Gå til innhold

Hvordan håndtere de som plager ungen din(2)?

Trebarnsmor

Anbefalte innlegg

Nå har jeg skrevet i meldingsboken hennes:

" Min datter var borte fra skolen pga. mobbing på skoleveien.

Hennes redsel over en gutt på skolen fikk oss til å la henne være hjemme.

Har ligget igjen to beskjeder til rektor M/telefonnummer,men han har ikke ringt tilbake til oss.

Hun mistrives sterkt på skolen."

Hva mener dere? Er det ok? eller bare tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

oiii :o

Leverte meldingsboken i dag........datteren min.

Jeg var spent på hva lærerinnen hadde svart.Men datteren min sier at hun beholdt den på skolen.FÅr se hva som skjer nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde problemer med gutten vår i 1klasse tidligere i år. Det var en større gutt som plaget ham, rev i stykker klærne hans osv. Jeg tok det opp med læreren og rektor den dagen jeg fant ut hvor gale det var.

Rektor ringte hjem til guttens mor, guttens mor ringte til oss og vi fikk snakket masse.

Rektor ordnet det så vår sønn og den andre gutten fikk bli kjent på andre premisser. De var gjerne inne i friminuttet sammen med en lærer og brukte PC osv. Nå går det kjempefint dem i mellom.

Denne andre gutten har mye problemer og er syk (ikke en unnskylding fra morens side, men forklaring). Han har vært flyttet rundt fra skole til skole fordi ingen takler ham, men på vår skole har de endelig klart å jobbe på en fornuftig måte rundt problemet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Ikke lett å tenke fornuftig når det gjelder ens egne barn, det kan jeg skrive under på...

Husker min sønn ble plaget av en eldre gutt da han gikk i 5. 6. klasse. Den eldre gutten var en skikkelig pain in the ass som bare flirte deg opp i ansiktet når man forsøkte å komme ham i tale. Moren lukket ikke opp når man ringte på for å prate med henne. Vet at skolen hadde store problemer med denne gutten/familien. En dag sprakk det totalt for meg og er ikke å anbefale for andre, selv om det virket. Jeg troppet opp på skoleveien og stoppet gutten (13-14 år) og sa at neste gang han plaget min sønn ville jeg ta et balltre og knuse kneskålene på ham, og at jeg blåste i om jeg ble tatt, så lenge han holdt seg unna min sønn..

Ikke et eksempel til etterfølgelse, men jeg tror det var et språk han forsto. Han plaget ham ikke igjen, ble sendt på en institusjon (?), går nå på videregående med topp karakterer, så det var tydelig at han var en intelligent gutt. Hilser så høflig i dag..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tobarnsmor... jeg lurer veldig på hva som skjer.

Syntes du håndterer det bra jeg.

Stå på krava.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper alt går bra! Jeg ble selv mobbet fra 3. klasse til jeg sluttet på ungdomsskolen, så jeg håper virkelig dere får ordnet opp så fort som mulig. *stooor klem til deg og datteren din*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pappa til 2.

Kjære tobarnsmor. Kjenner igjen problemet og føler med deg. Har selv vært utsatt for knallhard mobbing fra midten av barneskolen og gjennom hele ungdomskolen. Nå er jeg 27, stor og sterk og kan ikke tenke meg at noen tørr.

Når det gjelder problemet ditt så er det viktig å komme i dialog med skolen. Flott at du ringte til rektor, men savnet her oppfølging fra skolen. Mobbing blandt barn er ikke noe som skal takles av barn men det er et problem som voksne må ta ansvar for. Det er viktig at du er i konstant kontakt med skolen, gjerne en du stoler på som kan følge med på ditt barn. Et virkemiddel som jeg vet har blitt brukt dersom man ikke får bort mobbingen er at du reiser deg på et foreldremøte og sier til mobberens foreldre, forann hele klassens foreldre, hva deres barn holder på med. Dette er kjempeflaut men et godt virkemiddel for å legge ansvaret over på foreldrene. Tror de fleste som opplever dette går hjem og gjør noe med det. De vil jo heller ikke utsettes for pinligheten det er å bli utpekt forann alle foreldrene på den måten. Det aller viktigste du kan gjøre er å stille krav til skolen, ikke gi seg, men krev handlinger fra skolens side. Dersom du ikke får bukt med mobbingen og hjelp fra skolen, noter ned hver gang du tar kontakt, slik at du kan påpeke at det faktisk ikke skjer noe. Høres helt forferdelig ut at man må passe på slik men mobbing er vanskelig, og skolen følger ikke alltid opp. Kjempeklem til dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...