slik vi vil ha samfunnet? Den som skriker høyest får hjelp? Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2003 #32 Del Skrevet 14. juni 2003 Husker godt en artikkel jeg leste for en stund siden hvor overskriften var: "Skar for tykke brødskiver, barnevernet tok barna." De fleste av oss skjønner at det ligger mere bak en omsorgsovertakelse fra barnevernet enn for tykke brødskiver. Føler at det blir litt det samme i denne saken: "Gikk sakte, plukket blomster, fikk ikke være med på tur." Slik saken fremstilles i artikkelen høres jo det hele veldig merkelig ut. Klart at både lærere og rektorer fatter gale beslutninger fra tid til annen. Men hvis de kunne gått ut i media og fortalt hva som ligger bak historien, og hvorfor de har handlet som de gjorde tror jeg vel kanskje mange ville sett annerledes på saken. Det er nå alltid de som skriker høyest som får mest oppmerksomhet. Hvor er forresten foreldrene til de andre stakkars barna som ikke fikk være med på tur?? Rart ikke de lar høre fra seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BK Skrevet 20. juni 2003 #33 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg mener det var riktig av skolen så lenge de hadde regler og dette var konsekvensen når de ble brutt. Noe annet er helt uholbart. En annen ting er at men muligens i ettertid bør diskutere reglen og reaksjonsformen som nok er litt hard. Men så lenge det er reglen så bør den følges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå