Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 29. oktober 2008 #21 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg må jo si at jeg synes du har noen ganske skremmende holdninger selv. At du er redd for mørkhudede mennesker har ikke noe med kultur å gjøre, det handler om fremmedfrykt. Og det er IKKE deres feil, det er noe ved deg selv. Jeg er nødt til å si dette, for jeg synes holdningene dine er ganske kvalme. Klart det er vondt å være redd, men jeg håper du tar det på egen kappe, og ikke skylder på enhver uskyldig person som tilfeldigvis har mer pigment i huden enn deg selv. Ville du vært like redd om det var en hvithudet drosjesjåfør som du satt på med alene, som hadde kontroll over bilen (naturlig nok, siden du har bedt ham om å kjøre deg), i en by du ikke var kjent i? Hvis du hadde vært det tror jeg du har endel problemer som du kunne trenge å få hjelp for, og hvis ikke ville jeg gått grundig i meg selv om jeg var deg. Jeg tipper at du ikke har kjent så mange andre enn etniske nordmenn i ditt liv. Jeg er kanskje litt skarp i svaret her, men jeg synes egentlig at det er på sin plass. Ja, å hva lager fremmedfrykt mon tro? har dette kommet av seg selv? kjenner folk som bor i Oslo som ikke kan/tør gå ut om kvelden grunnet utlendinger som gjør kvalm. En venninne av meg ble voldtatt på åpen gate av en somalier utenfor et utested, 72% av voldtekter i Oslo er av somalier, iranere ++ you name it. Tror ikke ts mente alle utlendiger for IKKE alle oppfører seg sånn å det er et viktig poeng, man skal ikke skjære alle under èn kam men det er næimen ikke vanskelig og se at større grupper gjør dette vanskelig. En veldig god venninne av meg er afrikaner og hun er helt enig i meg. Bare så det er sagt, jeg er IKKE rasist, man må få lov til å snakke kritisk om innvandring uten å få dette stempelet på seg, det er tåpelig. kjære ts, var ikke meningen å bekymre deg, blir bare irritert på naive mennesker. Sthaugen er et fint sted og du vil sikkert trives der. Hold deg bare unna møkkesteder som løkka og grønnland alene om kvelden!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #22 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har bodd i nord hele mitt liv, og skal nå flytte sørover. Jeg er vant til å føle meg trygg både dag og natt, og er så redd for at dette skal endre seg. Som singel jente har jeg begynt å lure på om jeg i det hele tatt tør? Det som skremmer meg mest, er rett og slett det å bli overfalt og voldtatt! Og det å bo alene. Kommer ikke til å ha råd til å bo midt i, og jeg tenker på hvordan dette skal løse seg dersom jeg skal hjem på nattestid osv. Jaja..uansett, dere andre jenter i Oslo, er dere trygge? Hilsen bonde på bytur. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=521794
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #23 Skrevet 29. oktober 2008 kjære ts, var ikke meningen å bekymre deg, blir bare irritert på naive mennesker. Sthaugen er et fint sted og du vil sikkert trives der. Hold deg bare unna møkkesteder som løkka og grønnland alene om kvelden! Jeg er veldig interessert i statistikken som viser at det er skumlere for damer å gå alene på Grønland om kvelden i forhold til St. Hanshaugen.
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 29. oktober 2008 #24 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg er veldig interessert i statistikken som viser at det er skumlere for damer å gå alene på Grønland om kvelden i forhold til St. Hanshaugen. Er vel mindre pakk der?!
Gjest J22 Skrevet 29. oktober 2008 #25 Skrevet 29. oktober 2008 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=521794 Bedre å google knivstikking i Oslo istedet for den ene hedelsen der 'gjest'. Skal du se det kommer opp mye UMOTIVERT knivstikking fra innvandrere
Gjest -Maggie- Skrevet 29. oktober 2008 #26 Skrevet 29. oktober 2008 Tror ikke ts mente alle utlendiger for IKKE alle oppfører seg sånn å det er et viktig poeng, man skal ikke skjære alle under èn kam men det er næimen ikke vanskelig og se at større grupper gjør dette vanskelig. Hun er tydeligvis redd alle "mørkhudede", og det er det virkelig ingen grunn til. Bare så det er sagt, jeg er IKKE rasist, man må få lov til å snakke kritisk om innvandring uten å få dette stempelet på seg, det er tåpelig. Selvfølgelig. Jeg har ikke kalt noen rasist, og jeg er kritisk til innvandringspolitikken på mange områder selv. Men å være redd enhver såkalt mørkhudet, det er ignorant og kan ikke skyldes på statistikker. Jeg synes det er OK å være skeptisk til f.eks. somaliere fra krigsherjede områder, det er naturlig at det er mye traumer og psykiske problemer innen denne gruppen personer, men å være livredd alle mørkhudede generelt, det... Hold deg bare unna møkkesteder som løkka og grønnland alene om kvelden! Tull og tøys.
Pingting Skrevet 29. oktober 2008 #27 Skrevet 29. oktober 2008 Hun er tydeligvis redd alle "mørkhudede", og det er det virkelig ingen grunn til. Selvfølgelig. Jeg har ikke kalt noen rasist, og jeg er kritisk til innvandringspolitikken på mange områder selv. Men å være redd enhver såkalt mørkhudet, det er ignorant og kan ikke skyldes på statistikker. Jeg synes det er OK å være skeptisk til f.eks. somaliere fra krigsherjede områder, det er naturlig at det er mye traumer og psykiske problemer innen denne gruppen personer, men å være livredd alle mørkhudede generelt, det... Tull og tøys. Signerer det der. Ærlig talt er jeg dritt lei denne typen debatter. Man kommer ingen vei, fordi det stort sett kun er to leirer som skriker høyest; de som er overskeptiske til alt som ser annerledes ut (men samtidig bedyrer at de ikke er rasister) og de som er opptatt av at alle er like og at det ikke kan generaliseres (og samtidig har litt lett for å stemple alle for rasister). Jeg kan ikke se for meg at denne typen "diskusjon" skal få oss noe som helst sted... Det verste er at politikerne ofte ser t til å følge samme strategi, det ser ikke ut som om noen er interessert i å faktisk ta tak i de problemene som finnes mht innvandring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå