Gjest Primula Skrevet 12. juni 2003 #1 Del Skrevet 12. juni 2003 Hei alle sammen. På grunn av jobbsituasjon blir jeg nødt til å ha barnevakt noen timer på ettermiddagene i sommer. Det er snakk om 1-3 timer. Tenkte å få tak i en ungdom på 15-16 år eller noe sånt. Hvilken beatling må man da regne med?? Noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 12. juni 2003 #2 Del Skrevet 12. juni 2003 1-3 timer... Hvis du opererer med timepris, hvem vil binde seg for å jobbe kanskje 1 time og tjene, tja 50 kroner? Jeg tror du burde operere med dagpris/ukepris hvis det er slik at timene varierer litt. Hvor mye? Kansje 150,- per dag? Uansett 1 eller 3 timer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 12. juni 2003 #3 Del Skrevet 12. juni 2003 Minimum femti kroner timen, pluss 25kr tillegg per barn utover det første. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemoni* Skrevet 12. juni 2003 #4 Del Skrevet 12. juni 2003 når jeg satt barnevakt i 14-15 års alderen fikk jeg 35 kroner timen og det var tre barn :o men det er nå 7 år siden og jeg syns minimumsbetalingen burde være 50 kroner timen som nevnt, og dersom det kun er snakk om en time burde hun uansett få 100. sitter fortsatt barnevakt i blant for noen barn jeg er svært knyttet til. da får jeg gjerne 500 kroner for en lørdagskveld. det synes jeg er helt greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 12. juni 2003 #5 Del Skrevet 12. juni 2003 Vi har barnevakt til akkurat de tidene du nevner, og vi betaler 30,- timen. Alle vi har brukt synes det har vært passe. Synes det tar helt av når dere begynner å snakke om 100,- timen til unge jenter! Ikke rart barn vokser opp med enorme materialistiske krav, slik standarden tydeligvis har blitt for voksne! Etter vårt behov som er 3 ettermiddager i uken, ville barnevakten ha tjent 1200,- i mndn om hun skulle fått 100,- (En time hver gng.). Helt vilt! Skulle jeg betalt 100,- timen for å jobbe, hadde jeg gått underskudd! Etter skatt og barnevaktens lønn hadde det vært helt tomt her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 12. juni 2003 #6 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg synes 50 kroner timen er passe jeg. Og evt. litt mer de dagene det bare er snakk om en time eller om hun stille opp på kort varsel eller tar andre oppgaver. Husk at en barnevakt som får godt betalt ofte vil gjøre en ekstra innsats og ta ekstra ansvar. En dårlig betalt jobb, der man ikke føler at folk setter pris på en er det lett å gi blaffen i. Det er også en fordel om barnevakten ikke byttes ut for ofte, at hun rett og slett finner en annen jobb som er bedre betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. juni 2003 #7 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg synes 80 kr timen er passe. Ungdom på 15-16 år kan jobbe andre steder, og da er dette en normal timesbetaling. Synes ikke det å sitte barnevakt skal være dårligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 13. juni 2003 #8 Del Skrevet 13. juni 2003 Du bør joi også ta med i betraktning at det er snakk om veldig få timer, men at barnevakten faktisk må droppe andre ting hver dag pga dette... Hvem gidder å binde seg for 30 kroner (hvis det kun er en time en dag)? Nei, mindre enn 100 kroner hver dag kan hun ikke få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 13. juni 2003 #9 Del Skrevet 13. juni 2003 en lille tanke vækker hvis en ungdom for 100 kr sort tilsvare det en time løn på godt 200 kr ikke dårlig det jeg sad gerne barne vagt for 100 kr i timen kan forstå hvis det er lørdags kveld eller helligdag men ellers er 50 mer end nok for en ungdom i timen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå