Gjest Markmus Skrevet 26. oktober 2008 #1 Del Skrevet 26. oktober 2008 Det lurer jeg på - som mann, en søndag, kl 08:59 om høsten. Litt patestisk, men la oss ta den en annen gang. Jeg hører ofte at damer snakker om å ta på seg strømper om høsten fordi det varmer. Hallo? Stillongs varmer. Ikke tynn strømpebukse? Eller gjør det det? Er ikke dette et plagg som i all hovedsak brukes til kort skjørt og ballerinas/høye hæler? Når jeg en høstdag er inne med en dame i bukse og støvletter, altså hvor alt som har med ben å gjøre er skjult - og hun tar av seg støvlettene - så hender det at det hverken er tykke sokker eller stillongs, men en tynn strømpebukse hun har under. På fredag hadde jeg besøk at en jente jeg liker veldig godt. Hun gikk med jeans og støvletter som ikke akkurat skiller henne fra mengden, men når hun tok av seg støvlettene, hadde hun bare en tynn hudfarget strømpebukse under. (Regner med at det var strømpebukse, selv om det kunne ha vært knestrømper eller strømper med hofteholder, men ser det siste som relativt lite trolig) Siden det var bare føttene hennes jeg så, er jeg redd at hun kanskje tror jeg har en fot-fetish eller lignende siden jeg sikkert stirret litt for lenge. Sånt irriterer med i ettertid. Tror uansett hun liker meg da. Jeg må innrømme at det fascinerer litt fordi jeg ser på et slikt plagg som et pynteplagg og ikke et bruksplagg. Men jeg er da gutt og har ingen planer om å prøve dette for å se om det varmer. Det er derfor jeg spør. Er det vanlig blant mange kvinner å gå med tynn strømpebukse i et slikt antrekk, selv når ingen ser det? Er det først og fremst femininitet som er grunnen da stillongs åpenbart ikke har samme eleganse eller fordi en tynn strømpebukse varmer akkurat passe? Eller en blanding av begge to? Dette var et sært emne for meg, kjenner jeg. Det var bare et spørsmål, da. Hvis noen lurer kan jeg bekrefte at jeg har en tendens til å legge igjen veldig laaange beskjeder på tlf-svareren. Liker å drøfte litt sånn på egenhånd:) Jeg skal snart gå over på en side om italiensk fotball for å kompensere for dette. Takk for svar på forhånd:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 26. oktober 2008 #2 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg syns ikke tynne strømper varmer i det hele tatt. Spesielt på føttene kan det bli klamt og deretter kaldt, så jeg ville aldri ha brukt slike strømper.. Her går det i stillongs når jeg syns det er for kaldt til å gå uten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari4ever Skrevet 26. oktober 2008 #3 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg syns ikke tynne strømper varmer i det hele tatt. Spesielt på føttene kan det bli klamt og deretter kaldt, så jeg ville aldri ha brukt slike strømper.. Her går det i stillongs når jeg syns det er for kaldt til å gå uten heisann du mann:) jeg har akkurat prøvd å få svar på dette spørsmålet selv og jeg er en jente på 18. tynn strømpebukse varmer ikke en dritt men det er finere til støvlevetter siden det ikke er fint med vanlige tykke tights, sokker eller stilongs i disse da støvlettene. skjønn det hvem som kan for det er bikkjekaldt ute går for stilongs og tykk strømpebukse som varmer i høst jeg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torine Skrevet 26. oktober 2008 #4 Del Skrevet 26. oktober 2008 hehe, rare ting du henger deg opp i her. Hvis hun er sånn som meg, er det fort gjort å kle på seg uten helt å tenke seg om. Angrer meg fort når jeg står i taxi kø hjem og tenker at, søttan jeg skulle tatt på meg en genser til. Kanskje den tykke strømpebuksa lå til vask. Hva med å si det/ spørre. Fryser du ikke med tynn strømpebukse i dag? Vil du låne tøfler? Det hadde jeg blitt glad for hvis jeg