Kissa Skrevet 12. juni 2003 #1 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg kunne tenke meg å utveksle tips og ideer med andre ihuga kakepyntere. Hva er deres fineste, morsomste, enkleste og beste kaker? Gleder meg til å lese om/prøve deres metoder! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #2 Del Skrevet 13. juni 2003 Til bursdager og andre festlige anledninger lager jeg ofte marsipanbløtkake. Mange lar seg imponere av dette, men det er jo faktisk noe av det enkleste man kan lage. Kjøper ferdig tredelt sukkerbrød, dynker dette med melk, juice, ananaslake e.l. Fyller så med rørte jordbær/bringebær og en blanding av ferdig vaniljekrem/krem tilsatt hakkede valnøtter. Dekker kaken med krem. Kjevler ut et lokk i passe størrelse fra en marsipanrull og dekker kaken med dette. Pynter det tid og humør tillater m/f.eks. marsipanroser/blader eller ferdigpynt kjøpt i butikken. Smaker godt og ser riktig så bra ut! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 13. juni 2003 #3 Del Skrevet 13. juni 2003 Sjokoladepynt!!! Sprøyt/smør/sprut/hell..... på smeltet sjokolade på baksiden av en kald stekeplate for så å stivne. Kan lage hvilket som helst mønster. Kult med lange tynne striper som legges lett oppå kaken.... Kan bruke hvit og vanlig sjokolade om hverandre. Liker veldig godt pynt som ikke nødvendigvis må ligge symmetrisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 13. juni 2003 #4 Del Skrevet 13. juni 2003 Synes det er morsomt å lage barnekaker, jeg, da... Ellers så eksperimenterer jeg en del. Er litt Cacas-fan så jeg henter vel mye inspirasjon derfra når det gjelder form/pynting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. juni 2003 #5 Del Skrevet 14. juni 2003 Jeg er også Cavas-fan og har tatt alle kursene deres! Har meldt meg på julekurset i november....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. juni 2003 #6 Del Skrevet 15. juni 2003 Ellers så eksperimenterer jeg en del. Er litt Cacas-fan så jeg henter vel mye inspirasjon derfra når det gjelder form/pynting. Jeg er også bitt av Cacas basillen :D . Har gått to kurs bare, men finner mye inspirasjon i bøker. Jeg liker også å eksperimentere, og det er mange som har blitt pådyttet kake siste tiden! Men ingen har klaget for det :D Blir litt dyrt for pengesekken bare.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linda J Amundstad Skrevet 15. juni 2003 #7 Del Skrevet 15. juni 2003 Jeg er CACAS forhandler og bruker derfor CACAS sine produkter flittig når jeg pynter kaker. Synes spesielt marsipan settet er morsomt å jobbe med, både når det gjelder marsipan og sjokoladepasta. Ellers sprøyter jeg blomster med sprøytepose, tiper og royal icing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå