Gå til innhold

Rett til sykepenger?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

For tiden jobber jeg som ekstravakt i en sykehjem. Jeg har slite med mye psysiske problemer, og har vært i behandling hos psykiatriak poliklinikk og sånn. Nå har jeg fått tilbud om å være med en slags intensivt gruppe som skal være i 4 måneder, 4 dager hver uker. Tydeligvis er det jo umulig å jobber nå du er med på dette. Spørsmalet mitt er: Hvis jeg får sykemelding fra legen for denne tide, men bare jobber some ekstravakt (altså, bare får betaling for de dagene som jeg har skrivet meg opp på) har jeg rett til sykepenger eller evt. uføretrygd i de 4 måneder? Jeg vet ikke at vi klarer det økomonisk hvis jeg kan ikke jobber i 4 måneder. Håper dere forstår spørsmalet mitt, norsk er jo ikke morsmål....:)

Setter virkelig pris på alle svar og tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det du har tjent tidligere vil avgjøre hva du får i sykepenger. Så, hvis legen vurderer at du trenger behandling får du sykemelding. Uføretrygd vil ikke være aktuelt.

Lykke til med behandlingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det du har tjent tidligere vil avgjøre hva du får i sykepenger. Så, hvis legen vurderer at du trenger behandling får du sykemelding. Uføretrygd vil ikke være aktuelt.

Lykke til med behandlingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tjener ikke helt det samme fra måned til måned, men det ble rundt det samme. Sier du da at jeg får gjennomsnitt det samme sum jeg får på månedslønn selv om jeg er ikke fast ansatt?

Takk for svar og jeg og har stor forhåpninger på dette...bare håper jeg kan ordne med økonomi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...