hadde tatt på meg for tynn strømpebukse og frøs på beina. Kanskje hun er veldig varmblodig, som min sønn. Han vrenger av seg alt av sokker så fort han kommer inn døra... Hvem vet, det er bare å spørre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serinekake Skrevet 26. oktober 2008 #5 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg syns absolutt ikke tynne nylonstrømpebukser varmer. Jeg bruker heller en tynn stilongs eller en annen type strømpebukse.. Lurer egentlig selv på hvorfor folk gjør det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wind Skrevet 26. oktober 2008 #6 Del Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Jeg synes de varmer, og jeg merker stor forskjell hvis jeg går ute i minus 20 grader uten strømpebukse. Tykke strømpebukser er ofte upraktiske, man ser gjerne kraftigere ut, og de kan føles klumpete under buksa. Men jeg må nevne at jeg alltid bruker sokker o.l. Bare strømpebukse uten sokker høres helt grusomt ut. Men det er nå bare meg. ^^ Endret 26. oktober 2008 av Wind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miley Skrevet 26. oktober 2008 #7 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg synes de varmer, men det spørs litt hvilken type det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #8 Del Skrevet 26. oktober 2008 Jeg bruker også det hvis jeg skal pynte meg litt. Men det handler ofte om at det heller ikke er plass til tykke ullsokker o.l i penstøvlettene mine. Har ikke kjøpt dem en størrelse for store for å få plass til dette. Har jeg derimot på vinterstøvlettene mine og ikke har tenkt å pynte meg bruker jeg i grunn vanlige sokker og evt vanlig strømpebukse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 26. oktober 2008 #9 Del Skrevet 26. oktober 2008 Eg likte innlegget, eg TS, godt å sjå det er fleire enn meg! Eg har lurt på det same. Altså, er ein på fest er det klart meir varme i å ha tynn strømpebukse/strømper enn å gå utan. Men når det begynner å bli kaldt ute, ja då er det ullstilongs som gjeld altså. No er eg ganske stri, så eg tenkjer at om folk heller vil fryse enn å sjå ut som om dei bruker ein storleik større enn vanleg, så gjerne for meg, eg dreg på meg stilongsen likevel, eg har faen meg brukt nok tid på å hakke tenner i mitt liv... Ellers skal det seiast at ullsokkar er hovudtrikset mitt om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 26. oktober 2008 #10 Del Skrevet 26. oktober 2008 En tynn strømpebukse varmer mer enn ingen strømpebukse da. Prøv å gå i tynn strømpebukse i 25 varmegrader f.eks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 26. oktober 2008 #11 Del Skrevet 26. oktober 2008 jeg for min del bruker aldri stilongs under buksa uansett hvor kaldt det måtte være. Fordi det er ekkelt. Og hvorfor i all verden skulle man bruke stilongs nå som det ikke engang er kaldt? Tipper hun jenta du hadde besøk av ikke hadde strømpebukse i det hele tatt, men sokker i tynt nylonstrømpebuksestoff. Kan være flere grunner til at hun velge rdet fremfor vanlige sokker feks: -Det ser penere ut til et pyntet antrekk enn vanlige sokker. - Noen sko, og spesielt pensko, er smale og trange i fasongen, nylonstrømper tar mindre plass enn vanlige sokker oppi skoa. Det blir ikke så trangt. Jeg bruker ofte sånne sokker hvis jeg skal ha på meg pensko og bukse. Synes det er veldig praktisk. Dessuten er jeg veldig varm på bena, og de varmer mindre enn andre sokker, men mer enn å gå barbeint. Men nylonstrømpebukse, av typen hold inn varmer faktisk ganske greit. Fordi den sitter så inderlig stramt på kroppen. Det er stor forskjell på å gå med kort kjole med strømpebukse under og uten strømpebukse under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Transe Skrevet 