Gå til innhold

Sjekking i tur/treningsområder

Gjest Gjest_stian_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_stian_*

Hei,

jeg og en kompis har i den siste tiden lagt oss i hardtrening på 800-1200 meter. Dette kommer av en, noe vi tror, meget god ide vi fikk for litt siden.

Vi ser for oss at det vil fungere best i marka, men kan også brukest på sanne løpebaner, men da må man passa på hva folk ser.

Planen er at en person holder utkikk et par hundre meter "forann i løypa", mens den andre venter lenger fremme. Når utkikksposten ser noen potensielle sender han et signal til den lenger fremme (vha. mobil/walkitalki/e.l.). Personen som er lenger fremme i løypa gjør seg dermed klar, ved å ha en uknytt skolisse, nettopp ferdig med en liten pause, hente drikke, eller hva enn man skal bruke. Så når "byttet" kommer joggende/løpende forbi er personen fremme i løypa klar til å fortsette, "tilfeldigvis" i det "byttet" kommer forbi.

I løpet av de første hundre meterene småsnakker man litt, og rundt 600-900 meter må det være mulig å få fatt på et mobilnummer, eller en date. Her kommer viktigheten av å være i god form, når man da løper "lekende lett" fra vår utkårede, for å vise at man holder ut i mer enn 5 minutter. Viktig å finne et sted hvor stien er litt kronglete så vedkommende ikke ser at man hopper av.

Så her er spørsmålet: hvilke sko og drikkeflaske vil fungere best i denne sammenheng?

Vi ser helst for oss at denne http://www.oslosportslager.no/produkt/sauc...herre-9703.aspx vil fungere godt. Siden den er både dyr og utrolig kul.

Mtp. drikkeflaske er vi litt todelte. Jeg ser helst for meg at vi bruker en flaske fra Fotoknudsen med meg selv i bar overkropp som bilde. en sann en

mens Kim mener vi burde gå for denne: http://sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon....mp;func_id=SIG1

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjestetrener'n

Drikkeflaske i denne sammenhengen er uviktig, for det funker ikke å løpe med flaska i hånden, denne må heller gjemmes enten sammen med kompisen på utkikk eller omtrent der det er tenkt å hoppe av i løypa.

Derimot så skoene veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Så her er spørsmålet: hvilke sko og drikkeflaske vil fungere best i denne sammenheng?
:skratte:

Men seriøst, hvis dere skal gjennomføre dette, gjør det i områder hvor det er godt med folk. Det er ikke så morsomt å ha folk løpende etter seg på en øde skogssti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg og en kompis har i den siste tiden lagt oss i hardtrening på 800-1200 meter. Dette kommer av en, noe vi tror, meget god ide vi fikk for litt siden.

Vi ser for oss at det vil fungere best i marka, men kan også brukest på sanne løpebaner, men da må man passa på hva folk ser.

Planen er at en person holder utkikk et par hundre meter "forann i løypa", mens den andre venter lenger fremme. Når utkikksposten ser noen potensielle sender han et signal til den lenger fremme (vha. mobil/walkitalki/e.l.). Personen som er lenger fremme i løypa gjør seg dermed klar, ved å ha en uknytt skolisse, nettopp ferdig med en liten pause, hente drikke, eller hva enn man skal bruke. Så når "byttet" kommer joggende/løpende forbi er personen fremme i løypa klar til å fortsette, "tilfeldigvis" i det "byttet" kommer forbi.

I løpet av de første hundre meterene småsnakker man litt, og rundt 600-900 meter må det være mulig å få fatt på et mobilnummer, eller en date. Her kommer viktigheten av å være i god form, når man da løper "lekende lett" fra vår utkårede, for å vise at man holder ut i mer enn 5 minutter. Viktig å finne et sted hvor stien er litt kronglete så vedkommende ikke ser at man hopper av.

Vi ser helst for oss at denne http://www.oslosportslager.no/produkt/sauc...herre-9703.aspx vil fungere godt. Siden den er både dyr og utrolig kul.

Mtp. drikkeflaske er vi litt todelte. Jeg ser helst for meg at vi bruker en flaske fra Fotoknudsen med meg selv i bar overkropp som bilde. en sann en

mens Kim mener vi burde gå for denne: http://sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon....mp;func_id=SIG1

Hva mener dere?

Dropp drikkeflaske. Drikkeflaskebelter er alltid usexy.

Skoene er også uviktige så fremst de er noenlunde hele og av god kvalitet og ikke ser helt nye ut.

Klær deimot er viktig: fryktelig lett å trå feil der.

Tights ser nesten alltid feil ut på menn (på damer også, men alternativene er bedre for menn. Bare sjekk i sportsbutikkene). For korte eller for lange, eller for trange, bukser - like ille.

Treningsjakker må være rett størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnepsykologi i naturen:

Hvis en joggende mann treffer på en enslig dame i skogen, vil hun se bort og skynde seg videre.

Om han derimot treffer to damer som går sammen, vil de stirre frekt på ham og vurdere ham opp og ned. Når han har passert vil de gjerne knise litt eller le høyt (alt ettersom...)

Men om han treffer to damer fra en kant samtidig som det kommer to andre damer fra motsatt side, ja, da vil alle fire strutte med puppene og sende sleske smil for at han skal se på dem i stedet for de andre.

Merkelige vesener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Kjør på med en drikkeflaske av deg selv i bar overkropp. Det blir nok en hit både hos damer og menn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...