Gå til innhold

Hva ville du ha gjort?


Gjest Sjokkert

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokkert

I artikkelen "Gratis bensin skapte totalt trafikkaos" står det om hva som skjedde når en besinpumpe plutselig tok 0,-/liter. ( http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2732913.ece ). Hva ville du ha gjort? Ville du ha fylt? Ville du ha synes at det var tyveri å fylle? Ville du ha varslet politiet? Ville du forsøkte å stoppe andre fra å fylle og sagt at det var tyveri?

Jeg må si at jeg er rimelig sjokkert over hvordan folk opptrer og over folks moral. Er det virkelig slik at jeg er mere moralsk enn andre når det gjelder dette eller er det slik at dette tiltrakk seg de mest umoralske individene i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også sjokkert! :overrasket:

Hvordan oppfører slike mennesker seg ellers i samfunnet? Viser de like lite moral på andre områder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sjokkert! :overrasket:

Hvordan oppfører slike mennesker seg ellers i samfunnet? Viser de like lite moral på andre områder?

Ikke godt å si. En ting som jeg syns er litt merkelig, er at denne atferden utløses av muligheten til å spare noen få hundre kroner ved en enkelt anledning.

Det er noe rart med folks forhold til bensinpriser. De kjører gladelig flere kilometer for å få bensinen 10 øre billigere. Si at du skal fylle 50 liter. Da sparer du altså hele 5 kroner på den differansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke giddet og kjøre ekstra eller stå i kø for og få billigere bensin, menn, om bensinseleskapene taper en krone eller to bryr meg utrolig lite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kanskje ringt politiet, det høres jo ut som om folk gikk fullstendig amok. Synes det er ganske utrolig at noen blir helt tullete av sjansen til å spare et par hundrelapper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si. En ting som jeg syns er litt merkelig, er at denne atferden utløses av muligheten til å spare noen få hundre kroner ved en enkelt anledning.

Det er noe rart med folks forhold til bensinpriser. De kjører gladelig flere kilometer for å få bensinen 10 øre billigere. Si at du skal fylle 50 liter. Da sparer du altså hele 5 kroner på den differansen.

Hehe, og har vel brukt de "sparte" kronene på selve turen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ville du ha gjort? Ville du ha fylt? Ville du ha synes at det var tyveri å fylle? Ville du ha varslet politiet? Ville du forsøkte å stoppe andre fra å fylle og sagt at det var tyveri?

Ja, det er tyveri. Jeg ville ikke fylt bensin. Jeg ville varslet politiet. Jeg ville ikke forsøkt å stoppe andre fra å fylle - da kunne jeg blitt slått ned. Det var jo flere som begynte å sloss på stedet. Psyko mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...., men(n,) om bensinseleskapene taper en krone eller to bryr meg utrolig lite...

Betyr det at hvis dette hadde vært en lokal kjøpmann med pumpe og som måtte dekket et tap selv så hadde din moral vært helt annerledes? Er det mere greit å stjele fra store bensinselskaper enn fra små kjøpmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt dumt er at når man skal snike til seg billig bensin, burde man ikke da ha litt køkultur, gjøre det rask og smertefritt og så forte seg avgårde? I stedet for sloss man, hyler og skriker og slår ned naboen så politiet kommer å stenger av hele morroa?

Tosker! Her kunne de holdt på hele helgen, så går det til helvette på grunn av slossing etter et par timer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er litt dumt er at når man skal snike til seg billig bensin, burde man ikke da ha litt køkultur, gjøre det rask og smertefritt og så forte seg avgårde? I stedet for sloss man, hyler og skriker og slår ned naboen så politiet kommer å stenger av hele morroa?