26. oktober 2008 #12 Del Skrevet 26. oktober 2008 En tynn strømpebukse varmer mer enn ingen strømpebukse da. Prøv å gå i tynn strømpebukse i 25 varmegrader f.eks... Varmer ikke når det er kaldt, men du hvor varmt det blir når det er varmt inne eller ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laperla Skrevet 26. oktober 2008 #13 Del Skrevet 26. oktober 2008 Kan vel ikke akkurat påstå at et strømpebukse varmer... Men det ser pent ut da. Og da strekker vi oss langt vettu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Markmus. Skrevet 26. oktober 2008 #14 Del Skrevet 26. oktober 2008 Kan vel ikke akkurat påstå at et strømpebukse varmer... Men det ser pent ut da. Og da strekker vi oss langt vettu. Selv om perlen her sier det med en liten bitter tvist, kan det allikevel kanskje være at det var det jeg ønsket å høre. I en grå hverdag er fortsatt menn litt fra Mars og kvinner litt fra en annen langt varmere planet. Det er jo ikke sånn:) Alle vet at ingen kan leve på Mars og langt mindre det samme på Venus.. Men hva enn som behager meg, kan jeg tro på Takk for alle svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 26. oktober 2008 #15 Del Skrevet 26. oktober 2008 Bruker å fryse mer jeg, når jeg har på tynne strømpebukser! Så er ikke noe jeg bruker til hverdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 27. oktober 2008 #16 Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg syns nylonstrømper varmer pittelitt og får meg til å føle meg mer påkledd når jeg er på byn. Jeg bruker aldri nylonstrømpe under buksa fordi nylonet gjør det hele til en ubehagelig opplevelse. Ullstrømper er en annen sak. Venninna mi derimot bruker nylonstrømpe under buksa når det er kaldt, hun syns det varmer. Så dette er en stor smaksak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 27. oktober 2008 #17 Del Skrevet 27. oktober 2008 Dette var et sært emne for meg, kjenner jeg. Det var bare et spørsmål, da. Hvis noen lurer kan jeg bekrefte at jeg har en tendens til å legge igjen veldig laaange beskjeder på tlf-svareren. Liker å drøfte litt sånn på egenhånd:) Jeg skal snart gå over på en side om italiensk fotball for å kompensere for dette. Men for å svare på spørsmålet ditt, så ja, tynn strømpebukse varmer også noe, og jeg har flere ganger blitt spurt om jeg ikke fryser, når jeg syns jeg er helt passe varm. Men det fins ulike typer, og jeg pleier ikke å bruke de aller tynneste til vanlig om vinteren. Da går det mest i ullstrømpebukser eller litt tette syntetiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laperla Skrevet 27. oktober 2008 #18 Del Skrevet 27. oktober 2008 Selv om perlen her sier det med en liten bitter tvist, kan det allikevel kanskje være at det var det jeg ønsket å høre. I en grå hverdag er fortsatt menn litt fra Mars og kvinner litt fra en annen langt varmere planet. Det er jo ikke sånn:) Alle vet at ingen kan leve på Mars og langt mindre det samme på Venus.. Men hva enn som behager meg, kan jeg tro på Takk for alle svar:) Skal vel ikke skyves under en stol at vi fiffer oss en del for deres skyld;) Og da er vel kanskje ikke det å ta på seg en tynn strømpebukse i litt guffent vær det mest ekstreme. Har jeg for meg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
divadina Skrevet 27. oktober 2008 #19 Del Skrevet 27. oktober 2008 De helt tynne strømpebuksene i 20 denier varmer litt, men ikke veldig mye. 20-50 denier er akkurat passe under buksa når det ikke er veeeldig kalt. Ellers foretrekker jeg tykkere i ull når kulda setter inn. Jeg synes generelt at det ser penere ut med strømpebukse enn sokker og synes knestrømper er helt forferdelig stygt med mindre man er over 70. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå