Gå til innhold

Krympe klær

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har gått ned noen få kilo, og noen av klærene mine har fått dårlig fasong etter dette, og dette er noen klær jeg liker veldig godt.

Dette er tre og to skjorter. Buksene består av 98% bomull og 2% elastan / 99% bomull og 1% elastan. Skjortene er begge like, bare forskjellige farger og består av 73% bomull, 23% polyamide og 4% elastan. Alle disse klesplaggen har 40 grader på lappen, men jeg lurer på om det hadde gått ann å krympe disse plaggene på en eller annen måte? Blir 50 grader for mye for dem?

Er jo veldig usikker selv, så er jo derfor jeg skriver her. Bare liker klærene så godt, men de ser ikke så fin ut nå, litt for posete. Buksene er jo veldig løse bak, på øverste delen av lårene, og skjortene er ganske løse, henger litt for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kommer ikke å krympe på 50grader. Prøv tørketrommel, det krymper klærne litt. Buksene ville jeg sydd inn litt i sidene, om du kan sy litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke prøv med alt på en gang i alle fall. Noen ganger krymper ting for mye, noen ganger for lite (og det gjør jo ingenting egentlig..), men noen ganger krymper de ujevnt også. Ville prøvd tørketrommelen, det som funker best for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror faktisk heller jeg ville gått for å sy dem litt inn. Krymping kan være en svært dårlig idé, da man ikke helt vet hvor de krymper. Gensere, f.eks, får ofte svært korte armer og det blir bare ikke bra. I tillegg til at jeg ofte synes mine krympede klær blir dårlige i stoffet.

Jeg ville overhodet ikke gått for dette. Søk litt rundt og finn en syerske eller syer som ikke er så voldsomt dyr og få gjort det på den måten. Da er du dessuten sikret at klærne vil passe deg helt perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke de vil krympe av 50 grader, det må sikkert mer til. Men som sagt, jeg ville satset på tørketrommel, jeg har gjort det med en av mine bukser. Må riktig nok gi den en ny runde etter noen måneder, men det er ikke noe problem. Noen av vennene dine som har tørketrommel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dette en gang med en bukse i en blanding av bomull og polyester, den skulle vaskes på 60 grader. Jeg vasket den på 90 grader og tok den i tørketrommelen etterpå.. og buksa er fortsatt like stor, men nuppete og rar.

Hvis du er redd for kvaliteten på tøyet så er ikke kryming noe god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kate_*

Bukser krymper i tørketrommel, men de kan miste litt av formen. Min erfaring er også at de utvider seg fort etterpå, etter en halv dags bruk så er de sæggete i rompa og knærne.

Jeg gikk ned en buksestr eller to tidligere i år og måtte bare gi opp å bruke de gamle og heller kjøpe meg nye favoritter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...