Tosker! Her kunne de holdt på hele helgen, så går det til helvette på grunn av slossing etter et par timer :roll:

Det er jo ikke snakk om billig bensin. Det er snakk om en ødelagt bensinpumpe som man kan stjele bensin fra uten å betale ett øre. Det ville vært på samme måte som om det hadde vært en defekt på døra til matbutikken og alarmen ikke virket etter stengetid. Hadde det da vært greit å gå inn og stjele mat bare fordi det var fysisk mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mamma.mia_*

En krone her og en krone der i disse dager! Ja, slik må det nok tenkes. Jeg er ikke de som stiller meg i kø for å få noe ekstra billig. Som oftes blir det nedtur. I dag er det søndag, la bilen og bensinpriser hvile, ta bena fatt. God søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om billig bensin. Det er snakk om en ødelagt bensinpumpe som man kan stjele bensin fra uten å betale ett øre. Det ville vært på samme måte som om det hadde vært en defekt på døra til matbutikken og alarmen ikke virket etter stengetid. Hadde det da vært greit å gå inn og stjele mat bare fordi det var fysisk mulig?

Joda, det var snakk om billig bensin, de måtte betale litt over en krone for literen. Det vil si det samme som at prisene i den matbutikken var totalt feil og du fikk kjøpt alt til en krone. Litt mer korrekt sammenligning.

Uansett, dette var faktisk ment littegran ironisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, det var snakk om billig bensin, de måtte betale litt over en krone for literen.

"Det var ved 23-tiden fredag kveld at pumpefeilen på den ubemannede Uno X-stasjonen i Trondheimsveien ble oppdaget - og utnyttet av bilistene. Da viste pumpen 0,00 kroner literen."

I artikkelen "Gratis bensin skapte totalt trafikkaos" står det om hva som skjedde når en besinpumpe plutselig tok 0,-/liter. ( http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article2732913.ece )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det var ved 23-tiden fredag kveld at pumpefeilen på den ubemannede Uno X-stasjonen i Trondheimsveien ble oppdaget - og utnyttet av bilistene. Da viste pumpen 0,00 kroner literen."

Og i de andre avisene sto det litt over en krone. Det var og poengtert at en mann kunne fylle tanken på 77 kr.

Edit: fant en link.

Link

Trafikken stoppet opp i begge retninger da Uno-X-stasjonen på Linderud i Oslo solgte bensin til 1,12 kroner literen i går kveld.
Endret av Miley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det var snakk om billig bensin, de måtte betale litt over en krone for literen. Det vil si det samme som at prisene i den matbutikken var totalt feil og du fikk kjøpt alt til en krone. Litt mer korrekt sammenligning.

Uansett, dette var faktisk ment littegran ironisk.

Egentlig ingen korrekt sammenligning, for hvis du kjøpte matvarer i butikken så billig så ville det tross alt vært en butikkansatt der som måtte godkjenne kjøpet. Her var det vel en ubetjent bensinpumpe. Den riktigste sammenligningen må være å gå inn i en butikk som ved en feil ikke ble låst ved stengetid, forsyne seg av varene og deretter legge igjen et par kronestykker som betaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og i de andre avisene sto det litt over en krone. Det var og poengtert at en mann kunne fylle tanken på 77 kr.

Edit: fant en link.

Link

Takk for link! Uansett tror jeg nok de fleste bensinkundene forsto at det var en pumpefeil. Og slik oppførsel med slåssing og bråk er uansett syk oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ingen korrekt sammenligning, for hvis du kjøpte matvarer i butikken så billig så ville det tross alt vært en butikkansatt der som måtte godkjenne kjøpet. Her var det vel en ubetjent bensinpumpe. Den riktigste sammenligningen må være å gå inn i en butikk som ved en feil ikke ble låst ved stengetid, forsyne seg av varene og deretter legge igjen et par kronestykker som betaling.

Det var det jeg mente :) Bortsett fra at jeg trodde bensinpumpen sto på 0,00 kroner slik det sto i Aftenposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Jack_*

For meg gjør det ikke noe forskjell om prisen var 0,- per liter eller 2,- per liter. For meg vil det viktige være om det åpenbart var en feilprising eller ikke. Er det en åpenbar feilprising så er det etter mitt syn tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...