Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest strykebrett
Skrevet
Samme hva du sier, Strykebrett, så hadde ikke jeg anbefalt en person som er uerfaren å bli stående i en slik drittjobb. Jeg anbefaler venninna di, Ambivalent, å nå kjøre dobbeltløp. Ett opp mot fagforening og Arbeidstilsynet (fagforeningene er for øvrig ikke særlig interessert i å bruke ressurser på folk som nettopp har meldt seg inn, så vil nok være mer hjelp å få hos Arbeidstilsynet), og ett opp mot nye potensielle arbeidsgivere. For å bli stående i en slik jobb er faktisk ikke bra for psyken.

Jeg mener jo ikke at hu skal bli stående i jobben hvis hun føler hun ikke greier det, det ville være for langt å gå . Kan hende hun vil ut av jobben, og ett slik dobbeltløp som du nevner kan jo være en god løsning i så tilfelle. Kan jo også hende at hun syns jobben er bra, det er bare sjefen som er en dritt..

Poenget mitt var at det er en god del arbeidsgivere som systematisk utnytter seg av at folk bare slutter i stedet for å kreve rettighetene sine, og så lenge de får lov til det så vil det bare fortsette.

Hvis ikke det er noe hjelp å få hos fagforening, kan dere kanskje sjekke ut jushjelpa der dere bor? Det er en slags organisasjon eller hva man skal kalle det med jusstudenter som hjelper folk i forskjellige saker (de tar det meste utenom strafferett sånn som jeg har forstått det).

Lykke til skal dere i alle fall ha, stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...