Gå til innhold

Brudesminke - farger


Pusekatt

Anbefalte innlegg

Er i ferd med å bestemme meg for sminke til Den Store Dagen nå, og vil gjerne ha lit tips på hva som vil passe til av farger!

Har brunt/lysebrunt hår, brune øyne. Typisk høst egentlig.

Skal ha denne kjolen (liv i lys sølvbrokade, skjørt i ivory).

Har funnet en nydelig øyenskygge til fra Kanebo, nr EC16 (ser mye finere og dusere ut i virkeligheten enn på bildet, men det er altså lys blå og lys sølv). Ellers blir det selvfølgelig concealer, foundation, mørk brun eyeliner og mascara.

Spørsmålet er: hva bør jeg bruke av farge på leppestift eller gloss? Hva kan matche dette egentlig? Tar også gjerne imot tips om spesifikke nyanser i spesifikke merker :wink:

Spørsmål 2: hva slags farge bør jeg gå for på neglelakken? Ivory? Sølv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig synes jeg man bør ha dus sminke på dagen, så jeg ville valgt en leppestift som ikke er så knall i fargen. Brukte selv Lipfinity nr 70 og var veldig fornøyd!

Som neglelakk synes jeg bare du skal bruke blank lakk. Personlig synes jeg dette er penest på en brud. Skal man ha neglelakk i sølv kan det fort bli litt for voldsomt til en slik anledning. Hvis du absolutt vil ha neglelakk med farge ville jeg valgt ivory.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sølv eller ivory (altså hvite) negler vil ikke se pent ut hverken på en brud eller noen andre. Glorete synes jeg.

Hold neglene i nøytrale farger, gjerne en transparent lyserosa som blir slik at det er littegrann farge og kanskje litt skimmer i den. Tonelise har en flott en som heter noe med Iceland, og de fleste andre merker har også en slik farge.

Evt. ta en fransk manikyr.

Det er feil at neglene må ha akkurat den samme fargen som kjolen, det må heller være noe som står i stil og som ike bryter helt med fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med svaret over!

Skal du sminke deg selv, sller skal frisøren gjøre det? Kan du ikke spøøre han/henne i så fall, de har jo erfaringen... Men jeg syns nok at du bør velge farger som evt matcher buketten din, hvis ikke kan det fort bli "rotete"...

Selv hadde jeg lilla-nyanser i buketten min, og lilla var vel egentlig gjennomgangsfargen i bryllupet, og jeg fikk sminke som passet bra mht det. Jeg måtte kjøpe lebestift selv, og hadde neglelakk med svakt lys-lilla farge...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hvitt blir glorete og rosa er fint?

vi må komme fra ulike planeter.. ;)

hvitt er den eneste neglelakken (med unntak av den vanlige blanke) som noen sinne kommer på mine negler..

alle typer rød/rosa toner overlater jeg til.... ja.. en heeeelt annen type mennesker enn meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
hvitt blir glorete og rosa er fint?

vi må komme fra ulike planeter.. ;)

hvitt er den eneste neglelakken (med unntak av den vanlige blanke) som noen sinne kommer på mine negler..

alle typer rød/rosa toner overlater jeg til.... ja.. en heeeelt annen type mennesker enn meg..

Som jeg skrev - helt lyserosa neglelakker (som da blir transparent når den kommer på) blir bare helt nøytralt. Snakker ikke om rosa-rosa farge, men en farge som bare jevner ut fargen på neglen og gjør den delikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar!

Skal sminkes hos stylist, og buketten min består av hvite roser.

Det jeg egentlig lurer mest på er hva slags nyanse jeg bør ha leppestiften i.....? Jeg må jo kjøpe denne på forhånd slik at jeg har noe å freshe opp med i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo kjøpe denne på forhånd slik at jeg har noe å freshe opp med i løpet av dagen.

Hvis du kjøper Lipinity holder det å legge den på om morgenen. Den holder så absolutt hele dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal sminkes hos stylist, så skal du vel kanskje ha en prøvetime først ? Når jeg hadde prøvetime, skrev sminkøren ned alle farvene som ble brukt og hvilken lipliner og leppestift jeg skulle kjøpe. Listen var veldig grei for henne å ha når det kom til dagen og så hadde jeg min egen lipliner og leppestift til odel og eie... Noen stylister har i prisen på brudesminikepakken at de gir bort leppestiften til bruden. Så jeg hadde hørt litt med stylisten hva hun/han synes og gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta svart-hvitt bilder hos fotograf, så vil en dyprød leppestift se svart ut der. Noen andre sa at fotografer generelt ikke vil ha skinnende lipgloss heller. Dempet og klassisk er gode stikkord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...