Gå til innhold

Blinklysene slår seg på av seg selv når bilen ikke er i gang

Rosalie

Anbefalte innlegg

Siste døgnet har blinklysene på bilen begynt å slå seg på av seg selv. Da står de konstant og lyser. Har opplevd noe lignende for en stund siden, ved at de ble stående å lyse når alarm ble satt på. Men nå slår de seg på flere timer etter at bilen er stoppet, og selv om bilen hverken er låst eller påsatt alarm. Eneste måten å få lysene til å slå seg av er å starte bilen. Så går det noen timer, og vips - de er på igjen. Noen som aner hva som kan være galt?

Bilmodell: Opel Astra 2001-modell, km. stand: ca. 120.000

Endret av Wadjet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte først på relèt til blinklyset som har en overløper, men når du skriver att det går noen timer før det skjer da er det alarmen som er synderen.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det skjer også når bilen står ulåst og uten alarm på? (lite glad vi ikke bor i sentrum av Oslo, ja...)

Hva skal jeg i såfall gjøre med det? Må den til bildoktoren? (bye bye, fine pengene mine... :sukk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trenger en liten stopp innom doktoren, som annie skriver.

Det er sikkert bare en bagatell, men det er ikke så mange bildoktorer som repparerer bagateller lenger.

Du må nok regne med att de bytter ut alarm boksen, og håper det er den som er synderen.

:tristbla:

Vi hadde bilen på servis, da tok de en mottorvask som ikke var påkrevd.

Når vi fikk bilen tilbake så fusket den, så jeg ikke trodde jeg hadde kommet hjem.

Jeg ringte opp og de ba meg komme med den, så skulle de fikse det.

De kobblet den opp til datan, som fikk endel feil meldinger på noen følere.

Måtte regne med en dag til på verksted, og en 6-8 tusen i reprasjon.

Jeg fortalte dem att det ble tatt en motorvask, som ikke jeg hadde bedt om.

Men jeg sa også att det var ikke det som var problemet, da så de på meg som jeg var dum og ikke sjønte dette.

Jeg tok med meg bilen hjem, for vi måtte jo ha bilen i helgen.

Fikk ny time på mandagen og lykke til i helgen mens han fliret godt.

Jeg tok opp ledningene på koilen og sprayet litt fukt driver og bilen var i orden.

På mandag var jeg oppe å sa det til verkstede, og da sa de att det kunne også være bare det som var feilen.

Idioter :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboer skulle snakke med han vi pleier å bruke, men han er ikke begeistret for å kløne rundt i det elektriske. Men forhåpentligvis kjenner han noen flere som gjør slikt uten å melde fra til skattemyndighetene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...