Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #21 Skrevet 28. oktober 2008 Utesteder/resturanter spiller alt for høy musikk. Folk må skrike til hverandre, det er ikke bra. Selv lar jeg være å gå på kino, fordi lyden er for høy.
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. oktober 2008 #22 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg kan tegnspråk!! veldig praktisk i en slik situasjon forutsetter jo så klart at den andre/de andre forstår Enda en god grunn til at folk burde lære seg tegnspråk
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #23 Skrevet 28. oktober 2008 Dette er helt bevisst fra utestedets side. Dersom de ønsker at folk skal konsumere, skrur de opp volum. Dersom de vil roe drikkingen, senker de volumet, slik at folk setter seg ned og prater. Forøvrig helt enig, det er ganske irriterende å måtte skrike i øret på naboen. Greit nok hvor det er dansing i fokus, men helt ordinærer puber/barer har også en tendens til å ha ubehagelig høy musikk.
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 28. oktober 2008 #24 Skrevet 28. oktober 2008 Nei, jeg liker ikke høy musikk på barer og puber. Likte det ikke da jeg var ung og gikk mye på byen og liker det ikke nå som jeg er gammel og sjelden går på byen. Derfor går jeg heller på restaurant, hjemmefester og hotellbarer med live musikk som faktisk er på et akseptabelt lydnivå. Har min egen teori om hvorfor musikken er høy: Samme grunn som at lyset er dempet. Mange utesteder med null musikk og full belysning ser innmari triste ut. Blir ikke feststemning av det, nei.
Gjest Fullmåne utlogget Skrevet 28. oktober 2008 #25 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg var ute på byen igår. Det er svært sjelden jeg er ute, men de gangene jeg er ute, så er det for å treffe folk jeg har lyst til å prate med. Hver gang blir det samme diskusjonen om hvor vi skal gå, et sted med både sitteplasser og mulighet til å prate sammen. Og hver gang blir vi nødt til å enten rope oss hese, eller gi opp samtalen, siden musikken er alt for høy. Mange steder har et akspetabelt nivå tidelig på kvelden, men skrur volumet stadig høyere, etterhvert som kvelden går. Så mitt spørmsål er: Er det noen som liker at de spiller så høy musikk? Ingen jeg har pratet med gjør det. Og hvis ingen liker det, hvorfor fortsetter alle utesteder med det, enten det er nattklubb, sportsbar eller vanlig bar? Jeg liker heller litt roligere omgivelser der man kan føre en samtale. Ett sidespor men i mange butikker der det jobber unge mennesker spiller de så høy musikk at man ikke gidder se på klærne engang men bare får vondt i hodet...
Rotehøna_21 Skrevet 29. oktober 2008 #26 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg haaaaaaater når det er grusomt høy musikk. Greit at det er høyt, men noen steder er verre enn andre.. Og så er det som regel alltid dårlig musikk.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #27 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg liker heller litt roligere omgivelser der man kan føre en samtale. Ett sidespor men i mange butikker der det jobber unge mennesker spiller de så høy musikk at man ikke gidder se på klærne engang men bare får vondt i hodet... Samme her! Jeg skjønner jo forsåvidt at ei urgammel kjerring på 33 ikke er det "klientellet" de vil ha i sine butikker. Den type butikker vil jo lokke til seg de kule, unge, trendy menneskene. Og DE liker nok høy musikk. Men så er det sånne gamlinger som meg da, som de også kan tjene penger på. Fordi jeg har større kjøpekraft enn en kuuuuuul tenåring (i de fleste tilfeller ) og jeg kan handle på vegne av en tenåring, type julegave/bursdagsgave osv. Men sånne butikker gjør meg stressa bare jeg går forbi, så da skynder jeg meg ekstra fort forbi!
HellCat Skrevet 29. oktober 2008 #28 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg kan i hvertfall ikke fordra altfor høy musikk, i hvertfall ikke på pub'er og andre ikke-danse utesteder. Jeg går jo tross alt ut for å snakke og kose meg med venner og kjente, og det funker dårlig om man må skrike til hverandre evnt. sitte og stirre taust på hverandre over ølglasset når man til slutt blir hes. Så ja til lavere lyd på utesteder (som ikke er nattklubber)!
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #29 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg kan i hvertfall ikke fordra altfor høy musikk, i hvertfall ikke på pub'er og andre ikke-danse utesteder. Jeg går jo tross alt ut for å snakke og kose meg med venner og kjente, og det funker dårlig om man må skrike til hverandre evnt. sitte og stirre taust på hverandre over ølglasset når man til slutt blir hes. Så ja til lavere lyd på utesteder (som ikke er nattklubber)! Helt enig! Jeg lurer på hvorfor alle utesteder (som jeg har vært på i allefall) kjører en linje med høy musikk til tross for at så mange misliker det. Har de ikke hatt markedsundersøkelser? Tar de ikke gjestene sine på alvor?
Skywalker Skrevet 29. oktober 2008 #30 Skrevet 29. oktober 2008 Dersom lyden på en resturant er så høy at jeg ikke kan prate i mobiltelefonen, da går jeg..
Gjest imli Skrevet 29. oktober 2008 #31 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg synes også det er kjempeirriterende med høy lyd på utesteder. En av de mange grunner til at jeg bare er på slike steder en gang i jubelåret
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #32 Skrevet 29. oktober 2008 Dersom lyden på en resturant er så høy at jeg ikke kan prate i mobiltelefonen, da går jeg.. Pussig...dersom jeg er på resturant og ser at folk snakker høyt i mobiltelefon forstår jeg at jeg er på feil resturant!
sofie777 Skrevet 25. februar 2014 #33 Skrevet 25. februar 2014 Dersom lyden på en resturant er så høy at jeg ikke kan prate i mobiltelefonen, da går jeg.. Tar opp en gammel tråd som dessverre fremdeles er aktuell. Jeg var på en pianobar for et par uker siden. Mine venner og jeg kom relativt tidlig (før 10) og da var det en fyr som snakket i mobilen i en halvtime. Merkelig sted å ta en lang samtale, ikke hadde han noe drikke foran seg heller og det var relativt varmt ute (plussgrader). Hadde det vært meg, hadde jeg gått ut og litt bort i gaten der det definitivt hadde vært mindre bråk og generelt bedre snakkeforhold.
SardintrollReturns Skrevet 27. februar 2014 #34 Skrevet 27. februar 2014 En av mange grunner til at jeg holder meg unna "populære" utesteder i sentrum er på grunn av at de spiller musikk på et nivå som kan vekke de døde. Jeg foretrekker prat fremfor dans, så jeg holder meg til rolige, brune puber i nærheten av meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå